اخبار عمومی / گوناگون

8 دلیل اهمیت فرهنگ سازمانی

8 دلیل اهمیت فرهنگ سازمانی

  1. افزایش مشارکت کارکنان:

محیط کاری که دارای فرهنگ سازمانی است بر اساس هدف و انتظارات روشن هدایت می شود. این کار باعث می شود تا کارکنان بیشتر درگیر وظایف کاری خود و تعامل با دیگران باشند. همچنین منجر به سطوح بالایی از مشارکت نیروی کار می شود که باعث بهره وری می شود. داشتن ارتباط قوی با یک سازمان و افراد آن، جو مثبتی را ایجاد می کند که نادیده گرفتن آن سخت است.

  1. کاهش هزینه های مالی:

افرادی که در یک شرکت احساس ارزش و احترام می کنند، کمتر آن را ترک می کنند. به همین دلیل برای برندها ضروری است که فرهنگ سازمانی برنده ای را تقویت کنند که از ارزش های اصلی و بیانیه مأموریت آنها حمایت کند. کارکنان خوشحال به معنای گردش مالی کمتر است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شرکت در فرآیند استخدام می شود. شرکت هایی که به یک فرهنگ قوی دست می یابند باید برای حفظ و بهبود آن گام بردارند.

  1. بهره وری بالا:

وقتی کارکنان منابع و ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت را در اختیار داشته باشند، به طور کلی به افزایش سطح بهره وری و عملکرد کمک می کند. فرهنگ سازمانی بر ساختار محل کار تأثیر می گذارد به گونه ای که افراد دارای مهارت یکسان را گرد هم می آورد. کسانی که پیشینه و مهارت های مشابهی دارند ممکن است در هنگام رسیدگی به پروژه های شرکت سریعتر با هم کار کنند.

  1. هویت برند قوی:

فرهنگ سازمانی یک شرکت نشان دهنده وِجهه عمومی و شهرت آن است. افراد بر اساس تعاملات خود در داخل و خارج از شرکت، مفروضاتی در مورد کسب و کارها ایجاد می کنند. اگر فاقد فرهنگ سازمانی باشد یا تصویر ضعیفی داشته باشد، مشتریان ممکن است در انجام تجارت با هرکسی که با برند مرتبط است تردید کنند. کسب‌ و کارهایی با هویت برند قوی تمایل دارند تا نامزدهای تجاری و شغلی بیشتری را با ارزش‌های مشابه جذب کنند که از مأموریت آنها حمایت می‌کنند.

  1. قدرت تغییر:

همه کسب‌ وکارها این قدرت را ندارند که کارکنان عادی را به حامیان برند کامل تبدیل کنند، اما آنهایی که فرهنگ سازمانی قوی دارند این قدرت را دارند. شرکت‌هایی که تلاش‌های کارکنان خود را تشخیص می‌دهند و موفقیت‌های تیمی را جشن می‌گیرند، احتمالاً با تجربه احساس موفقیت، متوجه تغییر در کارمندان می‌شوند.

  1. حفظ کارکنان برتر:

شرکت هایی که جامعه را در محل کار تبلیغ می کنند، به احتمال زیاد بهترین کارمندان خود را حفظ می کنند. افرادی که در شغل خود عالی هستند و ارزش مهارت های خود را می دانند معمولاً محیط های کاری منفی را ترک می کنند که در آن احساس تضعیف و قدردانی نمی کنند. فرهنگ سازمانی یک فرهنگ با عملکرد بالا ایجاد می کند که کار افراد درون شرکت را تقویت می کند و در مجموع منجر به تجربه مثبت کارکنان می شود.

  1. همسو سازی موثر:

بیشتر مشاغل با فرهنگ سازمانی برای آموزش استخدام‌های جدید به شیوه‌های کارآمد داخلی تکیه می‌کنند. شیوه‌های اجرایی که شامل برنامه‌های جهت‌گیری، آموزش و مدیریت عملکرد است، به کارکنان جدید کمک می‌کند تا به منابع مناسب دسترسی پیدا کنند و بهتر به نقش‌های خود انتقال یابند. این شیوه موجل می شود تا کارکنان جدید روند فعالیتشان در شرکت تطبیق پیدا کنند. با این امر باعث افزایش طول عمر و وفاداری کارکنان می شود و میزان ناامیدی را که برخی از کارمندان در صورت نداشتن اطلاعات لازم برای انجام کارشان به خوبی ندارند تجربه می کنند، کاهش می دهد.همسو سازی کارکنان، یک راه عالی برای شرکت ها است تا اطمینان حاصل کنند که استخدام کنندگان جدید ارزش های اصلی تجارت خود را درک می کنند.

  1. محیط تیمی سالم:

فرهنگ سازمانی به بهبود گردش کار کمک می کند و فرآیند تصمیم گیری را هدایت می کند. همچنین به تیم ها کمک می کند تا بر موانع ابهام غلبه کنند. اعضای تیم که در مورد فرآیندهای خاص آگاه و آگاه هستند، اغلب انگیزه بیشتری برای به پایان رساندن پروژه ها دارند. داشتن یک فرهنگ روشن که کارکنان را متحد می کند و ساختارهای کاری سازمان یافته را ارتقا می دهد، به افراد کمک می کند تا با هدف همکاری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *