تحقیقات بازاریابی آنلاین

نحوه انجام تحقیقات بازار آنلاین

هدف از تحقیقات بازار آنلاین چیست؟
انجام تحقیقات بازار آنلاین مناسب نیاز به زمان و هزینه دارد.

اما سرمایه گذاری این منابع در تحقیقات بازاریابی آنلاین به دلایل زیر منطقی است:
1-درک عمیق تری از مخاطبان هدف خود به دست آورید.
شناخت مخاطبان هدف برای ارائه ایده‌های محصول جدید، توسعه یک استراتژی بازاریابی برنده و ایجاد نسخه‌ای که تبدیل به آن می‌شود، حیاتی است.
پرسونای تجارت الکترونیک همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که شما مستقیماً با نیازهای مشتری صحبت می کنید و تمام انتظارات آنها را برآورده می کنید.
به خاطر داشته باشید که اگرچه دانستن جمعیت شناسی بازار هدف شما مهم است، اما به خودی خود کافی نیست.
علاوه بر دانستن اینکه مشتریان هدف شما چه کسانی هستند، باید درک، احساس و ارزش آنها را نیز درک کنید.
تحقیقات بازار آنلاین، به‌ویژه تحقیقات کیفی، می‌تواند به شما کمک کند تا به محرک‌های داخلی که باعث خرید می‌شوند، بپردازید.
2- رفتارهای مشتری را بیاموزید.
درک اینکه چگونه مشتریان هدف شما به صورت آنلاین خرید می کنند می تواند به شما در بهبود قابلیت استفاده وب سایت و ارائه تجربه بهتر برای مشتری کمک کند. هر نقطه اصطکاک در سفر خریدار، رضایت مشتری را کاهش می دهد و احتمال رها شدن سبد خرید، از دست دادن فرصت فروش یا از دست رفتن فرصت نگهداری را افزایش می دهد.
تحقیقات بازار آنلاین می تواند به شما کمک کند تا آن نقاط اصطکاک و شکست های رایج معامله را شناسایی کنید. سپس، از این دانش برای ساده‌سازی مسیریابی، تسهیل کشف محصول و بهبود نرخ تبدیل استفاده کنید.
3- فرصت های تجاری جدید پیدا کنید.
فرصت های تجارت الکترونیک زیادی وجود دارد که می تواند شرکت شما را موفق تر کند:
توسعه محصول جدید
فروش برون مرزی
پیشنهادات اشتراک
یا مدل های جدید کسب و کار
انجام تحقیقات کسب و کار آنلاین و مشاهده داده های بازار می تواند به شما کمک کند فرصت هایی را که در دید عموم پنهان هستند، کشف کنید.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
_ انواع تحقیقات بازار
ایده انجام “تحقیقات بازاریابی آنلاین” ممکن است عالی باشد. اما وقتی نوبت به اجرا می رسد، فقط باید به دو روش تحقیق تسلط داشته باشید:
1- تحقیقات اولیه.
تحقیق اولیه جمع آوری داده ها است که توسط شما و با استفاده از منابع داخلی شما انجام می شود.
در اینجا چند نمونه هستند:
نظرسنجی ها و پرسشنامه های آنلاین
مصاحبه حضوری و عمیق.
گروه های تمرکز آنلاین
به عبارت دیگر، با تحقیقات اولیه، شما فردی هستید که داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنید، سپس آن داده‌ها را برای استخراج بینش‌های تجاری عملی تجزیه و تحلیل می‌کنید.
2-تحقیق ثانویه.
تحقیق ثانویه استفاده از داده ها و بینش هایی است که توسط شخص دیگری تولید شده است.
در اینجا چند نمونه هستند:
آمار دولتی به عنوان مثال، اگر در صنعت مراقبت های بهداشتی فعالیت می کنید، مرکز ملی آمار سلامت می تواند منبع ارزشمندی از داده ها باشد.
آمار صنعت Statista یک وب سایت عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک بازار خاص است. شرکت‌های حسابداری Big- همچنین تعداد زیادی تحقیقات صنعتی را انجام می‌دهند.
گزارش های صنعت به عنوان مثال، HubSpot سالانه یک “گزارش وضعیت بازاریابی” منتشر می کند که در آن تحقیقات بازاریابی آنلاین خود را به اشتراک می گذارد و یک نمای کلی از آخرین روندهای صنعت ارائه می دهد.
به این ترتیب، با تحقیقات ثانویه، شخص دیگری داده ها را جمع آوری می کند و سپس آن را برای شما تفسیر می کند.
نحوه انجام تحقیقات بازاریابی آنلاین

تحقیقات بازار برای درک جمعیت هدف، شرایط بازار و رقابت ضروری است.
در اینجا نحوه انجام تحقیقات بازاریابی آنلاین برای جمع آوری بینش با کیفیت بالا و مرتبط در مورد بازار هدف خود آورده شده است.
1- تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.
تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا تقاضا برای محصولی که می خواهید به صورت آنلاین بفروشید وجود دارد یا خیر.
اگرچه حجم بالای جستجو به معنای سودآوری ایده محصول نیست، اما نشان دهنده علاقه واقعی در بین مصرف کنندگان است.
علاوه بر این، تحقیق کلمات کلیدی هنگامی که روی استراتژی بازاریابی ورودی خود کار می کنید نیز مفید است زیرا به شما امکان می دهد فرصت های تولید ترافیک ارگانیک را با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مشخص کنید.
برخی از محبوب ترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:
Google Keyword Planner.
ابزار کلمات کلیدی
Ubersuggest
با این حال، یک ابزار ممتاز مانند Ahrefs یا SEMRush بینش‌های سطح عمیق‌تری را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهد.
در حالی که Ahrefs یک ابزار پیچیده است که ممکن است برای تسلط بر آن نیاز به زمان داشته باشد، شما می توانید نحوه انجام تحقیقات کلیدی اساسی با آن را تنها در 10 دقیقه بیاموزید.
به سادگی ویدیوی «آموزش تحقیق کلمات کلیدی: از شروع تا پایان» را تماشا کنید که در آن سم اوه هر چیزی را که برای شروع باید بدانید را توضیح می دهد.
این آموزش مخصوصاً برای کارآفرینان تجارت الکترونیک مفید است زیرا سام از یک فروشگاه تجارت الکترونیک جدید استفاده می کند که رایانه ها، قطعات رایانه، لوازم جانبی رایانه و نرم افزار را برای نشان دادن طناب های تحقیق می فروشد.
این یک خلاصه سریع است:
ایده های کلمه کلیدی ایجاد کنید. با تایپ کردن چند کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود (به عنوان مثال، “رایانه”) شروع کنید، سپس برای گسترش فهرست ایده های خود به گزارش “دارای شرایط مشابه” بروید. سپس آن ایده های کلیدواژه را فیلتر کنید، آنها را بر اساس هدف جستجو (اطلاعاتی، ناوبری، تجاری، معاملاتی) گروه بندی کنید و پتانسیل تجاری آنها را ارزیابی کنید.
ده نتیجه جستجوی برتر گوگل را تجزیه و تحلیل کنید. ببینید کدام وب سایت ها قبلاً برای کلمه کلیدی مورد نظر رتبه بندی می کنند. به قالب محتوا دقت کنید. استفاده از یک نوع محتوای مشابه را در نظر بگیرید، اما به دنبال فرصت هایی برای بهبود پست های منتشر شده باشید.
ارزیابی کنید که رتبه بندی آن کلمه کلیدی در گوگل چقدر سخت خواهد بود. به تعداد دامنه های ارجاع دهنده و رتبه بندی دامنه برای ده نتیجه جستجوی برتر نگاهی بیندازید. رقابت با وب سایت هایی که دارای رتبه بندی دامنه (DR) مشابه شما هستند بهترین استراتژی است.
ارتباط موضوعی را تجزیه و تحلیل کنید. ببینید وب سایت شما چگونه با آنهایی که در ده نتیجه جستجوی برتر قرار دارند مقایسه می شود. آیا شما در همان صنعت هستید؟ آیا دامنه تجاری است؟ آیا این یک ناشر خاص است که به طور انحصاری موضوع را پوشش می دهد؟ انجام این کار به شما بینش بیشتری در مورد دشواری رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی خاص می دهد.
موضوعاتی که ترافیک را به سمت وب سایت های رقبای شما هدایت می کنند، مهندسی معکوس کنید. به Ahrefs Site Explorer بروید، نام دامنه رقیب را وارد کنید و به گزارش صفحات برتر بروید. سپس به ترافیک، کلمات کلیدی برتر و دامنه های ارجاع دهنده نگاه کنید.
سام اوه همچنین تأکید می کند که تحقیق در مورد کلمات کلیدی به تنهایی در مورد حجم جستجو نیست. هدف شما این است که موضوعاتی را پیدا کنید که مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند، محتوای آموزشی در اطراف آنها ایجاد کنید و پیشنهادات خود را به صورت نرم بیان کنید.
در پایان روز، کیفیت ترافیک بر کمیت ترافیک برتری دارد. هنگامی که یک کلمه کلیدی خاص را در نظر می گیرید، از خود بپرسید که آیا رتبه بندی برای آن منجر به فروش بیشتر می شود، نه فقط ترافیک اضافی.
2- از رقابت خارج شوید.
شما می توانید با تجزیه و تحلیل رقابت چیزهای زیادی در مورد یک بازار بیاموزید، بنابراین رقبای اصلی شما چه کسانی هستند و آنها را به دقت بررسی کنید.
توجه داشته باشید که حتی اگر در حال انجام تحقیقات بازار برای تجارت الکترونیک هستید، نباید فقط به مشاغل تجارت الکترونیک نگاه کنید.
به عنوان مثال، LARQ بطری های آب را به صورت آنلاین می فروشد، اما آنها همچنین در حال رقابت با بازارهای آنلاین و همچنین فروشگاه های آنلاین خاص هستند. قبل از راه اندازی کسب و کار، جاستین وانگ تحقیقات زیادی در بازار انجام داد تا تأیید کند که رقیب مستقیمی با همان پیشنهاد وجود ندارد.
هنگامی که لیستی از بازیگران کلیدی در صنعت خود تهیه کردید، باید آنها را بررسی کنید:
مدل تجاری. آنها چگونه محصولات خود را تامین می کنند؟ آیا آنها در حال ارسال یا حمل موجودی هستند؟ آیا آنها از خدمات تدارکات شخص ثالث (3PL) استفاده می کنند؟ استراتژی قیمت گذاری آنها چیست؟ استراتژی بازاریابی آنها چیست؟ سیاست بازگشت آنها چیست؟ تمام پاسخ ها را یادداشت کنید.
قیف فروش. چگونه مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب می کنند (بازاریابی محتوا، تبلیغات پولی، سئو و غیره)؟ چگونه آن بازدیدکنندگان سایت را به مشتریان پولی تبدیل می کنند؟ آیا آنها فروش بالایی دارند؟ فروش متقابل؟ پایین فروش؟ آیا آنها ایمیل های سبد خرید رها شده را به صورت خودکار ارسال می کنند؟ ممکن است بخواهید کل قیف فروش آنها را مرور کنید تا ببینید همه چیز چگونه تنظیم شده است.
سایت اینترنتی. کدام نوع پلتفرم تجارت الکترونیک را دارند؟ چقدر طول می کشد تا سایت آنها بارگذاری شود؟ آیا طراحی فروشگاه اینترنتی آنها حرفه ای به نظر می رسد؟ از چه عناصر برندسازی استفاده می کنند؟ جریان پرداخت آنها چگونه کار می کند (تعداد مراحل، تعداد فرم های فیلد و غیره)؟ به طور کلی، آیا آنها تجربه کاربری رضایت بخشی را ارائه می دهند؟
تحقیق در مورد همه اینها به شما کمک می کند تا مشخص کنید:
چه کارهایی. شما نباید مستقیماً از رقبای خود کپی برداری کنید. اما نیازی به اختراع مجدد چرخ نیز نیست. گیلاس بهترین روش ها را انتخاب کنید و آن ها را در کسب و کار خود اعمال کنید.
چیزی که کار نمی کند. ممکن است با مشکلات رایجی مانند بارگیری کند صفحات، پیمایش گیج کننده، تصاویر محصول با کیفیت پایین و غیره مواجه شوید. همه این موارد را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که اشتباهات مشابهی را در تجارت خود مرتکب نمی شوید.
چه چیزی می تواند بهینه شود. هنگامی که لجستیک کسب و کار یک رقیب را بررسی می کنید، ممکن است فرصت های بهینه سازی را کشف کنید که می تواند به شما در ارائه محصولات بهتر، قیمت های پایین تر و حمل و نقل سریع تر کمک کند.
و از شرکت های مستقر نترسید.
به یاد داشته باشید که حتی بزرگترین شرکت های جهان مانند گوگل، فیس بوک و آمازون زمانی استارت آپ های نوپایی بودند.
شما نیز می توانید در صنعت خود فضایی برای خود ایجاد کنید. در واقع، تحقیقات گسترده بازار دقیقاً همان چیزی است که به مشاغل کوچک اجازه می دهد تا با شرکت های بزرگ رقابت کنند. شما فقط باید چیزی را کشف کنید که به شما مزیت رقابتی بدهد.
3- درباره روندهای فعلی تحقیق کنید.
هنگامی که در حال انجام تحقیقات محصول برای تجارت الکترونیک هستید، همیشه باید به آخرین روند مصرف کنندگان نگاه کنید. از Google Trends برای کشف آنها استفاده کنید.
در اینجا دو سؤال وجود دارد که می تواند به تحقیقات آنلاین محصول کمک کند:
آیا علاقه به این محصول رو به کاهش است، پایدار است یا در حال رشد؟
آیا علاقه به این محصول فصلی است یا در تمام سال ثابت می ماند؟
به سادگی یک کلمه کلیدی مرتبط را تایپ کنید و یک دوره زمانی را انتخاب کنید.
به عنوان مثال، اگر “گیاهان مصنوعی” را تایپ کنید و “5 سال گذشته” را به عنوان بازه زمانی خود انتخاب کنید، خواهید دید که علاقه به این کلمه کلیدی با افزایش قابل توجه در سال گذشته ثابت بوده است.
سطح متوسط اما پایدار مانند آن ممکن است نشان دهنده فرصتی برای ایجاد یک تجارت پایدار و طولانی مدت باشد.
با یک جستجوی سریع در گوگل برای چنین مشاغلی، فرض خود را بررسی کنید. و بله، ما Autograph Foliages را داریم – شرکتی که بیش از 40 سال است که گیاهان مصنوعی می فروشد!
همچنین، هنگامی که یک روند آینده را می بینید، آن را از زوایای مختلف تجزیه و تحلیل کنید. به عنوان مثال، CBD یک بازار جدید امیدوار کننده با طیف متنوعی از فرصت های تجاری است. بنابراین به‌جای انجام هر کاری CBD، به فکر فرورفتن باشید.
به عنوان مثال، Lab to Beauty با فروش محصولات زیبایی تزریق شده با CBD موفقیت بزرگی را شاهد بود.
همچنین، هنگامی که یک روند در حال حاضر دارای یک مسیر صعودی دیوانه کننده است، محتاط باشید. زیرا افزایش بی‌درنگ علاقه ممکن است یک مد کوتاه مدت باشد.
در حالی که خوب است از روندهای داغ سرمایه گذاری کنید، نباید کل تجارت خود را حول آنها بسازید. اطمینان حاصل کنید که پایه شما پایدار است.
4- از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
رسانه های اجتماعی گنجینه ای از بینش های مصرف کننده هستند. این مکانی است که مردم شکایات، خواسته ها، ترجیحات و آرزوهای خود را در آن پخش می کنند. اما برای یافتن آن قطعات طلایی خرد، باید به یک شیرجه عمیق بروید.
برای جلوگیری از عمیق شدن حفره خرگوش اینترنت، تحقیقات کسب و کار آنلاین خود را بر روی موارد زیر متمرکز کنید:
اینفلوئنسرها را در صنعت خود دنبال کنید. نظرات، مکالمات و مشارکت های گذشته آنها با برندها را تجزیه و تحلیل کنید.
هشتگ های مرتبط را زیر نظر داشته باشید. مرتبط ترین هشتگ ها را برای محصولات خود شناسایی کنید و سپس نظارت منظم بر آنها را به عادت تبدیل کنید.
احساسات رقبا را تجزیه و تحلیل کنید. به آنچه مردم در مورد رقبای شما می گویند گوش دهید. این یک راه عالی برای کشف نقاط قوت و ضعف آنهاست. توجه داشته باشید که با ارزش ترین اطلاعات اغلب در پست هایی نهفته است که به یک شرکت رقیب یا محصولات آنها اشاره می کنند اما آنها را برچسب گذاری نمی کنند.
تجزیه و تحلیل متن در اینجا می تواند مفید باشد. این تکنیک یادگیری ماشینی به تجزیه و تحلیل مقادیر عظیمی از داده های متنی و استخراج اطلاعات مرتبط از آن کمک می کند.
به عنوان مثال، نرم افزار تجزیه و تحلیل متن می تواند تمام توییت ها را با یک هشتگ خاص تجزیه و تحلیل کند. سپس به شما اطلاع دهید که آیا احساسات کلی مثبت است یا منفی، کدام کلمات بیشتر ظاهر می‌شوند و غیره. سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار تجزیه و تحلیل متن تصویر بسیار دقیق‌تری از بازار به شما می‌دهد و طیف وسیع‌تری از ایده‌های اشتراک‌گذاری شده آنلاین را تجزیه و تحلیل می‌کند.
انتخاب زبانی که مشتریان شما از آن استفاده می کنند – کلمات، عامیانه، استعاره ها – برای بیان ترجیحات خود، راه میانبری برای نوشتن کپی بهتر است. با القای صدای داده‌های مشتری در پیام‌های خود، احساس شخصی‌تر و مرتبط‌تر به مطالب خود می‌دهید.
5-یک فروشگاه تجارت الکترونیک آنلاین بسازید
.
در برخی موارد، زمان حرکت از تئوری به عمل فرا رسیده است. هنگامی که بینش کافی را جمع آوری کردید، ایده کسب و کار خود را با ارائه آن به بازار آزمایش کنید. در نهایت، پاسخ بازار هدف تنها چیزی است که اهمیت دارد.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید. گزینه های محبوب عبارتند از BigCommerce، Shopify، WooCommerce، Magento، و غیره. تحقیقات خود را انجام دهید و راه حلی را انتخاب کنید که بهترین نیازهای شما را برآورده کند.
وب سایت تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کنید. شما باید طراحی وب را مرتب کنید، کپی را بنویسید و صفحات محصول را ایجاد کنید. شما می توانید همه این کارها را خودتان انجام دهید یا شرکای آژانس را برای کمک استخدام کنید.
ترافیک را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید. سئو، بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی همگی عالی هستند، اما استراتژی های بلندمدتی هستند که برای کار کردن به زمان نیاز دارند. در همین حال، اگر می خواهید محصولات خود را به سرعت در برابر مشتریان هدف خود قرار دهید، بهترین گزینه شما بازاریابی عملکرد است.
برای راه اندازی کسب و کار خود منتظر نمانید تا همه چیز “عالی” باشد.
در واقع انجام این کار یک اشتباه خواهد بود. زیرا بدون بازخورد دست اول، به هر حال نمی‌توانید پیشنهاد خود را به اندازه مناسب تنظیم کنید.
در زمان راه اندازی، باید بر اساس تحقیقات بازار خود حدس بزنید که چه چیزی در بین مشتریان بالقوه طنین انداز می شود و سپس محصولات خود را در مقابل آنها قرار دهید.
به این ترتیب شما شروع به یادگیری خواهید کرد که چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست و می توانید رویکرد خود را مطابق با رشد کسب و کار خود تنظیم کنید.
6- از انجمن ها و بازخورد مشتری استفاده کنید.
انجمن های آنلاین طاقچه راه دیگری برای یادگیری ترجیحات مشتریان شما هستند.
برای به دست آوردن بهترین اسکوپ، موارد زیر را انجام دهید:
دریابید که کدام تالارهای گفتگوی آنلاین در جایگاه شما محبوب ترین هستند.
در آن‌ها ثبت نام کنید و مرتباً بررسی کنید.
در بحث ها مشارکت کنید تا اعتبار خود را افزایش دهید.
برای درک بهتر مخاطبان خود سوالاتی را مطرح کنید و در گفتگو شرکت کنید.
از طرف دیگر، می توانید از مشتریان فعلی خود بخواهید که بازخورد ارائه کنند.
انجام این کار حتی ساده تر است:
نظرسنجی بازار آنلاین را با استفاده از SurveyMonkey یا Typeform برای وفادارترین خریداران خود ارسال کنید.
مصاحبه انفرادی با مشتری انجام دهید. از طرفداران فوق العاده بخواهید که با شما تماس های 15 دقیقه ای داشته باشند. مردم دوست دارند نظرات خود را بیان کنند و می خواهند احساس کنند که شنیده می شوند. بنابراین دریافت برخی از پاسخ دهندگان ممکن است آسان تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید!
ارسال ایمیل های خودکار و درخواست بازخورد. پس از خرید چیزی از آمازون، احتمالاً ایمیلی دریافت می کنید که از شما می خواهد به آن امتیاز دهید. شما می توانید همین کار را در تجارت الکترونیک خود انجام دهید. علاوه بر دریافت بازخورد در مورد محصولات خود، نظرات مشتریان را نیز ایجاد خواهید کرد.
و بله، شما همچنین می توانید از نرم افزار تجزیه و تحلیل متن برای تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان نیز استفاده کنید. اگر داده‌های زیادی وجود داشته باشد (به عنوان مثال، می‌خواهید تمام ایمیل‌های مشتری را که تاکنون دریافت کرده‌اید، مرور کنید!) یک راه‌حل خودکار می‌تواند مفید باشد.
در نهایت، به بازخورد ناخواسته مشتری، حتی اگر منفی باشد، توجه ویژه ای داشته باشید. افرادی که نظرات خود را به صورت آنلاین بیان می کنند، باید احساس می کردند که اگر تصمیم می گرفتند از مشکل تماس با شما عبور کنند، چیزی مهم است.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ما وسوسه می شویم که فکر کنیم “فقط می دانیم” مشتریان هدف ما چه می خواهند.
اما اینگونه است که تعصبات به تفکر ما نفوذ می کند. به جای «حدس زدن» آنچه بازار هدف شما می خواهد، کار میدانی را انجام دهید و مفروضات خود را اثبات کنید.
از داده های کمی و کیفی مرتبط برای رسمیت بخشیدن به آنچه خریداران هدف شما دوست دارند، دوست ندارند و از دست می دهند استفاده کنید. سپس اقدام کنید!
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
سوالات متداول تحقیقات بازار آنلاین
1- تحقیقات بازار آنلاین چیست؟
تحقیقات بازار آنلاین نوعی از تحقیقات بازار است که از دو نوع داده در دسترس آنلاین استفاده می کند – داده هایی که شما دارید و داده های منتشر شده توسط دیگران. جمع آوری و تجزیه و تحلیل این نوع اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا در مورد مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و پیشنهادات خود را به اندازه مناسب ارائه دهید.
2-چگونه تحقیقات بازار انجام می دهید؟
تحقیقات بازار شامل تحقیقات اولیه و ثانویه است. تحقیقات اولیه شامل جمع آوری داده ها از طریق نظرسنجی، مصاحبه با مشتری و گروه های متمرکز است. تحقیقات ثانویه شامل تجزیه و تحلیل داده هایی است که توسط شخص دیگری جمع آوری شده است، مانند آمار دولتی، آمار صنعت و گزارش های صنعت.
3-چرا تحقیقات بازار به موفقیت تجارت الکترونیک کمک می کند؟
تحقیقات بازار به شما امکان می دهد مخاطبان هدف خود را بهتر درک کنید. و هرچه مشتریان بالقوه خود را بهتر درک کنید، ارائه ایده های محصول قابل دوام، نوشتن نسخه های متقاعد کننده و راه اندازی کمپین های بازاریابی موثر آسان تر خواهد بود.
4-آیا می توانید برای انجام تحقیقات بازار نظرسنجی انجام دهید؟
بله، نظرسنجی ها ابزار ارزشمندی برای تحقیقات بازار هستند. از این طریق می توانید داده های کمی و کیفی را مستقیماً از مشتریان یا مشتریان احتمالی خود جمع آوری کنید. استفاده از نرم افزار نظرسنجی را برای ساده کردن فرآیند در نظر بگیرید.
5- آیا Quora مکانی عالی برای شروع تحقیقات است؟
Quora می تواند مکانی عالی برای انجام تحقیقات بازار باشد زیرا به شما امکان می دهد دقیقاً بدانید که مشتریان شما چه فکری می کنند. مشترک شدن در موضوعات مرتبط با تخصص خود و شرکت در بحث ها را در نظر بگیرید.
منبع :

How to Conduct Online Market Research

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *