پسیوگرافی:
استفاده از عوامل روان شناختی، جامعه شناختی و انسان شناختی… . بای تعیین چگونگی تقسیم بندی بازار بر اساس تمایل افراد و دلیل آنها برای گرفتن تصمیمات در مورد یک محصول، شخص، طرز فکر و یا اتخاذ یک نگرش با استفاده از یک رسانه.
انجام یک تحلیل پسیوگرافیک:
مطالعات پیسوگرافیک به چندین شکل متفاوت هستند:
- نیمرخ سبک زندگی فقراتی را مشخص می کند که بین افراد استفاده کننده و غیر استفاده کننده از یک محصول افتراق قایل می شوند.
- نیمرخ اختصاصی محصول یک گروه هدف را مشخص می کند و بعد نیمرخ این مصرف کنندگان را در ابعاد مرتبط با محصول تعیین می کند.
- تقطیع عمومی سبک زندگی نمونه ی بزرگی از پاسخ دهندگان را بر اساس شباهت در ترجیحات عمومی آنها در گروه های همگن قرار می دهد.
- تقطیع اختصاصی محصول سوالات را برای یک دسته ی محصول تنظیم می کند.
فلسفه اساسی راهبرد بازاریابی سبک زندگی تلاش در این جهت است که یک محصول را با انطباق دادن آن با یک الگوی موجود مصرف، جایگاه سازی کند و یک شخصیت نام و نشان تجاری ایجاد کند که با انواع محصولات و موقعیتها مرتبط است . هدف بازاریابی سبک زندگی این است که مصرف کنندگان روش انتخاب شده خود را تعقیب کنند تا از زندگی خود لذت ببرند و هویت های اجتماعی خود را بیان کنند . یک جنبه کلیدی این راهبرد تاکید بر کاربرد محصول در موقیت اجتماعی مطلوب است .
دیدگاه سبک زندگی در بر دارنده این معنی است که ما باید برای درک مصرف کننده به الگوهای رفتاری او دقت کنیم
افراد، محصولات و موقعیتها در ترکیب با هم یک سبک زندگی را تعریف می کنند