دوره های آموزشی

چرا آقایان خوزستانی‌ها موهاشون نمی ریزه؟

چرا آقایان خوزستانی‌ها موهاشون نمی ریزه؟

کمبود ویتامین دی و ریزش مو

تعدادی از علایم مثل ریزش مو زمانی رخ می دهد که بدن شما دچار کمبود ویتامین دی باشد. کمبود ویتامین دی با آلوپسی معروف به طاسی نقطه ای و تعدادی از بیماری ها ارتباط دارد. این بیماری ها شامل نرمی استخوان، کم شدن تراکم استخوان، استئوآرتریت، بیماری قلبی و سرطان می باشد.
ویتامین دی یک ماده مغذی مهم است که برای سلامت ما ضروری می باشد. ویتامین دی، سیستم ایمنی را تقویت می کند، استخوان ها را قوی و پوست را سالم نگه می دارد، رشد سلول را تحریک می کند و به تشکیل فولیکول های جدید مو کمک می کند. شما ویتامین دی را از طریق قرار گرفتن در معرض نور آفتاب جذب می کنید اما می توانید با خوردن برخی غذاها و مکمل های غذایی، جذب این ماده مغذی را افزایش دهید.

آیا کمبود ویتامین دی باعث ریزش مو می شود؟

تحقیقات نشان می دهند که کمبود ویتامین دی در بدن می تواند منجر به ریزش مو شود. یکی از نقش های ویتامین دی در بدن، تحریک فولیکول های قدیم و جدید مو است. وقتی ویتامین دی در بدن ما کافی نباشد، رشد موهای جدید به تعویق می افتد.
کمبود ویتامین دی با آلوپسی-یک بیماری خودایمنی که باعث طاسی سر و دیگر نقاط بدن می شود- ارتباط دارد. آلوپسی در مردان و زنان رخ می دهد. مطالعه دیگر نشان داد که زنان 18 تا 45 سال که آلوپسی یا دیگر انواع ریزش مو را تجربه کردند، سطح پایینی از ویتامین دی داشتند.
دلایل ناکافی بودن سطح ویتامین دی شامل ماندن در خانه، استفاده از وسایل ضدآفتاب و نخوردن غذاهای حاوی ویتامین دی می باشد.

در خوزستان به علت آفتاب زیاد  منبع غنی ویتامین d است مردم خوزستان بخاطر در معرض آفتاب قرار گرفتن و دریافت ویتامین d بیشتر ،موهایشان نمی ریزد و نسبت به استانهایی مانند اردبیل و..که آفتاب کمتری دارند آقایان موهای بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *