احساس به پاسخ فوری گیرنده های حسی ما (چشم ها، گوشها، بینی، دهان، انگشتان) به محرک های خارجی مانند نور، رنگ، صدا، بو، و بافت و ترکیب اشاره میکند.
ادراک فرایندی است که از طریق آن افراد این احساس ها را انتخاب، سازماندهی و تفسیر میکنند.
بازاریابی حسی: به خدمت گرفتن ادراک برای مزیت رقابتی
در عصر جدید بازاریابی حسی، که در آن شرکت ها توجه بیشتری به حواس بر تجربه ی ما از محصولات دارند. آنها از هتلداران تا خودروسازان و آبجوسازان، متوجه هستند که حواس ما به ما کمک می کنند که تصمیم بگیریم از چه محصولاتی خوشمان می آید.