اهمیت برنامه بازاریابی :
1. بازار هدف شما را شناسایی می کند از طریق تقسیم بندی بازار، یک برنامه بازاریابی موثر شما را قادر می سازد تا مشتریان ایده آل خود، نیازها، مشکلات و ارزش های آنها را شناسایی و درک کنید. و اینکه چگونه محصول/خدمت شما نیازهای آنها را برآورده می کند یا مشکلات آنها را به گونه ای که ارزش ایجاد می کند برطرف می کند.
2. رقبای خود را شناسایی می کند یک برنامه بازاریابی موثر شامل شناسایی رقبای شما از دیدگاه SWOT است تا بتوانید تعیین کنید که چگونه می توانید پیشنهاد خود را بهبود بخشید یا آن را افزایش دهید تا در مقایسه با پیشنهادات رقبای خود مطلوب باشد.
3. موقعیت فروش منحصر به فرد شما را مشخص می کند یک برنامه بازاریابی موثر مستلزم تعریف نحوه قرارگیری برند، محصولات و خدمات شما در مقایسه با رقبای شما در بازار است، به گونه ای که ارائه شما را در مقایسه با رقبای شما در نظر مشتریان هدف منحصر به فرد و ارجح می کند. .
4. از ROI در هزینه بازاریابی پشتیبانی می کند یک برنامه بازاریابی موثر شامل تعریف اهداف بازاریابی مشخص و قابل اندازه گیری، چارچوب های زمانی و فعالیت ها است. این تضمین میکند که شما فقط در فعالیتهای تبلیغاتی سرمایهگذاری میکنید که باعث بازگشت سرمایه مثبت میشوند، به عنوان مثال: فعالیتهای تبلیغاتی که با رفتارهای خرید بازار هدف شما مطابقت دارند و غیره.
5. استراتژی را برای هدف قرار دادن مشتریان ایده آل تعیین می کند یک طرح بازاریابی موثر از تحقیقات بازار برای ترسیم استراتژی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما، از جمله پیام ها، کانال ها و ابزارهایی که استفاده خواهید کرد، استفاده می کند. باز هم، این امر از سرمایه گذاری در فعالیت های بازاریابی که استراتژی تعریف شده شما را پشتیبانی نمی کند، جلوگیری می کند.