بازاریابی و فروش

ادراک : لمس و مزه

لمس

برخی از انسان شناسان لمس را مانند یک زبان بدوی تلقی می کنند که آن را خیلی زودتر از نوشتن و گفتار یاد می گیریم. افرادی که در مقیاس ضرورت لمس نمره بالایی دارند، مخصوصا تحت تاثیر این بعد قرار می گیرند.

کسانی که نیاز بالایی برای لمس دارند نسبت به اظهاراتی مانند موارد زیر پاسخ مثبتی می دهند:

  • وقتی توی مغازه راه می روم، ناخوداگاه به انواع محصولات دست می زنم.
  • لمس کردن محصولات خیلی جالب است.
  • من بعد از اینکه یک محصول را لمس کنم، در مورد خرید آن راحت تر تصمیم می گیرم.

مزه

گیرنده های چشایی ما مسلماً در تجربه ای که در رابطه با بسیاری از محصولات داریم، نقش دارند. جاهایی که اصطلاحاً خانه های طعم نامیده می شوند، همواره مشغول ایجاد معجون های جدید برای تامین سلیقه ی در حال تغییر مشتریان هستند. تغییرات فرهنگی نیز بر مزه هایی که به نظر ما مطلوب هستند تاثیر می گذارند. به عنوان مثال ارزش یافتن غذاهای قومی مختلف در نزد مصرف کنندگان سبب شده است که تمایل به غذاهای تند افزایش یابد و بنابراین جستجو برای سس فلفلی تند اکنون یک روند ذائقه ای داغ محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *