اخبار عمومی / گوناگون

تسلایی بازاریابی کن ،کولایی بفروش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش ش

تسلایی بازاریابی کن ،کولایی بفروشی

،راه موفقیت کسب و کار شما

   

 

 

برنامه بازاریابی به رفع نگرانی های مطرح شده  در بازارهای آشفته امروزی کمک می کندو این مورد را آیلان ماسک می دانست .

به عنوان مثال، ایلان ماسک در سال 2006 گفت که در شرکت تسلا اقدام به تهیه برنامه بازاریابی نموده است  و سپس خود جهت نظارت بر روند اجرا یاین برنامه بازاریابی شب ها در کارخانه می خوابید .

همانطور که تسلا در حال شکل دادن به بازار خودروهای برقی بود، مجبور شد منابع خود را مجددا پیکربندی کند و قابلیت های تولیدی خود را ارتقا دهد تا خودروهای مقرون به صرفه تری با آلایندگی صفر تولید کند. این پیکربندی مجدد برنامه ریزی شده بود و در برنامه بازاریابی دیده شده بود ، و اجرای آن مورد توجه مدیران ارشد قرار گرفت. برنامه ریزی بازاریابی به تسلا امکان مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی را داد و توانست استراتژی مناسب برای مقابله با این تهدیدات تهیه کند و در بازار فروش موفق شود .

برنامه بازاریابی چیست ؟

برنامه بازاریابی یک روش سیستماتیک برای شناسایی ،انتخاب ،زمانبندی فعالیت هابرای دستیابی به اهداف است .

مراحل تهیه برنامه بازاریابی :

1-نوشتن وضعیت اجرایی شرکت
2-نوشتن چشم انداز
3-نوشتن بیانیه ماموریت
4-نوشتن عوامل کلیدی موفقیت هر صنعت
5-تهیه جدول swot
6-تهیه ماتریس ife
7-تهیه ماتریس efe
8-تهیه ماتریس تدوین استراتژی
9-7p
10-تهیه ماتریس آنسوف
11-تهیه ماتریس BCG
12-تهیه ماتریس رقابت CPM
13-نوشتن اهداف کمی و کیفی کلان
14-نوشتن اهداف کمی و کیفی کوتاه مدت
15-تهیه ACTION PLAN
16-تهیه بودجه بازاریابی

17-کنترل و نظارت

اما قبل از تهیه برنامه بازاریابی شما باید 4 گزارش زیر را تهیه کرده باشید و سپس اقدام به تهیه برنامه بازاریابی کنید :

الف-گزارش تهیه اندازه بازار محصولات و خدمات در سطح ایران و جهان

ب-تهیه سهم بازار فعلی محصولات و خدمات تان

ج-تهیه تقسیم بازار مصرف کنندگان داخلی و بین المللی و هدف گذاری و جایگاه یابی

د-تحلیل رفتار مشتریان بر اساس گوگل آنالتیکس

برای دیدن وضعیت کسب و کارتان به سوالات زیر جواب دهید:

(با دید واقع بینانه  ،به هر سوال زیر با توجه به کسب و کارتان ، نمره 1 تا 5 داده و نمرات را در یکجا یادداشت کنید و در نهایت نمرات را جمع بزنید )

 

1-به کسب و کارتان در حفظ مشتریان فعلی خود چه نمره ای به خود می دهید ؟(1تا5)

 

2- کسب و کارتان در جذب مشتریان جدید چقدر موفق است؟(1تا5)

 

3-مشتریان کسب و کار شما چقدر به شما وفادار هستند ؟(1تا 5)

 

4-به روند افزایشی فروشتان چه نمره ای می دهید ؟(1تا 5)

 

5-به روند افزایشی سهم بازارتان چه نمره ای به خود می دهید؟(1تا 5)

 

6-به روند افزایش سود کسب و کارتان چه نمره ای به خود می دهید ؟(1تا5)

 

اکنون نمراتی که به سوالات بالا داده اید را باهم جمع بزنید و نمره حاصله را در یک جا یادداشت کنید و وضعیت کسب و کارتان را در برگه بعد مشاهده کنید .

وضعیت کسب و کار شما :

1-اگر جمع نمره تان کمتر از 12 است وضیت کسب و کارتان وخیم است و شما بزودی ورشکسته می شوید .

2-اگر جمع نمره تان 15  است وضیت کسب و کارتان متوسط است و چنانچه آن را تقویت نکنید ممکن است به گروه ورشکستگان بپیوندید

3-اگر جمع نمره تان بالای 15 است وضعیت کسب و کارتان خوب است

1- انجام ندادن تحقیقات بازار : ایرانیان تا ایده به ذهنشون برسه میخواهند بدون تحقیقات بازار،آن ایده را  اجرایی می کنند .

2- هدفگذاری نامناسب : مدیران شرکت های ایرانی  نمی دانند اندازه بازار محصولات و خدماتشان در کشور چقدر است و اکنون کجای بازارند  و چه سهمی را می خواهند کسب کنند (تارگت )

3- بودجه بازاریابی غیر علمی  : با روش های علمی تهیه بودجه بازاریابی آشنایی ندارند و بدون داشتن مبنای علمی، مبلغی پول به بودجه بازاریابی اختصاص می دهند.

4-قیمت گذاری نامناسب : با روش های قیمت گذاری پویا آشنایی ندارند و قیمت گذاری آنها نامناسب است .

5-زمانبندی نامناسب تولید محصول :بخاطر نداشتن آشَنایی با چرخه عمر محصول ،در زمان مناسب تولید مناسب ندارند

6- بازاریابی اتفاقی : وقتی فروش خوب است اهمیتی به بازاریابی نمی دهند وقتی فروش نامناسب است یاد فعالیت های بازاریابی می افتند .

7-جذب مشتری : سیستم منظم و اصولی جهت جذب مشتری و نگهداری مشتری ندارند.

8-بی نیازی بازار : دچار نزدیک بینی شده اند و محصولی و خدماتی عرضه می کنند که بازار بی نیاز به /آن است .

9-عدم تحلیل رقبا : از رقبای خود غفلت می کنند و تحلیل مناسبی از رقبای خود  ندارند .

10-اتخاذ استراتژی نادرست بازاریابی : بخاطر اینه دانش بازاریابی ندارند استراتژی نادرست در مقابل بازار اتخاذ می کنند و به همین علت شکست می خورند.

اگر بخواهیم این 10 مورد را در یک جمله خلاصه کنیم :

یک شرکت  با داشتن برنامه بازاریابی می تواند:

1-سنجش نیاز بازار : با تحقیقات بازار شاید متوجه شود ایده او اصلا ارزش نداردو زمان و پول خودرا صرف اجرایی کردن ایده نکند)

2-تهیه اندازه بازار : با برنامه بازاریابی می تواند اندازه بازار محصول و خدمات خود را بفهمدو سهم بازار خودرا قبل از ورود به بازار محاسبه کند .

3-هدفگذاری مناسب : بابرنامه بازاریابی می تواند هدف گذاری مناسب انجام دهد و و در برند سازی و پیدا کردن جایگاه خودرا در بازار کمک کند .

4-استراتژی بازاریابی : برنامه بازاریابی به او می گوید با چه استراتژی بازاریابی فعالیت کند.

5-قیمت گذاری پویا : قیمت گذاری پویا یکی از چیزهایی است که با داشتن برنامه بازاریابی می تواند در رقابت با رقبا اورا موفق کند.

6-بودجه بازاریابی مناسب : برنامه بازاریابی به او در تعیین بودجه بازاریابی  در رقابت با رقبا کمک می کند .

 

اگه کسب و کارها ندونند به کجا میخواهند بروند  ، چه فرقی میکنه از چه راهی بروند !!!؟ و این دانستن راه کاری است که برنامه بازاریابی انجام می دهد.

چه افرادی نیاز به برنامه بازاریابی دارند:

1-صاحبان ایده  : اگر بفکر راه انداختن یک استارتاپ هستید و قصد دارید با یادگیری برنامه بازاریابی قبل از اجرا (و صرف هزینه سنگین در عمل ) ، با دانش برنامه بازاریابی آن را آزمون و تست کنید .

2-مدیر هستید : اگر مدیر یک شرکت هستید و قصد دارید بهره وری واحد بازاریابی تان را افزایش دهید و بازاریابی اصولی در پیش بگیرید .

3-کارشناسان بازاریابی و فروش : اگر کارشناس بازاریابی و فروش هستید و می خواهید دانش خود را ارتقا دهید و ارتقا شغلی پیدا کنید .

4-صاحبان کسب و کار خانگی : اگر یک کسب و کار خانگی دارید و قصد دارید  فروش خودرا افزایش دهید و کسب و کارخودرا توسعه دهید .

5-علاقمندان به یادگیری : اگر فارغ التحصیل سایر رشته ها  مثل برق،مکانیک ،شیمی ،پرستاری ،برنامه نویسی و..هستید و قصد دارید با یادگیری برنامه بازاریابی پیشرفت شغلی خودرا در سازمان تسریع کنید .

6-قصد تغییر شغل  : اگر قصد تغییر شغل به بازاریابی و فروش دارید با دانستن برنامه بازاریابی و فروش می توانید خودرا به سرعت در رده کارشناسان بازاریابی و فروش سازمان با چدین سال تجربه  قراردهید و پیشرفت شغلی سریعتری داشته باشید .

 

تاریخ برگزاری دوره : پنج شنبه و جمعه 24 و 25آبان 1403

ساعت :13:30 تا 16:30

2 روز

روزی 3 ساعت

جمعا 6 ساعت

شهریه دوره :500 هزار تومان

مکان برگزاری : میدان انقلاب تهران

شرایط شرکت در دوره :فقط علاقمند بودن به مبحث فروش و بازاریابی است  ،اگر هر رشته ای هستید مکانیک ،برق ،پرستاری ،شیمی ،فیزیک و…چنانچه علاقمند به مباحث بازاریابی و فروش باشید می توانید شرکت کنید .

 اگر رشته شما و شغل شما بازاریابی و فروش هست باز هم این دوره بهدر د شما خواهد خورد و سطح دوره از سطح مبتدی تا پیشرفته است و اولین بازار در ایران برگزار می شود و به پیشرفت شما در مسیر شغلی تان کمک خواهدکرد .

جهت ثبت نام : به شماره واتساپ  09022502595 -09125306539 پیام دهید

به شرکت کنندگان مدرک شرکت در دوره اعطا خواهد شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *