اخبار عمومی / گوناگون

فرهنگ زیبایی و نقش آن در رفتار مصرف کننده

فرهنگ زیبایی و نقش آن در رفتار مصرف کننده

دکتر خدایار عبداللهی

مشاور بازاریابی و فروش

khodayarabdollahi7@gmail.com

فرهنگ زیبایی و نقش آن در رفتار مصرف کننده

تحقیقات اثر زیبایی را نشان می دهد .نظر سنجی از داشجویان امریکا ،دانشجویان ،به استادان خوش قیافه نمرات بالاتری داده بودند .افرادی که خوش قیافه هستند 5 درصد بشتر از افرادی که قیافه متوسط دارند درآمد بیشتری دارند .چینی ها به حدی به قیافه اهمیت می دهند که جراحی پلاستیک را یک سرمایه گذاری می دانند و خیلی اوقات با وام گرفتن ، جراحی می کنند .اینجاست که بازاریابان وارد می شوند ،تبلیغات و رسانه ها نقش مهمی در اینگه ما در هر زمانی چه شکلی از ییبایی را مطلوب می دانیم ایفا می کنند .یک شخص به عنوان الگوی زیبایی معرفی می شود و سپس همگان سعی می کنند خود را با آن مقایسه کنند .وسواس آمریکاییها در مورد لاغری در تمام دنیا معروف است . زمانی معیار زیبایی در ایران چاقی بود آن را از تصاویر زنان حرمسرای ناصر الدین شاه می توان دید ولی اکنون معار زیبایی لاغری و تناسب اندام است .

زنان طرفدار ایده آل سبک غربی هستند چشمان گرد ،موی بور ،رنگ آبی چشم علاقه دارند و تلاش می کنند تا به این صفات دست یابند .در سئول جراحی پلاستیک شغل خوبی است خیلی از زنان کره ای بنی خود را بالاتر می برند ،فکخود را تراش می دهند و چشمان خود را درشت می کنند تا به تصاویر زنان سبک غربی نزدیکتر شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *