تحقیقات بازاریابی آنلاین

تفاوت بازاریابی آنلاین و بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال جز بازاریابی است که از اینترنت و فناوری های دیجیتال آنلاین مانند رایانه های رومیزی ، تلفن های همراه و سایر رسانه ها و سیستم عامل های دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می کند. توسعه آن در طی دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ ، نحوه استفاده مارک ها و مشاغل از فناوری را برای بازاریابی تغییر داد. از آنجا که سیستم عامل های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های بازاریابی و زندگی روزمره گنجانده می شوند ،  و هنگامی که مردم به جای مراجعه به مغازه های فیزیکی به طور فزاینده ای از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنند ، کمپین های بازاریابی دیجیتال با استفاده از ترکیبات بهینه سازی موتور جستجو (SEO ) ، بازاریابی موتور جستجو (SEM) ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی تأثیرگذار ، اتوماسیون محتوا ، بازاریابی کمپین ، بازاریابی مبتنی بر داده ، بازاریابی تجارت الکترونیکی ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و غیره  به امری عادی تبدیل شده اند. بازاریابی دیجیتال به کانال های غیر اینترنتی ارائه می شود که رسانه های دیجیتال مانند تلویزیون ، تلفن های همراه (پیام کوتاه) ، پاسخ به تماس و زنگ تلفن همراه را در اختیار شما قرار می دهند. گسترش کانال های غیر اینترنتی ، بازاریابی دیجیتال را از بازاریابی آنلاین متمایز می کند. هنگام صحبت در مورد استراتژی بازاریابی ، ما اغلب از اصطلاحات “بازاریابی دیجیتال” و “بازاریابی آنلاین” استفاده می کنیم

بازاریابی دیجیتال و آنچه در بر می گیرد دائماً در حال پیشرفت است.به زبان ساده ، بازاریابی دیجیتال هرگونه تلاش برای تبلیغ یک مارک ، محصول یا خدمات با استفاده از کانال ها ، دستگاه ها و سیستم عامل های دیجیتال ، صرف نظر از اتصال آنها به اینترنت است. بازاریابی دیجیتال اصطلاحی گسترده است که مجموعه ای از فرایندهای بازاریابی را توصیف می کند که تمام کانال های دیجیتال موجود را برای تبلیغ یک محصول یا خدمات یا ساخت یک مارک دیجیتالی محصور می کند.بازاریابی دیجیتال جایگزین بازاریابی سنتی و انتقال از تبلیغات کاغذی و روزنامه ای به کمپین های فیس بوک و PPC شده است.

کاربرد بازاریابی دیجیتال در تجارت

مرور در مکان فیزیکی فروشگاه و درخواست اطلاعات بیشتر از همکاران فروش را فراموش کنید. امروزه ، مصرف کنندگان از اینترنت برای جمع آوری اطلاعات زیادی که باید قبل از تصمیم گیری در مورد خرید بدانند ، استفاده می کنند. اینجاست که بازاریابی دیجیتال آغاز می شود. این به کسب و کار شما کمک می کند تا هر کجا که هستند به مصرف کنندگان برسد.
تقریباً هر مشاغل مخاطبان خاص خود را دارند که سعی در جلب آنها دارند. بازاریابی دیجیتال به آنها کمک می کند تا از طریق اینترنت و سایر راه های دیجیتال ، مشتریانی را که می خواهند ، دریابند. به همین دلیل این کلید در استراتژی های تجاری مدرن است و شما به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب نیاز دارید. اینترنت نقش مهمی در تصمیم گیری مصرف کننده امروز دارد. اینترنت همچنین بر چگونگی خرید واقعی محصولات و خدمات توسط مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. این امر ضروری می کند که کسب و کارها نه تنها در فضای آنلاین حضور داشته باشند بلکه باعث افزایش دید حتی الامکان شوند.

نمونه هایی از بازاریابی دیجیتال

به عنوان مثال ، یک فروشگاه لباس ارسال پیام کوتاه به مشتریان مشترک برای اعلام خبر فروش نوعی بازاریابی دیجیتال آفلاین است. این نیازی به اتصال اینترنت فعال به مشتری ندارد.

مثال دیگر استفاده از کدهای QR برای تبلیغ یک محصول یا خدمات و دعوت از تعامل مشتری است. کدهای QR مشابه بارکد هستند و می توانند اطلاعاتی را که می توانند مستقیماً به دستگاه تلفن همراه منتقل شوند ذخیره کنند. این موارد را می توان در رسانه های آفلاین سنتی مانند چاپ و بیلبوردها و همچنین در کانال های آنلاین مانند وب سایت ها و وبلاگ ها استفاده کرد.

بازاریابی آنلاین چیست؟

همانطور که قبلاً دیدیم ، بازاریابی دیجیتال اصطلاح وسیع تری است و گرچه بخش عمده ای از آن بازاریابی آنلاین است ، همچنین شامل تلویزیون دیجیتال ، پیام کوتاه ، رادیو ، بیلبوردها و سایر ابزارهای تبلیغات دیجیتال است.از طرف دیگر ، بازاریابی آنلاین یا همانطور که شناخته شده است بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی است که از طریق رسانه های دیجیتال متصل به اینترنت انجام می شود ، که بازاریابی آنلاین را به زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال تبدیل می کند.بنابراین ، تمام بازاریابی آنلاین دیجیتال است ، اما همه بازاریابی دیجیتال آنلاین نیستند!

بازاریابی دیجیتال اصطلاحی گسترده است که مجموعه ای از فرایندهای بازاریابی را توصیف می کند که تمام کانال های دیجیتال موجود را برای تبلیغ یک محصول یا خدمات یا ساخت یک مارک دیجیتالی محصور می کند.بازاریابی دیجیتال جایگزین بازاریابی سنتی و انتقال از تبلیغات کاغذی و روزنامه ای به کمپین های فیس بوک و PPC شده است.

انواع بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین نیاز به اتصال اینترنتی زنده و مخاطبی دارد که به طور فعال متصل باشد.
این شامل استفاده از کانال ها و سیستم عامل های آنلاین برای گسترش آگاهی در مورد یک نام تجاری ، محصول یا خدمات و تولید هدایت و فروش است.

بازاریابی موتور جستجو ، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ، بهینه سازی موتور جستجو ، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل ، بازاریابی وابسته و بازاریابی محتوا از محبوب ترین انواع بازاریابی آنلاین هستند.بهترین راه برای ارائه محصول و خدمات به صورت آنلاین در بازار ، استفاده از رویکردی یکپارچه و استفاده از انواع مختلف بازاریابی آنلاین به صورت ترکیبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *