مصرف کنندگان بازیگران صحنه ی بازار هستند
در دیدگاه جامعه شناختی در نظریه ی ایفای نقش گفته می شود که قسمت زیادی از رفتار مصرف کننده شبیه بازی کردن در یک نمایش است .همانند یک نمایش ، هر مصرف کننده دارای متن ،آرایش و لباس ویژه ای است که برای یک اجرای خوب ضرورت دارد .
از آنجا که افراد نقش های مختلف متعددی اجرا می کنند ، بنابراین گاهش از اوقات بسته به نمایشی که در آن زمان بازی می کنند تصمیمات مصرفی خود را تغییر می دهند .معیارهایی که در یک نقش خود برای ارزیابی محصولات و خدمات به کار می برند ،ممکن است با نقش های دیگرشان کاملا متفاوت باشد.
…………………………….
توصیه می شود این مقاله رفتار مصرف کننده را بخوانید
لینک مقاله :