بازاریابی و فروش

سبک زندگی به عنوان هویت گروهی

سبک زندگی به عنوان هویت گروهی: 

رویکردهای اقتصادی برای ردیابی تغییرات دراولویت های وسیع اجتماعی سودمند هستند ولی نمیتوانند معنای نمادینی راکه متمایز کننده گروههای سبک زندگی هستند، تشخیص دهند. سبک زندگی چیزی بیش از نحوه ی تخصیص درامد قابل خرج است. بلکه بیانیه ای است درباره ی اینکه فرد در جامعه کیست و چه کسی نیست. هویت های گروهی مانند گروه های سرگرمی، ورزشکاران و یا مصرف کنندگان دارو حول نمادگری بیانی شکل می گیرند.

خیلی از افراد که در موقعیت اجتماعی مشابهی هستند ممکن است از الگوهای مصرف کلی یکسانی پیروی کنند. با این حال هر فرد سلیقه منحصر به فردی نیز در الگو اعمال می کند که سبب می شود که فردیت او در سبک زندگی تزریق شود. سبک زندگی نیز تغییر ناپذیر نیست. بخش دیگر و نوظهور مهم در سبک زندگی، مصرف کننده شهری است که در گروههای سنی مختلف قدرت خرید بالا و متنوعی دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *