اخبار عمومی / گوناگون

خویشتن گسترده :رفتار مصرف کننده

خویشتن گسترده :رفتار مصرف کننده

دکتر خدایار عبداللهی

مشاور بازاریابی و فروش

khodayarabdollahi7@gmail.com

خویشتن گسترده :رفتار مصرف کننده

اشیای خارجی که ما آنها را بخشی از خود می دانیم خویشتن گسترده ما را تشکیل می دهند.برخی از افراد واقعا با داراییهای خود طوری برخورد می کنند که انگار بخشی از خودشان است:برای مثال پیونهدهای عمیقی با کفش های خود دارند .کفشی که در دوران جوانی خریده اید در دوران بعدی زندگی نیز تاثیر مهمی دارد . علاوه بر کفش ها بسیاری از اشیای مادی به شکل دادن هویت مصرف کننده کمک می کند .براساس خویشتن گسترده می توان توضیح داد که چرا در میان ژاپنی ها بی احترامی به کارت ویزیت می تواند موجب برهم خوردن معامله شود.اگر تاجر هستید و بدون کارت ویزیت به ژاپن بروید مثل آنست که پابرهنه به آنجا رفته اید.حتی برای دادن و گرفتن آداب خاصی دارید باید آن را بدقت نگاه کرده و سپس در جیب خود بگذارید .

چهار سطح خویشتن گسترده :

1-سطح فردی :شما همان چیزی هستید که می پوسید منعکس کننده این است که چیزهای یک فرد یخشی از هویت او هستند

2-سطح خانوادگی : محلی که در آن زندگی می کنیم غالبا یکی از جنبه های اصلی است که مشخص می کند ما کی هستیم .

3-سطح محله :غالبا مصرف کنندگان در توصیف خود به محله که اهل آنجا هستند اشاره می کنند .

4- سطح گروه : ما وابستگی خود را به بعضی از گروهها به عنوان بخشی از خویشتن در نظر می گیریم .گروه طبیعت گران .گروه کوهنوردان .گروه دانشجویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *