مقالات آموزشی

10 شخصیت تریدر که در ما وجود دارند

10 شخصیت تریدر

مفاهیمی که در این مقاله با آنها آشنا می‌شویم : شخصیت تریدر ، تریدرها چه شخصیتی دارند ، انواع شخصیت تریدر و شخصیت شناسی تریدرها

درمورد تیپ های شخصیتی تریدرها باید بدانیم که ما انسانها همه ی صفات مهربانی،عصبانیت،شک،دلسردی را داریم.اما میزان وجود آنها در افراد کم و زیاد است . در واقع شخصیتهای که در زیر به آن اشاره می کنیم در همه ی افراد کم و بیش وجود دارد. اما مقدار آنها گاهی زیاد و در برخی دیگر بسیار ناچیز است . تعادل و شناخت ذهنیت های به وجود آمده در هر لحظه مهمترین سنگ بنای تریدینگ است .درپایان این مقاله حتما 7 سنگ بنای ترید را مطالعه کنید.

شخصیت تریدر نمایان گر رفتارهای وی در بازار است با پیشرفت علوم مالی و روان شناسی مشخص گردیده که نوع شخصیت ما تا حد زیادی تصمیمات و واکنش های ما را شکل میدهد.اگر می خواهید دراین بازار که راز موفقیتش دوام آوردن است پیش بروید باید ابتدا شخصیت خود را بشناسید . پس از شناخت شخصیت لازم است مزایا و معایب این تیپ را بشناسیم و سعی کنیم به حالت تعادل برسیم . تعادل در تیپ های شخصیتی را با یک مثال شروع می کنیم .

شخصیت  – درونگرا و برنگرا:

در شناسایی تیپ های شخصیت رفتاری درصدی از این دو مولفه یعنی درونگرایی و برونگرایی مورد ارزیابی قرار می گیرد.برونگرایی ویژگی افرادی است که تمایل زیادی به ارتباط با دیگران و صحبت کردن دارند . در مقابل تیپ شخصیتی درونگرا بیشتر به افکار ، احساسات و تعلقات خاطر خود می اندیشد. درواقع بین خود و دیگران خویش را بر می گزیند. درونگرا در محافل رغبت زیادی به صحبتو ارتباط جمعی با دیگران ندارد. البته باید گفت که افرادی می توانند 50 درصد درونگرایی و 50 درصد برونگرایی داشته باشند.پس میزان درصد درونگرایی و برونگرایی متفاوت است.دانشمندان معتقدند که شخصیت های 50-50 از توانایی ها و قابلیت های بیشتری برخوردارند.

بررسی ها نشان می دهد که افراد درونگرا به دلیل عدم پرش ذهن و افزایش تمرکز برای ترید کردن مناسبترند .

مطالعات داشنگاه هاروارد نشان داده افراد برونگرا به دلیل ارتباط با دیگران و رشد مغز هنگام صحبت کردن هوش و درک بهتری دارند.کلیات داستان این که تیپ ها ی شخصیتی که 50 – 50 هستند بهتر هستند و در واقع باز هم به قانون تعادل میرسیم.تعادل در ترید بسیار مهم است.برای آشنایی با تعادل در زندگی تریدری اینجا کلیک کنید.

در این مقاله به بررسی چند تیپ شخصیتی در تریدرها می پردازیم .

امیدوارم درک بهتری از خود پیدا کنید و برای تریدهای خود به خودشناسی برسید .

شخصیت معامله گر – تریدر محتاط :

امنیت مالی مهمترین مولفه های این دسته است . احتیاط چیز بدی نیست ولی در مواقعی هم می تواند باعث کاهش تعداد تریدهایی شود که شاید منجربه سود خواد شد . در بازارهای مالی هیچ چیز صد در صد نیست و در کنار تفکر متعادل ، معقوله ی مهمتری که وجود دارد تصمیم در لحظه ی طلایی است . گاهی برای اقدام کردن دیر می شود . در این تیپ شخصیتی باید دقت نمایید لحظه ی ورود بعضی از معاملات گاهی می بایستی لحظه ای خروج میبود.پس زمان معامله بسیار مهم تر از نوع کالا یا ارز معاملاتی است.

شخصیت سرمایه گذار – تریدر ماجراجو :

افرادی که این تیپ شخصیتی را دارند بسیارپر هیاهو و پر فراز و نشیب هستند . عجله بزرگترین خصلت بد در این افراد است . عدم آگاهی از معایب این تیپ کار دست شما خواهد داد . راز موفقیت دوام آوردن است یعنی باید سابقه خود را زیاد کنیم تا با بهره وری از تجارت به روش های درست نزدیک شویم.

ترید کردن شرایط خاص می خواهد . چه از لحاظ وضعیت محیط ، وضعیت روحی ، وضعیت جسمی و میزان سرمایه می بایستی دقت لازم را داشته باشیم . ترید کردن در پشت فرمان ، ترید هنگام عدم آمادگی ذهن و ترید با سرمایه ی حداکثری اشتباهاتی است که تریدرهای ماجراجو انجام می دهند .

شخصیت معامله گر – تریدر تقلید کار :

تریدرهای تقلید کار افرادی هستند که یا به آموزش ها و ویدئوهای افراد برجسته بسنده می کنند. این افراد با جضور در کانالهای سیگنال دهی سعی بر پیدا کردن راه سریع می کنند .

در بخش دوره آموزش مدیریت سرمایه در مورد نحوه ی سرمایه گذاری و تقسیم آن صحبت کردیم .اولین قدم این است که سرمایه خود را در بازارهای مختلف تقسیم کنیم .

پخش سرمایه مویرگی یعنی اگر در بازار فارکس کار می کنید همه ی سرمایه خود را در طلا انباشت نکنید . بهتر است قسمتی را در طلا قسمتی را در سهام و قسمتی را در جفت ارزها ترید کنید. در قسمت بعد عنوان کردیم که برای ترید از روی سیگنال های کانال های افراد بهتر است طبق تحلیل های خود سیگنال را ارزیابی کنید .

بزرگترین عیب تریدرهای این تیپ این است که با تقلید باعث توقف اگاهی خود می شوند.اگر افزایش اگاهی شما متوقف شود همیشه به دیگران متکی خواهید بود . حضور در بین تریدرها،مشاهده ی کلیپ ها و نظرات یا مشاهده‌ی سیگنالهای ارائه شده توسط انها کار اشتباهی است اگر نتوانید درستی یا غلط بودن یک حرف یا سیگنال را بررسی کنید .

اگر در هر کشوری ده ترید ، یا مدرس بازار مالی باشند . مطمئن باشید هر ده نفر در لحظه ی حال نظرات متفاوت و گوناگونی دارند.در دوره ی پیشرفته ارز دیجیتال یا فارکس در مورد شناسایی افراد برجسته جهان ومقایسه ی استراتژِی آموزشی آنها توضیحاتی را دادیم و پیشنهاد میکنیم در صورتی که مشاهده و تقلید از برجستگان را در تیپ خود دارید لااقل افراد‌ی با استراتژی نزدیک به خود را دنبال کنید .

شخصیت سرمایه گذار – تریدر انعطاف پذیر :

این افراد با شخصیت تریدرهای رو به پیشرفت هستند . تریدرهای انعطاف پذیر روش و استراتژی یکسانی ندارند . آنها با توجه به شرایط جو جهانی و تغییرات سیاست گذاری ها،روش های خود را تغییر میدهند.انها با نوسانات و رویدادهای عجیب  بازار کنار می ایند. یکی از مواردی که انها باید بدان توجه نمایند عدم دلسردی است . روش های مختلفی برای رسیدن به موفقیت در بازارهای مالی وجود دارد . نمیشود گفت کدام روش بهتر است چرا که هر تپ شخصیتی در هر گروه سرمایه گذاری با هر میزان ورودی مالی از استراتژی خاصی پیروی می کند . اما این گروه می بایستی استمرار در تلاش و کوشش را سر لوحه کار خود قرار دهند .

شخصیت معامله گر – تریدر قمارباز:

افرادی که با سرمایه ی حداکثری خود وارد این بازار می شوند جزو دسته ی قماربازها هستند . بهترین پیشنهادی که برای این افراد داریم پوکر یا شرکت در سایتهای شرط بندی ورزشی است .عدم بررسی وضعیت بازار ، عدم تحلیل نمودارها و بی خیالی نسبت به خبرهای جهانی باعث ضرر در بازار برای هر تیپ شخصیتی می شود . وسوسه ی چند برابر کردن پول خود را نداشته باشید . اگر چنین وسوسه ای دارید به شرایطی فکر کنید که کل پول شما از دست برود . خود را در چنین شرایطی تصور کنید و اگر برایتان از دست دادن این پول مهم نیست پیشنهاد میکنم آن را در یک بازی مثل پوکر حداقل از دست بدهیدنه در بازار مالی.

شخصیت سرمایه گذار – تریدر مغرور:

جمع انبوهی از این تیپ شخصیتی را افراد تازه واردی تشکیل می‌دهند که هنوز روی شاخه‌های خشک بازارهای مالی ننشسته‌اند. این افراد نمی‌دانند که شاخه‌های خشک بازارهای مالی شاخه های تری است که هر لحظه امکان خشک شدن دارد . نمی‌دانند که شاخه‌ی تری که مرداد روی ان نشسته بودند در آبان خشک شده است . قبل از انکه شاخه‌ی خود را عوض کنند و روی شاخه ی دیگری بنشینند به زمین می افتند .

تریدر مغرور به تجربیات قدیمی ها توجه نمی کند و نیاز به خودنمایی و درست بودن حدسیات خود دارد. چه در حرف چه در عمل اثبات کردن خود به دیگران در بازارهای مالی اشتباه است .چرا که ذهنیت شما را از مسیر و هدف اصلی دئور میکند و انرژی شما را معطوف به رقابت یا اثبات میگذارد. برای خود زندگی کنید و افکار خود را از اندیشه هایی که به دیگران مرتبط است پر نکنید .

شخصیت معامله گر – تریدر دانشجو:

تریدرهایی که پنبه را از گوش خود درآورده اند و حتی پس از چند سال حضور در بازار به دنبال رشد اطلاعات و آموزش هستند دانشجو هستند .

در هر وضعیت و رده‌‍ای که هستید به دنبال مطالب جدید باشید . از شنیدن و مشاهده ی اطلاعات خودداری نکنید . حتی نهنگ های این بازار مثل ایلان ماسک هم به دنبال یادگیری هستند .

شخصیت سرمایه گذار – ترید سایه ای:

برخی افراد به محض باز کردن یک ترید به سراغ معامله‌ی بعدی می‌روند . این افراد به دلیل تیپ شخصیتی خود درگیر این فرآیند می‌شوند . در دوره‌ی مدیریت احساسات گفتیم شخصیت از نوارهای مغزی ایجاد می شود . هر شخصیتی که داریم به دلیل وقایع موجود در ذهن ماست. تریدرهای سایه ای هنگام باز کردن یک معامله به سراغ معامله دیگری می روند. عدم ایجاد تمرکز در یک معامله اصلی ترین ضعف این تیپ شخصیتی است.انسانها تنوع طلب هستند . در کنار تنوع طلبی عدم مواجه با شکست نیز نوعی از این اختلال است. انسان در هر شرایطی باید تحمل شکست و ضرر را داشته باشد . خودخواهی است که نتوانی شکست را پذیرا باشی چرا که موفقیت،رسیدن از شکست به شکستی دیگراست .

شخصیت معامله گر – تریدر روزانه :

برخی از تریدرها حتما معاملات خود را در پایان روز می‌بندند . انها بلند مدت فکر نمی‌کنند . اگر فکر شما پس از پایان ساعات کاری بیش از حد درگیر وضعیت نوسانات بازار می‌شود بهتر است جزو این دسته باشید.
در دوره های آموزشی عنوان کردیم مهمترین سنگ بنای ترید آرامش است . چک کردن لحظه به لحظه ی نوسانات و وضعیت بازار کاری است که آرامش شما را می‌گیرد . پس اگر هر لحظه به دنبال چک کردن بازار هستید بهتر است جزو این دسته باشید و یا رفتار خود ( شخصیت خود را اصلاح کنید ).

تریدهای روزانه افرادی با ریسک کم هستند و ترجیح میدهند در پایان روز ذهن خود را روی معاملات نگذارند. در واقع افراد زیادی در این دسته هستند. گاهی لازم است اره خود را تیز کنی و بعد به سراغ بریدن بروی. گاهی هم لازم است در پایان روز انرژی خود را ریکاوری کنی تا برای روز بعد آماده شوی.

شخصیت سرمایه گذار – تریدرهای بی ثبات :

افرادی که پس از شروع ترید رفتار آنها تغییر می کند جزو این دسته هستند . بدیهی است که هنگام شروع ترید تغییراتی در میزان آرامش ، استرس و نگرانی و … پدید می‌آید اما بدانید اگر آموزش های شما کامل و اصولی باشد میزان این تغییرات بسیار کم است .در واقع عدم مدیریت شخصی در تریدهای بخش عظیمی از الگوهای ذهنی ،تیپ شخصیتی و باورهای غلطی است که روش اصلاح و مسیر درستش را نمیدانیم.

اگر در هنگام شروع ترید ، تغییرات رفتاری و میزان ترشح آدرنالین در بدن شما زیاد می شود نیاز به ویرایش و بررسی اختلالات رفتاری در کنار افزایش مهارت مدیریت روانی دارید . برای این بازار تعادل و ثبات بسیار مهم است. شاخه های نازک در بادها میشکنند و تنه ی درختان عظیم الجسته در بزرگترین طوفان ها پابرجاهستند.

شخصیت تریدر – اهمیت تیپ شخصیتی در ترید

برای اینکه به مراحل بهتر برسیم کافیست خود را در بازار قرار دهیم و با توجه به وضعیت مالی خود ریسک های منطقی انجام دهیم . سرمایه گذاری یا معاملاتی که آرامش شما را به هم بزند هیچگاه با ورودی مالی مناسب نیز شما را به آرامش نخواهد رساند . شما قمار باز نیستید . ترید شغلی است که هفت سنگ بنا دارد و اولین سنگ بنای آن آرامش است . ما همه ی مدل های گفته شده را کم و بیش در خود داریم اما تعداد آن کم و زیاد است . سعی کنید خود را بهتر بشناسید و هنگام هر تصمیم به عواقب بد و سیاه هر ترید فکر کنید .

10 شخصیت تریدر که در ما وجود دارند در واقع به میزان کم یا زیاد در ما وجود دارد.مفاهیم شخصیتی تاثیر گذار در بازارهای مالی بسیار پیچیده و مهم است.کاشما در زندگی اجتماعی ، زناشویی و در امور کاری خود (ترید) هم ابعاد مختلف روانشناسی را مورد توجه قرارد میدادیم.تحقیقات میدانی و تجارب دانشجویان دوره های تریدینگ نشان میدهد که افرادی که با آموزش های مدیریت احساسات و مدیریت روانی خدرا به روز کرده اند تریدهای موفقتری داشته اند.

توصیه ما به شما :

تیپ شخصیتی تریدر ها در بازارهای مالی فارکس و ارزدیجیتال تاثیر مستقیم دارد.یادگیری ، رشد و ارتقای شخصیت و ذهن را برای رسیدن به سود مالی در این بازار دست کم نگیرید.اگر فکر میکنید سود مالی در یادگیری اصول فنی و استراتژی است اشتباه میکنید.هزینه ی پیشگیری کمتر از درمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *