بازاریابی و فروش

نظریه های نوفرویدی

نظریه های نوفرویدی: 

یعنی نظریه های فروید یا تحت تاثیر فروید.

کارن هورنی:

افراد را به سه دسته تقسیم کرد:

  • حرکت به سمت دیگران (تسلیم گر): بیشتربه سمت نام تجاری معروف جلب می شوند
  • دورشدن ازدیگران (گسیخته) : بیشتر چای می نوشند.
  • علیه دیگران (پرخاشگر): نامهای تجاری راترجیح می دهند که جهت گیری مردانه قوی دارند.

کارل یونگ:

معتقد بود تجربیات تجمعی نسل های قبل هویتی را که اکنون ما داریم را شکل می دهد. وی پیشنهاد کرد که هریک از ما یک ناخودآگاه جمعی داریم انباری از خاطرات که آن را از نیاکان خود به ارث می بریم . برای مثال بسیاری از مردم از تاریکی می ترسند چرا که نیاکان دوردست آنها دلایل خوبی برای ترسیدن از آن داشتند . این خاطرات اشتراکی کهن الگوها را پدید می آورند که ایده ها و الگوهای مورد قبول جهانی هستند . یونگ کهن الگو ها( archetypes) را مطرح نمود. کهن الگوها مشتمل بر مضامینی مانند تولد، مرگ، و یا شیطان هستند که عمدتاً در افسانه ها، داستان ها و رویاها یافت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *