تحقیقات بازاریابی آنلاین

10 راه برای انجام تحقیقات بازار آنلاین و رشد تجارت الکترونیک در سال 2022

این روزها اطلاعات در همه جا از کتابخانه ها گرفته تا منابع آنلاین یافت می شود. گذر از کوه‌های اطلاعات برای یافتن مرتبط‌ترین اطلاعات برای یک مخاطب یا بازار خاص می‌تواند برای بسیاری از نویسندگان مقاله تحقیقاتی برای استخدام که مقالات آکادمیک نوشتاری سفارشی برای دانشجویان ایجاد می‌کنند بسیار چالش برانگیز باشد.

 

این جایی است که تحقیقات بازار بهترین کار را دارد زیرا برای بسیاری از محققان و شرکت‌ها بهترین راه برای جمع‌آوری تمام اطلاعات مورد نیاز از مخاطبان هدف است. در زیر نگاهی به 10 روش برای انجام تحقیقات بازار آنلاین و رشد تجارت الکترونیک در سال 2022 آورده شده است.

 

مسابقه را بررسی کنید

تجارت الکترونیک تماماً در مورد تجارت است و نه حرکت بعدی رقیب شما با بررسی سایت های آنها. چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید

رهبر بازار کیست؟

ورود به چه سختی است؟

نقاط ضعف و قوت مسابقه چیست؟

در نگاه اول از تعداد رقبای موجود در بازار ناامید نشوید. تمام کاری که در اینجا انجام می‌دهید، بررسی آنها از طریق وب‌سایتشان است تا ببینید چگونه عملکرد خوبی دارند و زمینه‌هایی را که می‌توانید بهبود ببخشید.

 

از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده کنید

اگر می خواهید بدانید که مردم در مورد کسب و کار شما چه فکری می کنند، باید از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. شما آنچه را که مخاطبان هدف خود می خواهند، جهت صنعتی که در آن قرار دارید را کشف خواهید کرد و بر اساس آن عمل خواهید کرد. چیزی که از پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز یاد خواهید گرفت، زبانی است که مشتریان استفاده می کنند. می توانید از بهترین آژانس بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک بگیرید.

 

می‌توانید برخی از عباراتی را که مشاهده می‌کنید آن‌ها استفاده می‌کنند در توضیحات محصول خود در آینده اضافه کنید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید. به توییتر و فیس‌بوک، دو پلتفرم بسیار بزرگ، بروید و هشتگ‌هایی را ببینید که توسط مشتریان استفاده می‌شوند.

 

آزمایش آب با ساخت یک فروشگاه آنلاین

این یک قمار بزرگ است، اما پاداش و مقدار زیادی زمانی که به نتیجه برسد. سعی کنید این کار را زمانی انجام دهید که محصول شما هنوز در حال توسعه است تا مقداری پیش سفارش دریافت کنید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

 

از شر هر اعصابی که ممکن است داشته باشید خلاص شوید و مطمئن باشید که به موقع پخش زنده می‌شوید و به تاریخ انتشار خود می‌رسید. کل ایده انجام این کار دریافت بازخورد مستقیم از مشتریان است.

 

شما می توانید از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی و تبلیغات شفاهی به وب سایت خود اطلاع رسانی کنید. این به مشتریان امکان می دهد در لیست پستی شما ثبت نام کنند یا محصول شما را به لیست خواسته های خود اضافه کنند که برای تجارت خوب است.

انجام نظرسنجی آنلاین

این یک روش بسیار ساده و یکی از رایج ترین روش های امروزی است. این از سوالاتی است که به مشتریان برای دریافت نظرات آنها در مورد محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک کسب و کار داده می شود. ابزارهای نظرسنجی آنلاین مختلفی وجود دارد که می توانید برای دریافت پاسخ از مشتریان مانند SurveyMonkey یا سایر گزینه های SurveyMonkey استفاده کنید.

 

کوتاه و ساده نگه‌داشتن نظرسنجی مهم است، زیرا نمی‌خواهید خیلی طولانی باشد زیرا اکثر مردم اگر مجبور باشند بنشینند و به سؤالات زیادی پاسخ دهند، به راحتی به تعویق می‌افتند.

 

گروه های متمرکز با چت زنده

یک کسب‌وکار می‌تواند گروه‌های متمرکز چت زنده را انجام دهد که شبیه به نظرسنجی‌ها هستند و روش خوبی برای جمع‌آوری اطلاعات از شرکت‌کنندگان هستند. بازخورد مشتریان به‌جای اینکه منتظر بمانند روی رایانه یا دستگاه هوشمند خود بنشینند و به سؤال پاسخ دهند، در زمان واقعی جمع‌آوری می‌شود.

 

ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای چت زنده استفاده کنید و خوبی آنها این است که نیازی به ملاقات حضوری با مشتریان ندارید و هر گونه مانع جغرافیایی را از بین می برد. تا زمانی که مشتریان به یک اتصال اینترنتی خوب دسترسی داشته باشند، می توانند وارد چت زنده شوند و حرف خود را بگویند

 

مصاحبه های وب کم

این همان مصاحبه سنتی است، تنها تفاوت این است که از طریق دوربین انجام می شود. شما و مشتریانتان یک به یک در مورد تجربیاتشان از محصول یا خدماتتان با هم تعامل خواهید داشت. این یک رویکرد خوب است زیرا شما پاسخ های صادقانه ای دریافت خواهید کرد که اگر یک محیط گروهی باشد تحت تأثیر دیگران قرار نخواهند گرفت.

 

می‌توانید سؤالات باز بپرسید و جزئیات نظرات مشتریانتان را بشنوید و راه‌هایی برای بهبود سطح رضایت آنها بیابید.

 

از خاطرات آنلاین استفاده کنید

این یادداشت‌ها به شما بینشی از زندگی روزمره مشتریانتان می‌دهد تا ببینید چگونه از خدمات یا محصول شما استقبال می‌کنند.

 

آنها را می توان هر ماه، هفته یا روزانه انجام داد و ابزارهای زیادی برای انجام این کار نیز وجود دارد. می توانید وب سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید که خاطرات ویدیویی مشتریان را بپذیرد تا به شما در تحقیقات شما کمک کند

واقعیت مجازی

این چیزی است که اجرای آن پرهزینه است، اما این روزها به لطف پیشرفت های فناوری، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. می توانید به مشتریان اجازه دهید محصول یا خدمات شما را تجسم کنند و از آنجا بازخورد جمع آوری کنند.

 

این یک تجربه همهجانبه برای مشتری شما است و می توانید از آن در کنار مصاحبه های عمیق، گروه های متمرکز، نظرسنجی ها و موارد دیگر استفاده کنید.

 

جوامع اینترنتی

می توانید یک انجمن آنلاین راه اندازی کنید که به مشتریان اجازه می دهد با یکدیگر تعامل داشته باشند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. هر کسی بدون توجه به مکانش می تواند به انجمن بپیوندد و داستان های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

 

نزدیکی که یک جامعه آنلاین به ارمغان می‌آورد به شما بینشی واضح از افکار مشتری بر اساس مکالمات آنها می‌دهد و می‌توانید از طریق رایانه، تلفن یا دستگاه‌های تبلت به آن دسترسی داشته باشید.

 

دفترچه یادداشت آنلاین

آخرین روشی که می توانید استفاده کنید اسکرپ بوک نام دارد. این به مشتریان اجازه می دهد تا با محصولات خلاق باشند و می توان آن را هم به صورت آنلاین و هم آفلاین انجام داد. شرکت کنندگان می توانند این کار را به تنهایی یا به صورت گروهی انجام دهند، همه چیز به شما بستگی دارد، اما هدف در اینجا جمع آوری افکار و احساسات آنها با اجازه دادن به آنها برای گذاشتن نظرات است.

 

می‌توانید ناظرانی را استخدام کنید تا وقتی مشتریان نظر می‌گذارند به شما کمک کنند تا در صورت دریافت نظرات زیاد، به آنها پاسخ دهند. این یک راه فوق العاده برای برانگیختن بحث ها و بررسی راه هایی برای بهبود محصول یا خدمات شما است.

 

تمام گزینه‌های تحقیق و روش‌های انجام تحقیقات بازار آنلاین که در بالا ذکر شد برای همه سناریوها یا مشاغل کار می‌کنند. شما باید موردی را انتخاب کنید که مناسب کسب و کار شما و مخاطبان شما باشد زیرا انتخاب نامناسب می تواند باعث اتلاف وقت و هزینه شود.

داده‌هایی را که می‌خواهید جمع‌آوری کنید و چیزهایی را که می‌خواهید با کسب‌وکارتان به دست آورید، از نزدیک تجزیه و تحلیل کنید. به مزایا، معایب و هزینه هر روش نگاه کنید و تقریباً انتخاب کنید. چند روش وجود دارد که برای راه اندازی به حداقل تلاش نیاز دارد، ممکن است از نظر جمع آوری داده ها زمان بر باشد، اما رایگان هستند.

منبع :

https://magnetoitsolutions.com/blog/conduct-online

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *