اخبار عمومی / گوناگون

رفتار مصرف کننده از مدرن تا پست مدرن

علم رفتار مصرف کننده همانند سایر علوم تحت تاثیر یک پارادایم قرار دارد .تحقیقات نشان داده است که رفتار مصرف کننده در حال انتقال پارادایم  positivism به پارادایم interpretivism است .در دیدگاه  در positivism،مصرف کننده یک تصمیم گیرنده منطقی است ولی در دیدگاه interpretivism  این ایده که مصرف کننده دارای دیدگاه منطقی و منظم است را نادیده می گیرد .

از دیدگاه interpretivism، بر ماهیت ذهنی مصرف کنندگان تاکید دارد و بر این ایده استوار است که هر رفتاری را می توان از دیدگاه های مختلف تفسیر کرد .

Positivism(مدرن ،اثبات گرایی )

Interpretivism(پست مدرن ،تفسیر گرایی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *