بازاریابان در تبلیغات، طراحی فروشگاه و بسته بندی تکیه زیادی بر عناصر بصری می کنند. آنها معنا را در کانال بصری از طریق رنگ، اندازه و شیوه ی محصول انتقال می دهند. چشمان ما مارا گول می زنند و این ادراکات ممکن است بر کالری نیز تاثیر داشته باشد. واکنش ما نتیجه تفاوت های زیست شناختی و فرهنگی است. زن ها به طرف رنگ های روشن تر جذب می شوند و نسبت به تغییرات و الگوهای ظریف حساس هستند. ما می دانیم که ادراک یک رنگ هم بستگی به طول موج آن دارد و هم بستگی به پاسخی که در ذهن به آن محرک می دهد.با این حال فرهنگ و زبان ما بر رنگ هایی که می بینیم تاثیر می گذارد.
از آنجا که رنگ ها واکنش عاطفی شدیدی ایجاد می کنند بدیهی است که انتخاب مجموعه ی رنگ ها مسئله بسیار مهمی در طراحی بسته بندی است. برخی ترکیبات رنگی به حدی با یک شرکت پیوند می خورند که ممکن است به عنوان لباس تجاری آن شرکت محسوب شوند و حتی ممکن است حق استفاده ی انحصاری از آن رنگ ها به شرکت داده شود.