بو
بوها می توانند موجب برانگیخته شدن عواطف و یا آرام شدن احساسات شود. بو ممکن است خاطره ای را زنده کند یا تنش را تسکین دهد. برخی از پاسخ های ما به بوها ناشی از تداعی های قبلی هستند که احساسات خوب یا بدی را در ذهن ما زنده می کنند و بدین خاطر است که شرکت ها در تلاش اند رابطه ی بین بو، حافظه و خلق و خو را کشف کنند. ما احساسات مربوط به بو را در سیستم لیمبیک پردازش می کنیم که بدوی ترین بخش مغز است و جایی که ما عواطف فوری را در آنجا تجربه می کنیم.
به این ترتیب بود که بازاریابی رایحه ای بوجود آمد. این شکاف بازاریابی حسی پیشرفت های جالبی پیدا کرد چون تولید کنندگان راه های تازه ای برای وارد کردن بو به محصولات مانند لباس های مردانه، لباس زیر، شوینده ها و کابین هواپیما پیدا کردند.
شنوایی
بسیاری از جنبه های صدا بر احساسات و رفتارهای افراد تاثیر می گذارند. در یک مطالعه با تجزیه نام های تجاری به صداهای منفرد یا به اصطلاح واج نشان داده شد که حتی همین صدا نیز بر ارزیابی مصرف کنندگان تاثیر می گذراند و معانی منحصر به فردی را درباره ی خواص ذاتی محصول انتقال می دهند. ما همیشه با صداهای افراد و صدای موسیقی(برخی خوشایند و برخی ناخوشایند) بمباران می شویم ولی امروزه اصحاب تبلیغات بهتر می توانند انتخاب کنند که چه کسی صدای آنها را بشنوند. بسیاری از افراد بتدریج که پیر می شوند دچار پیر گوشی می شوند که به معنای ناتوانی در شنیدن صداهای با بسامد بالا است.
بسیاری از جنبه های صدا ( لااقل آنهایی که ما می توانیم بشنویم) بر احساسات و رفتارهای افراد تاثیر می گذارند. در یک مطالعه با تجزیه نام های تجاری به صداهای منفرد یا به اصطلاح واج نشان داده شد که حتی همین صداها نیز بر ارزیابی مصرف کنندگان تاثیر می گذارند و معنای منحصر به فردی را درباره خواص ذاتی محصول انتقال می دهند.