اخلاق بازرگانی قواعد رفتاری است که راهنمای عمل ما در بازار است. استانداردهایی که اکثر افراد در یک فرهنگ درست و غلط و خوب و بد را بر اساس آنها می سنجند. این ارزش های جهانی شامل صداقت، اعتمادپذیری، انصاف، احترام، عدالت، درستی و … هستند. این ارزشهای جهانی شامل اعتماد پذیری، صداقت، انصاف، احترام، عدالت، درستی، توجه به دیگران، مسئولیت پذیری و وفاداری هستند. کسب و کار اخلاقی یعنی کسب و کار خوب. مهمترین معیار هنگام اظهار نظر درباره شرکتهای بزرگ مسئولیت پذیری اجتماعی در عرصه هایی مانند روش های کار، اخلاق کسب و کار و مسائل زیست محیطی است. مرف کنندگان درباره محولات شرکت هایی که از نظر آنها رفتار اخلاقی د ارند، نظر بهتری دارند. از آنجا که هر فرهنگی مجموعه ی ارزش های مختص خود دارد، شرکت های مختلف دنیا رفتاری بازرگانی اخلاقی را کاملا به صورت متفاونی تعریف می کنند
اخلاق بازاریابی و سیاست عمومی
۲۵
مرداد