اخبار

اخبار عمومی / گوناگون

با وب‌سایت‌Anybe هر روز یک شغل جدید را تجربه کنید

مترجم: مریم مرادخانی

منابع: MediumIdeaMenschAnybe
آنتونیا فدوروا یک کارآفرین سریالی از روسیه است. او از سن پایین، مشاغل بسیاری را تجربه کرده. داستان زندگی حرفه‌‌ای او، یک سفر جذاب و شگفت‌انگیز است که با شغلی در علوم آکادمیک آغاز شده و سپس وارد مسیر بانکداری شده و پس از آن، سر از حوزه نمایش درآورده و اندکی بعد، به راه‌اندازی رویدادها روی آورده. او بنیان‌گذار استارت‌آپی به نام «Anybe» است: نخستین پلتفرم گردشگری در حوزه سبک زندگی. آنتونیا اصلا به این اعتقاد ندارد که آدم باید یک مسیر را انتخاب کند و تا آخر عمر آن را ادامه دهد.
با وب‌سایت‌Anybe هر روز یک شغل جدید را تجربه کنید

او می‌گوید: «من دوست ندارم یک زندگی را تجربه کنم حتی اگر خوب باشد. مثلا مثل همه، دانشگاه بروم، یک شغل ثابت و مسیر حرفه‌‌ای پایدار در یک حوزه مشخص، انتخاب کنم، یک سبک زندگی در تمام مراحل زندگی داشته باشم، در یک مکان اقامت کنم و آنجا بمانم، همان آدم‌‌های همیشگی دور و برم باشند و در تمام طول عمرم، یک نگرش را دنبال کنم. کاری که من می‌کنم این است که دائما و آگاهانه از خودم می‌‌پرسم آیا هنوز هم به این کار علاقه داری؟ آیا هنوز هم این سبک زندگی را دوست داری؟ اگر جوابم مثبت باشد، ادامه می‌‌دهم. اما هر جا احساس کنم که باید مسیر دیگری را دنبال کنم، شروع می‌کنم به ایجاد دگرگونی. رمز موفقیتم این است که من همیشه با ماکسیمم قدرت و انرژی پیش می‌‌روم، نه با انگیزه و انرژی نصفه نیمه. همین طرز تفکر بود که باعث شد ایده امتحان کردن زندگی‌‌های مختلف را خلق کنم.Anybe  پلتفرمی است که به شما اجازه می‌دهد خودتان را جای شخصی دیگر بگذارید و اصطلاحا با کفش او، راه بروید.» او که خودش سال‌ها خالق تجربه‌های مختلف بوده و صدها فستیوال موزیک و تورهای ماجراجویی را سازماندهی کرده، در سال ۲۰۲۰ به کالیفرنیا رفت تا رویای خودش را به واقعیت پیوند دهد تا تجربه زندگی کردن به سبک‌های مختلف، برای همه ممکن شود، حتی شده برای یک روز. و این‌گونه بود که Anybe خلق شد.

وقتی وارد وب‌سایت Anybe می‌شوید در ابتدا با این شعار مواجه می‌شوید: «هر کسی که دوست دارید باشید.» این وب‌سایت، یک پلتفرم اجتماع‌‌محور است که شما را به مدت یک روز، به پشت صحنه مشاغل مختلف می‌‌برد و با زندگی روزمره افراد با حرفه‌های مختلف آشنا می‌کند. کافی است به این سایت بروید، ثبت نام کنید، یک راهنما در زمینه شغلی مورد علاقه‌‌تان انتخاب کنید و نخستین تجربه را برای خودتان رزرو کنید. دوست دارید به جای چه کسی باشید؟ چه شغلی را دوست دارید تجربه کنید؟ خوانندگی؟ خلبانی، عکاسی، جراحی یا موتورسواری حرفه‌‌ای؟ Anybe  ترتیبی می‌دهد که با راهنمایتان که در زمینه مورد علاقه‌‌تان کار می‌کند، دیدار کنید و زندگی او را از نزدیک، مشاهده و تجربه کنید. از سوی دیگر، می‌توانید به عنوان راهنما در این وب‌سایت ثبت نام کنید و فردی را به عنوان ‌میهمان به زندگی خود دعوت کنید. ‌میهمان شما، یک روز به دیدن شما می‌‌آید و زندگی شما را مشاهده می‌کند. به‌این‌ترتیب، تغییری هرچند کوچک، در روزمره هر دو طرف ماجرا ایجاد می‌شود.Anybe در آمریکا مستقر است اما آنتونیا قبل از رفتن به آمریکا، کسب‌‌وکاری با همین ایده در روسیه راه انداخته بود.

او درباره تجربه‌‌اش از مدیریت این کسب‌‌وکار در آمریکا و روسیه می‌گوید: «در روسیه، مخاطبان من یکسری افراد از طبقات سطح بالا بودند که دوست داشتند چیزهای خیلی لوکس را تجربه کنند، مثلا دوست داشتند جای یک آرتیست معروف باشند یا سرآشپز یک رستوران گران یا خلبان یک جت شخصی. وقتی این کار را در آمریکا شروع کردم، همان رویکرد را داشتم اما پس از مدت کوتاهی دیدیم که اقشار ثروتمند در آمریکا به دنبال تجربیات ساده هستند: مثلا دوست دارند یک روز مثل یک کشاورز زندگی کنند یا به جای یک فرد کارتن‌‌خواب باشند یا یک پیشاهنگ ارتش. مجبور شدم از صفر شروع کنم. درسی که گرفتم این است که گاهی نباید به تجربیات قبلی خود اکتفا کنید.» پس از پاندمی کرونا بسیاری از کارکنان جهان به دورکاری روی آوردند و حالا با اینکه از شدت این بیماری کاسته شده، بسیاری هنوز هم مایل به دورکاری هستند. از نظر آنتونیا، کار کردن از هر نقطه‌‌ای از جهان، برای کسب‌وکاری که در هر نقطه‌‌ای وجود دارد، یک رویاست. از نگاه او، مهم نیست که از کجا کار می‌‌کنی. مهم این است که کاری که عاشقش هستی انجام دهی. او می‌گوید: «مکان مهم نیست. علاقه مهم است.

باور کنید این حرفم کلیشه‌‌ای نیست. مزیت دوم دورکاری این است که هر وقت دلم بخواهد کارهایم را انجام می‌‌دهم و حق انتخاب دارم که هر کدام را در زمان خاصی انجام دهم. این کمک می‌کند بالانس روانی ایجاد کنم و انرژی روانی‌‌ام را آن‌طور که می‌خواهم تقسیم کنم. بعلاوه، وقتی دورکار هستی، زمان بیشتری برای خودت داری.» او که توانسته ایده اصلی زندگی‌‌اش را عملی کند، درباره تحقق ایده‌ها می‌گوید: «برای من، بهترین راه برای زندگی بخشیدن به ایده‌ها این است که آنها را فورا با اعضای تیمم در میان بگذارم. بارش فکری پس از آن، به من انگیزه می‌دهد که ایده را یک مرحله جلو ببرم.» او از اینکه مردم دنیا این روزها حاضرند برای تجربیات هم به اندازه کالاهای ملموس، پول بدهند، هیجان‌‌زده است و می‌گوید این ترند مورد علاقه‌‌اش است. آنتونیا همیشه به دنبال فرصت‌‌هاست و تا فرصتی می‌‌بیند، با خودش می‌گوید «چطور می‌توانم از آن پول دربیاورم؟»  او به همه، از جمله کارآفرینان توصیه می‌کند که با گام‌‌های کوچک شروع کنند، هیچ‌گاه دست از اکتشاف برندارند، میانه‌‌رو باشند و به دنبال نتایج بی‌عیب و نقص نباشند. این، راز ادامه و ثبات Anybe است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
نوار کناری