استراتژی بازاریابی سالمندان
نویسنده : دکتر خدایار عبدالهی
بسیاری از بازاریابان از سالمندان غفلت می کنند .علت آن این کلیشه قدیمی است که سالمندان افراد غیر فعال هستند و پول کمی برای محصولات و خدمات خرج می کنند .تحقیقات نشان می دهد که این کلیشه صحیح نیست .بسیاری از سالمندان افراد سالم و قوی هستند و به محصولات و خدمات جدید علاقمندند و درآمد لازم برای خرید دارند
سن درک شده : شما همانقدر سن دارید که احساس می کنید
هرچقدر مصرف کنندگان مسن تر شوند نسبت به سن واقعیشان خود را جوانتر احساس می کنند .به همین خاطر بازاریابان در تبلیغات بر فواید محصولات تاید می کنند تا مناسب بودن محصول برای سن خاص .زیرا چنانچه محصولات و خدمات را به سن خاصی گره بزنند گروه های سنی دیگر علاقه ای به استفاده از آن محصولات و خدمات ندارند
راهکارهای فروش محصولات به سالمندان
1-چون این افراد با ضعف جسمانی همراه هستند از بسته بندی هایی استفاده شود که محصولات براحتی باز شوند
2-نوشته های روی محصولات باید درشت تر نوشته شود تا برای افراد مسن قابل خواندن باشد.
3-چون برخی از افراد مسن به پیر چشمی مبتلا هستند در انتخاب رنگ محصولات دقت شود..