اخبار عمومی / گوناگون

عسل بخور نشئه شو

عسل بخور نشئه شو

عسل دیوانه کننده عسلی است که زنبورها از گیاه خرزه هندی به عمل می اورند .از اثرات خوردن این عسل می توان به حالت مستی ،نشئگی و حالت تهوع اشاره کرد.

عسلی تولیدشده از گرده گل‌های خرزه هندی سمی هستند.

در کوهستان های ترکیه زنبورهایی هستند که نوعی خاصی از عسل تولید می کنند .خوردن این عسل اغلب با لذت و شادی برای مصرف کننده خواهد بود

عسل دیوانه کننده (Mad Honey) حاوی ترکیبات توهم‌زا یا روان‌گردان است. عسل دیوانه کننده رنگ قرمز داشته و  از عسل معمولی تلخ‌تر است. خوردن این عسل اغلب باعث ایجاد علائمی نظیر حالت تهوع، سبکی سر و استفراغ می‌شود. طرفداران این عسل دیوانه کننده معتقد هستند که این عسل در درمان التهاب مفاصل موثر بوده و می تواند عملکرد جنسی را بهبود ببخشد .

چرا این عسل دیوانه کننده است ؟

عسل دیوانه کننده از شهد رودوندرون یا خرزه هندی به عمل می‌آید. این گیاه حاوی دسته‌ای از ترکیبات شیمیایی به نام گرایانوتوکسین‌ها است.

گرایانوتوکسین در مقادیر کم تا متوسط باعث کاهش ضربان قلب و فشار خون می‌گردد. بر اساس متون پزشکی، گرایانوتوکسین در مقادیر زیاد قادر به کشتن مصرف‌کننده است؛ اما تاکنون موارد زیادی از مرگ در پی مصرف عسل دیوانه کننده گزارش نشده است.

این گل‌ها به قدری در دامنه‌ی کوه زیاد می‌شوند که زنبورها دیگر رغبتی به خوردن شهد گل‌های دیگر نشان نداده، و روی همین گل‌ها می‌نشینند. گفته می‌شود برخی از زنبورداران در ترکیه کندوهای خود را آگاهانه در نزدیکی بوته‌های این گل قرار می‌دهند تا زنبورهای‌شان از شهد خرزه هندی تغذیه کنند.

سخن پایانی

تعدادی از تحقیقات که نشان می‌دهد ترکیبات حاوی گرایانوتوکسین می‌توانند در مدیریت پرفشاری خون، دیابت، کلسترول بالا و حتی گلودرد چرکی مؤثر باشند. شواهد ارائه شده چندان محکم نیستند، و به نظر می‌رسد بهتر است هم‌چنان از مصرف عسل دیوانه کننده اجتناب گردد.

……………………………………………..

یک توله خرس قهوه‌ای که به دلیل خوردن زیاد «عسل دیوانه‌کننده» نشئه شده بود، توسط محیط‌بانان استان دوزجه ترکیه نجات پیدا کرد

نشئگی این خرس تا مسمومیت پیش رفته بود و به کمک یک وانت توله خرس را تا دامپزشکی بردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *