یکی از محصولات فرعی راهبردهای پیشرفته بازاریابی حرکت به سوی فرهنگ مصرف کننده جهانی است. فرهنگی که افراد را در سرتاسر دنیا بر اساس وفاداری مشترک آنها به کالاها، نام تجاری، ستاره های سینما، مشاهیر و نوع فعالیت های اوقات فراغت با یکدیگر پیوند می دهد.
شرکت مک دونالد و شرکت مایکروسافت مشهورترین نام های تجاری در دنیا هستند. اوجگیری بازاریابی جهانی بدان معناست که حتی شرکت های کوچک به دنبال گسترش در آن سوی مرزها هستند و این وضعیت فشار را برای درک شباهت و تفاوت مصرف کنندگان در کورهای دیگر با کشور مبدا افزایش می دهد.