خیلی از گریم ها و موقعیت هایی که مصرف کنندگان برای تعریف نقش اجتماعی خود استفاده می کنند، بخشی از خویشتن آنها می شود. این اشیای خارجی که ما آنها را بخشی از خود به شمار می آوریم، خویشتن گسترده ی ما را تشکیل می دهند.
ما چهار سطح خویشتن گسترده را شرح می دهیم، از اشیای بسیار شخصی گرفته، تا محل ها و چیزهایی که به افراد امکان می دهند که فکر کنند که گویی ریشه در محیط اجتماعی بزرگتر خود دارند:
- سطح فردی: مصرف کنندگان خیلی از متعلقات شخصی را در تعریف خویشتن دخالت می دهند.
- سطح خانوادگی: این بخش از خویشتن گسترده شامل محل سکونت مصرف کننده و لوازم داخل آن است.
- سطح محله: غالباً مصرف کنندگان در توصیف خود به محله یا شهری که اهل آنجا هستند اشاره می کنند.
- سطح گروه: ما وابستگی خود به برخی گروه ها را به عنوان بخشی از خویشتن در نظر می گیریم.