بازاریابی و فروش

معنای مصرف

فرهنگ عامه

متشکل از موسیقی، فیلم، کتاب، افراد مشهور و سایر اشکال سرگرمی که در بازار همگانی مصرف می شودهم یک محصول و هم یک الهام برای بازاریابان است. این فرهنگ به طرق گسترده تری نیز بر زندگی ما تاثیر می گذارد. از نحوه برخورد ما با رویدادهای فرهنگی مانند ازدواج، فوت و یا تعطیلات گرفته تا نگاه ما نسبت به مسایل اجتماعی مانند گرم شدن زمین، قمار و یا اعتیاد.

معنای مصرف

افراد غالبا محصولات را نه برای کاری که از آنها بر می آید، بلکه برای معنایی که دارند، می خرند. این اصلا بدان معنا نیست که کارکرد اساسی یک محصول بی اهمیت است، بلکه بدان معنا است که نقش هایی محصولات در زندگی ما ایفا می کنند، خیلی بیشتر از کاری ات که انجام می دهند. شرکت ها غالبا نمادهایی برای محصولات خود ایجاد می کنند تا نوعی هویت برای آن محصولات به وجود آورند. برخی از رابطه هایی که یک فرد ممکن است با یک محصول داشته باشد از این قرار است:

  • پیوند ناشی از مفهوم خود: محصول به ایجاد هویت اتفاده کننده کمک میکند
  • پیوند ناشی از حسرت گذشته: محصول پیوندی با گذشته فرد برقرار میکند
  • وابستگی بینابینی: محصول بخشی از زندگی روزمره فرد است.
  • عشق: محصول پیوندهای عاطفی مانند اشتیاق و هیجانات دیگر را برمی انگیزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *