بازاریابی و فروش

خویشتن واقعی و خویشتن چندگانه

  • خویشتن واقعی و ایده آل

خویشتن ایده آل ادراک فرد است از اینکه چگونه باید باشد در حالی که خویشتن واقعی به سنجش واقع گرایانه تر ما از صفاتی داریم که نداریم اشاره می کند. ما غالباً از مدیریت انگاره استفاده می کنیم و سعی می کنیم آنچه را دیگران درباره ی ما فکر میکنند با انتخاب راهبردی لباس و نشانه های دیگر مدیریت کنیم تا خودمان را در شرایط مطلوبی در نزد دیگران قرار می دهیم.

  • خویشتن های چندگانه:

می توان گفت که هریک از ما چند فرد متفاوت است. می توانیم خویشتن را متشکل از مولفه های مختلف یا هویت های نقش بدانیم که در هر زمان فقط برخی از انها فعال هستند. برخی از هویت ها برای خویشتن مرکزی تر از برخی دیگر هستند ولی در موقعیت های خاصی ممکن است هویت های دیگر غالب باشند.

هر انسان مجموعه ای از چند فرد متفاوت است انسانها به اندازه نقشهای اجتماعی متفاوتی که دارند، از خویشتن های متفاوتی نیز برخوردارند هر فرد ممکن است متناسب با هر نقش خود به مجموعه ای متفاوت از محصولات نیاز داشته باشد.. یک بازاریاب بهتر است قبل از ارائه محصولاتی که برای ایفای نقشی خاص مورد نیاز هستند، ابتدا مطمئن شود هویت نقش مرتبط فعال است. مثال: فروش محصولات آمادگی جسمانی و انرژی زا در مسابقه ماراتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *