چرا رفتار مصرف کننده را مطالعه می کنیم ؟
با شناخت رفتار مصرف کنندگان می توانیم مشابهت هایی بین مصرف کنندگان پیدا کنیم واز طریق این مشابهت ها ،مصرف کنندگان را طبقه بندی کنیم و سپس برنامه بازاریابی و استراتژی مان را بر اساس این طبقه بندی قرار دهیم .
R_S_T_P_MM_I_C
R:شناخت رفتار مصرف کنندگان
S:تقسیم بندی مصرف کنندگان
T: هدف گذاری
P:ایجاد موقعیت یابی و فرآیند بازاریابی محصول که مختص گروه مصرف کنندگان منتخب باشد
MM:آمیخته بازاریابی
I:اجرا و پیاده سازی
C: کنترل