بازاریابی و فروش

آیا زیبایی جهانی است ؟

فرض همه این است که افراد زیباتر، باهوشتر، جالبتر و شایستهتر هستند. مردان با قیافهای بالاتر از حد متوسط 5% بیشتر از کسانی که قیافه متوسط دارند درآمد دارند و کسانی که پایین تر از حد متوسط هستند درآمدشان 9%  از متوسط کمتر است.

تحقیقات نشان می دهد ترجیح خصوصیات فیزیکی خاص به طور ژنتیکی در ذات انسانها وجود دارد و این ترجیحات عموما در میان تمام مردم دنیا یکسان است. البته تبلیغات و سایر اشکال رسانه ها نقش مهمی را در اینکه در هر دوره از زمان چه شکلی از زیبایی را مطلوب می دانیم ایفا می کنند.

 

  • وقتی به گذشته نگاه می کنیم می توانیم برای هر دوره تاریخ یک قیافه خاص و یا یک ایده آل زیبایی را مشخص کنیم. یک مطالعه معیارهای هنرپیشه های مطلوب مردم را با نشانگرهای اقتصادی بین سالهای 1932 و 1955 مقایسه کرد وقتی که شرایط بازار بد بود مردم هنرپیشه های دارای ویژگی های پختگی را ترجیح می دادند، اما وقتی که اقتصاد وضعیت خوبی داشت جامعه، زنانی را ترجیح می دادند که ویژگی های کودکانه مانند چشمانی بزرگ و گونه ای پر داشته باشند اما اکنون پوستهای برنزه، قدهای کشیده و گرایش غیر معمول به سوی لاغری و.. . زیبایی تعریف می گردد
  • گرایش به چاقی حساسیت بیش از حد جوامع در برابر چاقی می باشد، تمام اوقات در آمریکا آگهی هایی پخش می شود که نوجوانان را تشویق به لاغری می نماید. حتی در کشورهایی که زمانی لاغری نمادی بر بیماری و وجود مشکل بوده است نیز در حال حاضر نوجوانان به شدت در پی کاهش وزن بوده و حتی در مصر شرط حضور گویندگان تلویزیون رسیدن به وزن ایده آل عنوان شده است.
  • از نظر تاریخی مردم خالکوبی را با افراد طرد شده از جامعه ارتباط می دادند به عنوان مثال در قرن ششم مقامات ژاپن صورت و بدن فرد مجرم را خالکوبی می نمودند تا آنها را مشخص کنند . در زندانهای قرن نوزدهم و اردوگاههای قرن بیستم هم خالکوبی همین نقش را ایفا می کرد. گروه های حاشیه ای مانند گانگسترهای ژاپنی و موتورسواران قالبا از این نماد برای بیان هویت گروهی و همبستگی خود استفاده می کردند لیکن امروزه خالکوبی روشی نسبتا بی خطر برای بیان بخش ماجراجویانه خویشتن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *