اخبار

اولین تئاتر بورس روی صحنه در ایران :تئاتر بورس با استقبال یک هزار نفری مواجه شد! – تیام بورس

  

شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس از سوم تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در جشنواره کندو برنامه‌ای برای کودکان در جهت آموزش مفاهیم مالی در نظر گرفته که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

آقای عامری مقدم مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت: جشنواره آموزشی کندو در قالب نمایش عروسکی، شعر، برگزاری مسابقه و تئاتر کودکانه، کودکان و نوجوانان را با مفاهیم سواد مالی همچون، پس انداز، تفاوت میان نیاز و خواسته، بحث‌های اولیه در خصوص درآمد و هزینه آشنا می‌کند. هر سانس بعد از پایان تئاتر، مجری از میان کودکان و نوجوانان سوالاتی از مباحث مالی گفته شده، می‌پرسد و در ازای آن به کودکان جایزه‌ای اهدا می‌کند.

همچنین آخرین شماره پیک بورسی را که فصلنامه تخصصی مفاهیم پایه آمورش بورسی است، میان نوجوانان ۹ تا ۱۳ سال توزیع می‌شود. در این پیک، مفاهیم بورسی را در قالب جدول، بازی با اعداد، داستان‌های سریالی آموزش می‌دهیم.

به گفته مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس، این جشنواره در اوایل تعطیلات نوروزی با استقبال یک هزار نفری نیز مواجه شد و تاکنون از شهر‌های مختلف خراسان شمالی، اصفهان، تبریز و سایر استان‌ها در این جشنواره شرکت کردند.

او می‌گوید: سعی داریم این جشنواره را در بوستان‌های مختلف شهر تهران و در شهر‌های مختلف ایران برگزار کنیم.

 

تئاتر بورسی که با استقبال یک هزار نفری مواجه شد!

یکی از مفاهیم مالی که در جشنواره به آن پرداخته شد، مفهوم بدهی و آشنایی با انواع بدهی در قالب تئاتر بود. کودکان و نوجوانان نیز برای پاسخ درست به سوالات مجری و دریافت جایزه رغبت بیشتری به تماشای نمایش داشتند و پاسخ آنان به سوالات نشان از این موضوع داشت که به درک خوبی از مفهوم بدهی رسیده‌اند.

این جشنواره توسط برخی از کارشناسان نیز مورد استقبال قرار گرفته، در این خصوص با برخی از  این افراد به مصاحبه پرداختیم.

آقای نائینیان گفت: هدف از این جشنواره آشنایی با مفهوم سواد مالی و درگیری ذهنی با این مفهوم توسط کودکان و خانواده‌هاست. آموزش سواد مالی در مدارس بسیاری از کشور‌های خارجی سال‌هاست که تدریس می‌شود. اگر در کشور ما نیز این آموزش توسط مدارس حمایت شود، سبب ثروت آفرینی در کشور می‌شود و این اقدام می‌تواند سبب کاهش بسیاری از مشکلات مالی در آینده شود.

آقای موسوی گفت: آموزش مفاهیم مالی از طریق نمایش عروسکی سبب درگیری ذهن کودکان می‌شود. من در کودکی با واژه بورس از طریق یک کتاب داستان آشنا شدم و از آن دوره دچار درگیری ذهنی شدم. به کارگیری دیالوگ‌هایی همچون، پول عیدت را پس انداز کردی؟ با پول عیدت چیکار کردی؟ و نظیر این در قالب تئاتر ذهن کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تقویت سواد مالی از کودکی می‌تواند کودکان را به سمت پس انداز کردن پیش ببرد تا در آینده رفتار‌های هوشمندانه‌ای در سرمایه گذاری داشته باشند.

تئاتر بورسی که با استقبال یک هزار نفری مواجه شد!

آموزش مسائل مالی به کودکان و نوجوانان سبب آماده کردن آن‌ها برای بازار کار و اشتغال یا آموزش پس انداز پول و همچنین سبب درک مفاهیم مثبت و منفی پول می‌شود. بی توجهی والدین در این باره می‌تواند پیامد‌هایی ناخوشایند برای آینده فرزندان به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *