بازاریابی و فروش

اطلاعات جمعیت شناختی

آمارهایی هستند که جنبه های قابل اندازه گیری یک جمعیت را مانند نرخ زاد و ولد، توزیع سنی و درامد اندازه گیری می کنند. دفتر سرشماری آمریکا یکی از منابع عمده اطلاعات جمعیت شناختی در مورد خانواده های امریکایی است.

به تدریج که جامعه ما از فرهنگ جمعی که در ان تعداد زیادی از مصرف کنندگان ترجیحات یکسانی دارند، به سمت یک فرهنگ متنوع تکامل می یابد. که در ان ما تقریبا گزینه های بی نهایتی در اختیار داریم، این مطلب اهمیت بیشتری پیدا می کند که قطعات متمایز بازار را افتراق دهیم و پیام ها و محصولات تخصصی برای ان گروه ها ارائه نماییم. جدا از مصرف زیاد یک محصول، از ابعاد متنوع دیگری نیز برای قطعه قطعه کردن یک بازار بزرگتر استفاده می کنیم. ویژگی های دموگرافیک از جمله این مواردند:

– سن

– جنسیت

– اختار خانواده

– طبقه اجتماعی و درامد

– نژاد و قومی

– جغرافیا

– سبک زندگی

مصرف کنندگان سبک های زندگی بسیار متفاوتی نیز دارند، ولو انکه از نظر مشخصات دموگرافیک از قبیل جنس یا سن با یکدیگر اشتراک داشته باشند. نحوه احساس ما دباره خودمان چیزهایی که به انها ارزش می دهیم، کارهایی که در وقت فراغت انجام می دهیم همه این عوامل به تعیین اینکه چه محصولاتی برای ما مهم خواهند بود و یا حتی انهایی که سبب می شوند احساس بهتری داشته باشیم، تاثیر بگذارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *