مقالات آموزشی

۵ ویژگی شخصیتی سرمایه گذاران

انواع شخصیت سرمایه گذاران و توصیف این شخصیت موضوع این نوشتار است. به هر حال وقتی پای سرمایه‌گذاری در میان باشد، شخصیت آدم‌ها اهمیت می یابد.

۵ ویژگی شخصیتی سرمایه گذاران

کمیسیون اوراق بهادار بریتیش کلمبیا (بی‌سی) برای ارزیابی دانش، احساس و عملکرد کانادایی‌ها در زمان سرمایه‌گذاری، پژوهشی انجام داد به نام “سرمایه‌گذار باهوش ملی” و در هنگام انجام این پژوهش متوجه شد که شخصیت سرمایه‌گذار از عناصر بسیار مهم در امر سرمایه‌گذاری است. این پژوهش جزییاتی را درباره‌ی سرمایه‌گذاران بی‌سی فاش می‌کند. به ویژه، این‌که کدام شهرها بیش‌ترین (و کم‌ترین) ساکنان را از یک تیپ شخصیتی خاص دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، برای مثال، بالاترین درصد سرمایه‌گذاران بی‌باک، در شمال شرق لوئر میلند (از جمله برنابی، تری سیتیز، مپل ریدج) یافت می‌شوند، از سویی دیگر، احتمالا سرمایه‌گذاران سخت‌کوش را در داخل و شمال ونکوور، ریچموند و نورث شور پیدا خواهیدکرد.

در ادامه انواع شخصیت سرمایه گذاران شامل ۵ شخصیت را می خوانید :

۱. بی‌باک

آدم‌های بی‌باک به طور خاص بسیار برون‌گرا هستند و آمادگی تجربه‌ کردن هر اتفاقی را دارند. کسی که دارای این تیپ شخصیتی است، اغلب به عنوان فردی انعطاف‌پذیر شناخته می‌شود. آنها بیش‌تر از هر شخص دیگری به سرمایه‌گذاری علاقه دارند، احتمال این‌که با یک مشاور کار کنند بسیار زیاد است، و “بهترین رفتار سرمایه‌گذاری” را از خود نشان می‌دهند.

۲. سخت‌کوش

آدم‌هایی که شخصیتی سخت‌کوش دارند به سرمایه‌گذاران بی‌باک شباهت دارند، اما درون‌گرا هستند. آدم‌های سخت‌کوش احتمالا با یک مشاور کار می‌کنند. آنها صورت‌ حساب‌های خود را به طور کامل می‌خوانند، اما احتمالا درخواست جبران ندارند و سوابق را بازبینی نمی‌کنند.

۳. عجول

آدم‌های عجول بسیار سازگار هستند. این تیپ شخصیتی- به همراه آدم‌های هیجانی- کم‌تر از تیپ‌های دیگر به سراغ سرمایه‌گذاری مستقل می‌روند. آدم‌های عجولی که با مشاورها کار می‌کنند، به احتمال زیاد صورت‌های مالی خود را نمی‌خوانند. آنها معمولا قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، صبر نمی‌کنند و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام نمی‌دهند.

۴. محتاط

آدم‌های محتاط، درون‌گرا هستند. آنها هر چیزی را تجربه نمی‌کنند و کم‌تر از آدم‌های بی‌باک، سخت‌کوش و عجول با مشاور کار می‌کنند. همچنین احتمال کمی وجود دارد که آنها با طرف سومی مشورت کنند، سوابق را بازبینی کنند یا بدانند که چه‌طور باید به مشاورشان پول پرداخت کنند.

۵. هیجانی

آدم‌هایی که شخصیت هیجانی دارند به احتمال زیاد در قدم اول سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، اما اگر بخواهند این کار را بکنند قبل از تصمیم‌گیری، مناسب بودن نوع سرمایه‌گذاری را بررسی نمی‌کنند و هیچ طرح و برنامه‌ای ندارند. این نوع شخصیت بیش از هر شخصیت دیگری ممکن است قربانی کلاه‌برداری شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *