اخبار عمومی / گوناگون

دانلود رایگان نمونه مارکتینگ پلن آماده

برنامه بازاریابی

برنامه بازاریابی

برنامه بازاریابی یک سند مکتوب است که وضعیت کنونی شرکت را با توجه به مشتریان ، رقباو محیط بیرونی به تفصیل شرح می دهد و رهنمودهایی برای محقق ساختن اهداف ، اجرای اقدامات بازاریابی و تخصیص منابع طی دوره برنامه ریزی ارائه می کند .

در دنیای امروز دگرگونیهایی بسیار زیاد همراه با گسترش رقابت در زمینه هایی متنوع مخصوصا در بازارها مشاهده می شود. “تغییر”کلمه آشنایی است که توام با فرصتها و تهدیدهایی برای کسب و کارها و گاهی باعث رشد و گاهی باعث واماندگی کسب و کارها می شود . استفاده از بازاریابی برای همه کسب و کارها که در صدد هستند بدون تسلیم در برابر تغییر حضوری آگاهانه در بازار داشته باشند ضرورت دارد. آنچه که مهم است اینست که بدانیم برای بازاریابی موفق و پایدار، حتماً نیاز به برنامه بازاریابی داریم ، نداشتن برنامه بازاریابی مشخص باعث می‌شود که عملیات بازاریابی کاملا اتفاقی پیش برود و رفته‌رفته شرایط، ما را هدایت کند.

درتحقیقی که دریکی از سایتهای ایرانی در مورد اینکه چرا کسب و کارهای ایرانی با کاهش فروش مواجهند، انجام شد، مشخص شد که مهمترین دلیل آن عدم برنامه مناسب بازاریابی است. خرده فروشیهای ایرانی بدون هیچ برنامه بازاریابی مشخص تنها به تبلیغات سنتی با قراردادن تبلیغات خود در کیسه های حمل اجناس و… این بسنده کرده است .نداشتن برنامه بازاریابی باعث شده که شرایط، سوپرمارکتهای مواد غذایی را هدایت کرده و ندانند در کجای مسیر قرار دارند .تعیین یک مبلغ درآمد روزانه که چنانچه بدست آید شرایط کاسبی در آنروز خوب بوده و چنانچه به رقم مورد نظر درآنروز دست نیابند کاسبی آنها در آنروز کساد بوده است چندان کارآمد نیست. در صورتی که با داشتن برنامه بازاریابی می توانند اهداف خاصی مثلا رسیدن به این مقدار فروش و.. را مشخص کنند و چارچوب‌های زمانی مشخصی برای دستیابی به آنها در نظر گیرند و از این وضعیت ایستا به وضعیت پویا تبدیل شوند. و با استفاده از برنامه بازاریابی کارایی تبلیغات خود را اندازه‌گیری کرده و آنها را مجددا ارزیابی کنند .

حرکت کردن طبق برنامه بازاریابی باعث می شود سوپرمارکتها هدفمند شده و گاهی از یک مغازه به چندین مغازه زنجیره ای تبدیل شوند .مانند سوپر مارکتهای اسداللهی پتاسیس 1340 که دارای چندین شعبه تا همین چند سال پیش بود و سوپرمارکتهای زنجیره درآمده دریانی و یا در ابعاد جهانی رونالد برکل یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ آمریکایی است که با ثروت 2/3 میلیارد دلار در سال 2010 در جایگاه دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان در فهرست فوربس قرار گرفت. او ثروت خود را از سرمایه‌گذاری و همچنین از صنعت سوپرمارکت‌ها بدست آورده است.

لینک دانلود :

برنامه بازاریابی به روش دکتر خدایار عبدالهی Khodayarabdollahi7@gmail.con

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *