بازاریابی و فروش

بازاریابی رابطه ای و بازاریابی بانک اطلاعاتی

بازایابی رابطه ای

امروزه بازاریابان بیش از هر زمانی به دقت به تعریف گروه های مصرف کنندگان می پردازند و به افرادی که در بازارها هستند گوش فرا می دهند. بسیاری از آنها متوجه شده اند که کلید موفقیت در برقرار کردن روابطی بین نام تجاری و مشتریان نهفته است که یک عمر دوام داشته باشد. بازاریابانی که به این فلسفه که به آن بازاریابی رابطه ای می گویند اعتقاد دارند مرتب با مصرف کنندگان در ارتباط هستند و دلایلی برای آن ها ایجاد می کنند تا رابطه خود را با مصرف کننده در طول زمان حفظ کنند.

بازاریابی بانک اطلاعاتی

بازاریابی بانک اطلاعاتی شامل ردیابی دقیق عادتهای خرید مصرف کنندگان خاص و ایجاد محصولات و پیام های سفارشی است که دقیقا بر اساس خواست ها و نیازهای افراد مطابق این اطلاعات ساخته شده اند. فروشگاه زنجیره ای وال مارت از این داده ها برای تنظیم محصولات خود استفاده می کنند. با جمع آوری اطلاعات 100 میلیون نفر از کسانی که هر هفته از فروشگاه ها بازدید می کنند متوجه شد که مردم در زمان یک طوفان بزرگ علاوه بر درخواست چراغ قوه، 700 درصد بیشتر از حالت عادی متقاضی کلوچه توت فرنگی هستند. بیشترین فروش را نیز محصولات ماءالشعیر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *