بازاریابی و فروش

برنامه بازاریابی تسلا ،راه موفقیت کسب و کار شما

برنامه بازاریابی تسلا ،راه موفقیت کسب و کار شما

   

 

 

 

برنامه بازاریابی به رفع نگرانی های مطرح شده  در بازارهای آشفته امروزی کمک می کندو این مورد را آیلان ماسک می دانست .

به عنوان مثال، ایلان ماسک در سال 2006 گفت که در شرکت تسلا اقدام به تهیه برنامه بازاریابی نموده است  و سپس خود جهت نظارت بر روند اجرا یاین برنامه بازاریابی شب ها در کارخانه می خوابید .

همانطور که تسلا در حال شکل دادن به بازار خودروهای برقی بود، مجبور شد منابع خود را مجددا پیکربندی کند و قابلیت های تولیدی خود را ارتقا دهد تا خودروهای مقرون به صرفه تری با آلایندگی صفر تولید کند. این پیکربندی مجدد برنامه ریزی شده بود و در برنامه بازاریابی دیده شده بود ، و اجرای آن مورد توجه مدیران ارشد قرار گرفت. برنامه ریزی بازاریابی به تسلا امکان مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی را داد و توانست استراتژی مناسب برای مقابله با این تهدیدات تهیه کند و در بازار فروش موفق شود .

برنامه بازاریابی چیست ؟

برنامه بازاریابی یک روش سیستماتیک برای شناسایی ،انتخاب ،زمانبندی فعالیت هابرای دستیابی به اهداف است .

مراحل تهیه برنامه بازاریابی :

1-نوشتن وضعیت اجرایی شرکت
2-نوشتن چشم انداز
3-نوشتن بیانیه ماموریت
4-نوشتن عوامل کلیدی موفقیت هر صنعت
5-تهیه جدول swot
6-تهیه ماتریس ife
7-تهیه ماتریس efe
8-تهیه ماتریس تدوین استراتژی
9-7p
10-تهیه ماتریس آنسوف
11-تهیه ماتریس BCG
12-تهیه ماتریس رقابت CPM
13-نوشتن اهداف کمی و کیفی کلان
14-نوشتن اهداف کمی و کیفی کوتاه مدت
15-تهیه ACTION PLAN
16-تهیه بودجه بازاریابی

17-کنترل و نظارت

اما قبل از تهیه برنامه بازاریابی شما باید 4 گزارش زیر را تهیه کرده باشید و سپس اقدام به تهیه برنامه بازاریابی کنید :

الف-گزارش تهیه اندازه بازار محصولات و خدمات در سطح ایران و جهان

ب-تهیه سهم بازار فعلی محصولات و خدمات تان

ج-تهیه تقسیم بازار مصرف کنندگان داخلی و بین المللی و هدف گذاری و جایگاه یابی

د-تحلیل رفتار مشتریان بر اساس گوگل آنالتیکس

برای دیدن وضعیت کسب و کارتان به سوالات زیر جواب دهید:

(با دید واقع بینانه  ،به هر سوال زیر با توجه به کسب و کارتان ، نمره 1 تا 5 داده و نمرات را در یکجا یادداشت کنید و در نهایت نمرات را جمع بزنید )

 

1-به کسب و کارتان در حفظ مشتریان فعلی خود چه نمره ای به خود می دهید ؟(1تا5)

 

2- کسب و کارتان در جذب مشتریان جدید چقدر موفق است؟(1تا5)

 

3-مشتریان کسب و کار شما چقدر به شما وفادار هستند ؟(1تا 5)

 

4-به روند افزایشی فروشتان چه نمره ای می دهید ؟(1تا 5)

 

5-به روند افزایشی سهم بازارتان چه نمره ای به خود می دهید؟(1تا 5)

 

6-به روند افزایش سود کسب و کارتان چه نمره ای به خود می دهید ؟(1تا5)

 

اکنون نمراتی که به سوالات بالا داده اید را باهم جمع بزنید و نمره حاصله را در یک جا یادداشت کنید و وضعیت کسب و کارتان را در برگه بعد مشاهده کنید .

وضعیت کسب و کار شما :

1-اگر جمع نمره تان کمتر از 12 است وضیت کسب و کارتان وخیم است و شما بزودی ورشکسته می شوید .

2-اگر جمع نمره تان 15  است وضیت کسب و کارتان متوسط است و چنانچه آن را تقویت نکنید ممکن است به گروه ورشکستگان بپیوندید

3-اگر جمع نمره تان بالای 15 است وضعیت کسب و کارتان خوب است

1- انجام ندادن تحقیقات بازار : ایرانیان تا ایده به ذهنشون برسه میخواهند بدون تحقیقات بازار،آن ایده را  اجرایی می کنند .

2- هدفگذاری نامناسب : مدیران شرکت های ایرانی  نمی دانند اندازه بازار محصولات و خدماتشان در کشور چقدر است و اکنون کجای بازارند  و چه سهمی را می خواهند کسب کنند (تارگت )

3- بودجه بازاریابی غیر علمی  : با روش های علمی تهیه بودجه بازاریابی آشنایی ندارند و بدون داشتن مبنای علمی، مبلغی پول به بودجه بازاریابی اختصاص می دهند.

4-قیمت گذاری نامناسب : با روش های قیمت گذاری پویا آشنایی ندارند و قیمت گذاری آنها نامناسب است .

5-زمانبندی نامناسب تولید محصول :بخاطر نداشتن آشَنایی با چرخه عمر محصول ،در زمان مناسب تولید مناسب ندارند

6- بازاریابی اتفاقی : وقتی فروش خوب است اهمیتی به بازاریابی نمی دهند وقتی فروش نامناسب است یاد فعالیت های بازاریابی می افتند .

7-جذب مشتری : سیستم منظم و اصولی جهت جذب مشتری و نگهداری مشتری ندارند.

8-بی نیازی بازار : دچار نزدیک بینی شده اند و محصولی و خدماتی عرضه می کنند که بازار بی نیاز به /آن است .

9-عدم تحلیل رقبا : از رقبای خود غفلت می کنند و تحلیل مناسبی از رقبای خود  ندارند .

10-اتخاذ استراتژی نادرست بازاریابی : بخاطر اینه دانش بازاریابی ندارند استراتژی نادرست در مقابل بازار اتخاذ می کنند و به همین علت شکست می خورند.

اگر بخواهیم این 10 مورد را در یک جمله خلاصه کنیم :

یک شرکت  با داشتن برنامه بازاریابی می تواند:

1-سنجش نیاز بازار : با تحقیقات بازار شاید متوجه شود ایده او اصلا ارزش نداردو زمان و پول خودرا صرف اجرایی کردن ایده نکند)

2-تهیه اندازه بازار : با برنامه بازاریابی می تواند اندازه بازار محصول و خدمات خود را بفهمدو سهم بازار خودرا قبل از ورود به بازار محاسبه کند .

3-هدفگذاری مناسب : بابرنامه بازاریابی می تواند هدف گذاری مناسب انجام دهد و و در برند سازی و پیدا کردن جایگاه خودرا در بازار کمک کند .

4-استراتژی بازاریابی : برنامه بازاریابی به او می گوید با چه استراتژی بازاریابی فعالیت کند.

5-قیمت گذاری پویا : قیمت گذاری پویا یکی از چیزهایی است که با داشتن برنامه بازاریابی می تواند در رقابت با رقبا اورا موفق کند.

6-بودجه بازاریابی مناسب : برنامه بازاریابی به او در تعیین بودجه بازاریابی  در رقابت با رقبا کمک می کند .

 

اگه کسب و کارها ندونند به کجا میخواهند بروند  ، چه فرقی میکنه از چه راهی بروند !!!؟ و این دانستن راه کاری است که برنامه بازاریابی انجام می دهد.

چه افرادی نیاز به برنامه بازاریابی دارند:

1-صاحبان ایده  : اگر بفکر راه انداختن یک استارتاپ هستید و قصد دارید با یادگیری برنامه بازاریابی قبل از اجرا (و صرف هزینه سنگین در عمل ) ، با دانش برنامه بازاریابی آن را آزمون و تست کنید .

2-مدیر هستید : اگر مدیر یک شرکت هستید و قصد دارید بهره وری واحد بازاریابی تان را افزایش دهید و بازاریابی اصولی در پیش بگیرید .

3-کارشناسان بازاریابی و فروش : اگر کارشناس بازاریابی و فروش هستید و می خواهید دانش خود را ارتقا دهید و ارتقا شغلی پیدا کنید .

4-صاحبان کسب و کار خانگی : اگر یک کسب و کار خانگی دارید و قصد دارید  فروش خودرا افزایش دهید و کسب و کارخودرا توسعه دهید .

5-علاقمندان به یادگیری : اگر فارغ التحصیل سایر رشته ها  مثل برق،مکانیک ،شیمی ،پرستاری ،برنامه نویسی و..هستید و قصد دارید با یادگیری برنامه بازاریابی پیشرفت شغلی خودرا در سازمان تسریع کنید .

6-قصد تغییر شغل  : اگر قصد تغییر شغل به بازاریابی و فروش دارید با دانستن برنامه بازاریابی و فروش می توانید خودرا به سرعت در رده کارشناسان بازاریابی و فروش سازمان با چدین سال تجربه  قراردهید و پیشرفت شغلی سریعتری داشته باشید .

 

تاریخ برگزاری دوره : پنج شنبه و جمعه 24 و 25آبان 1403

ساعت :13:30 تا 16:30

2 روز

روزی 3 ساعت

جمعا 6 ساعت

شهریه دوره :500 هزار تومان

مکان برگزاری : میدان انقلاب تهران

شرایط شرکت در دوره :فقط علاقمند بودن به مبحث فروش و بازاریابی است  ،اگر هر رشته ای هستید مکانیک ،برق ،پرستاری ،شیمی ،فیزیک و…چنانچه علاقمند به مباحث بازاریابی و فروش باشید می توانید شرکت کنید .

 اگر رشته شما و شغل شما بازاریابی و فروش هست باز هم این دوره بهدر د شما خواهد خورد و سطح دوره از سطح مبتدی تا پیشرفته است و اولین بازار در ایران برگزار می شود و به پیشرفت شما در مسیر شغلی تان کمک خواهدکرد .

جهت ثبت نام : به شماره واتساپ  09022502595 -09125306539 پیام دهید

به شرکت کنندگان مدرک شرکت در دوره اعطا خواهد شد .

 

2 نظر در “برنامه بازاریابی تسلا ،راه موفقیت کسب و کار شما

  1. healxo گفت:

    I do trust all the ideas youve presented in your post They are really convincing and will definitely work Nonetheless the posts are too short for newbies May just you please lengthen them a bit from next time Thank you for the post

  2. temp mail گفت:

    Your writing is a true testament to your expertise and dedication to your craft. I’m continually impressed by the depth of your knowledge and the clarity of your explanations. Keep up the phenomenal work!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *