بازاریابی و فروش

سبک زندگی و پسیکوگرافی

سبک زندگی یک الگوی مصرف را تعریف می کند که نشان دهنده ی انتخاب های فرد در مورد چگونگی صرف کردن وقت و پول اوست. از نظر اقتصادی سبک زندگی شما چگونگی تخصیص درامد شما را نشان می دهد هم از نظر میزان نسبی تخصیص به محصولات و خدمات مختلف و هم از نظر گزینه های خاصی که در هر دسته انتخاب می شود. برخی تمایزات نسبتاً مشابه دیگر مصرف کنندگان را از نظر الگوهای وسیع مصرف آنها توصیف می کند مانند مواردی که افراد به دسته هایی که بخش زیادی از درامد کل خود را به غذا یا فناوری پیشرفته یا کالاهای اطلاعاتی مانند سرگرمی و آموزش اختصاص می دهند.

درآمد ناشی از فعالیتهای اقتصادی شخص می باشد لیکن سبک زندگی شما چگونگی تخصیص در آمد را نشان می دهد، هم ازنظرمیزان نسبی تخصیص به محصولات وخدمات مختلف وهم از نظرگزینه های خاصی که درهر دسته انتخاب می شود. سبک حتی بیانیه ایست که فرد در جامعه چه کسی هست و چه کسی نیست

مصرف کنندگان از طریق تمایز در الگوهای مصرف تعریف می گردند. دیدگاه بازاریابی سبک زندگی در نظر می گیرد که افراد خودشان را بر اساس کارهایی که دوست دارند انجام دهند، اینکه چگونه دوست دارند اوقات فراغتشان را بگذرانند و چگونه درآمد قابل مصرف خود را صرف نمایند به گروههای مختلفی تقسیم می کنند. این گروههای مختلف فرصتهایی را برای راهبردهای بخش بندی بازار فراهم می کند که قدرت سبک زندگی انتخاب شده مصرف کننده را در تعیین نوع محصول خریداری شده و نیز نام و نشانهای تجاری که برای یک سبک زندگی خاص خوشایند خواهند بود نشان می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *