بازاریابی و فروش

بازاریابی به سبک کریم سگ پز،فروش به سبک هرمس

بازاریابی به سبک کریم سگ پز،فروش به سبک هرمس

 داستان از کجا شروع شد ؟

کریم سگ پز که بود؟ کریم سگ پز ساندویچی کثیفی در غرب تهران بود که از بس کثیف بود همه به آن کریم سگ پز می گفتند .

 

قاعدتا اون بخاطر کثفییش نباید مشتری داشته باشد پس چه شد مردم برای خریدن ساندویچ هایش صف می کشیدند .

 

فری کثیف مغازه ساندویچی در مرکز تهران خیابان سهروردی نیز داستان اینگونه داشت ،شبها مملو از جمعیت مشتری هست .

اصلا نمونه خارجی برایتان مثال می زنم ؟کیف همسر یحیی سنوار در تونل جنجال شد که آی کیف همسر یحیی سنوار طبق عکس برند هرمس و 32 هزار دلار معادل 2 میلیارد تومان است که طبق بررسی هرمس تکذیب شد و کیف ایشان فیک و تقلبی است و ارزش آن تنها 10 دلار است 

 

آیا می دانستیدبرای خرید کیف اصلی هرمس همسر یحیی سنوار باید ثبت نام کنید  و قرعه کشی می شود و تنها به برندگان فروخته می شود ؟

آیا کیف از طلا هست ؟خیر

آیا کیف از پوست حیوانات هست ؟خیر

دلیل صف ایستادن برای این کیف هرمس چیست ؟

و…

حلقه مفقوده کجاست ؟

چرا برنامه نویس متخصص است ولی پروژه ای واسه انجام ندارد ولی برنامه نویس با دانش ابتدایی سرش شلوغ است ؟

چرا برخی برنامهنویسان می گویند مجبوریم دروغ بگیم تا بما کار بدهند ؟

چرا 2 مغازه فلافلی در میدان صادقیه تهران یکی میشه دولپی با 8 متر مغازه و شبها صف است ولی 50 متر پایین تر ساندویچ فروشی با 80 متر مغازه بیکار است و مشتری ندارد ؟

و…

علت در داشتن تفکر برنامه بازاریابی استراتژیک در ذهن صاحبان بیسواد این کسب و کارهاست ؟دانشی که حتی مدیران کسب و کارهای تحصیلکرده ندارند و کسب و کارشان با خطر تعطیلی مواجه است ؟

سال 1390 جشنواره کارآفرینی شریف ،برندگان اول تا سوم بهترین ایده استارتاپی داشتند ولی چرا سال 1393 همگی ورشکسته شدند ؟

چرا 90 %استارتاپ ها شکست میخورند ؟

 

 

NLP  

Neuro Linguistic Programming مهارت تغییر و برنامه‌ریزی ذهن می‌باشد.

کارآفرینان موفق چگونه فکر می کنند .ما در یک تیم فروش دیدیم یکفرد بیشتر از کل تیم می فروشد با بررسی تفکرات این فرد و تزریق این تفکر به کل اعضای تیم ،فروش شرکت 10 برابر شد .

ما با بررسی تفکرات فری کثیف ،کریم سگ پز و..کارآفرینان موفق دوره برنامه بازاریابی تهیه کرده ایم و سعی در تزریق این تفکرات به صاحبان کسب و کار ایرانی داریم .

 

برنامه بازاریابی یک روش سیستماتیک برای شناسایی ،انتخاب ،زمانبندی فعالیت هابرای دستیابی به اهداف است .

 

 

مراحل تهیه برنامه بازاریابی :

1-نوشتن وضعیت اجرایی شرکت
2-نوشتن چشم انداز
3-نوشتن بیانیه ماموریت
4-نوشتن عوامل کلیدی موفقیت هر صنعت
5-تهیه جدول swot
6-تهیه ماتریس ife
7-تهیه ماتریس efe
8-تهیه ماتریس تدوین استراتژی
9-7p
10-تهیه ماتریس آنسوف
11-تهیه ماتریس BCG
12-تهیه ماتریس رقابت CPM
13-نوشتن اهداف کمی و کیفی کلان
14-نوشتن اهداف کمی و کیفی کوتاه مدت
15-تهیه ACTION PLAN
16-تهیه بودجه بازاریابی

17-کنترل و نظارت

اما قبل از تهیه برنامه بازاریابی شما باید 4 گزارش زیر را تهیه کرده باشید و سپس اقدام به تهیه برنامه بازاریابی کنید :

الف-گزارش تهیه اندازه بازار محصولات و خدمات در سطح ایران و جهان

ب-تهیه سهم بازار فعلی محصولات و خدمات تان

ج-تهیه تقسیم بازار مصرف کنندگان داخلی و بین المللی و هدف گذاری و جایگاه یابی

د-تحلیل رفتار مشتریان بر اساس گوگل آنالتیکس

 علت ورشکسته شدن اکثر شرکت های ایرانی :

1- انجام ندادن تحقیقات بازار : ایرانیان تا ایده به ذهنشون برسه میخواهند بدون تحقیقات بازار،آن ایده را  اجرایی می کنند .

2- هدفگذاری نامناسب : مدیران شرکت های ایرانی  نمی دانند اندازه بازار محصولات و خدماتشان در کشور چقدر است و اکنون کجای بازارند  و چه سهمی را می خواهند کسب کنند (تارگت )

3- بودجه بازاریابی غیر علمی  : با روش های علمی تهیه بودجه بازاریابی آشنایی ندارند و بدون داشتن مبنای علمی، مبلغی پول به بودجه بازاریابی اختصاص می دهند.

4-قیمت گذاری نامناسب : با روش های قیمت گذاری پویا آشنایی ندارند و قیمت گذاری آنها نامناسب است .

5-زمانبندی نامناسب تولید محصول :بخاطر نداشتن آشَنایی با چرخه عمر محصول ،در زمان مناسب تولید مناسب ندارند

6- بازاریابی اتفاقی : وقتی فروش خوب است اهمیتی به بازاریابی نمی دهند وقتی فروش نامناسب است یاد فعالیت های بازاریابی می افتند .

7-جذب مشتری : سیستم منظم و اصولی جهت جذب مشتری و نگهداری مشتری ندارند.

8-بی نیازی بازار : دچار نزدیک بینی شده اند و محصولی و خدماتی عرضه می کنند که بازار بی نیاز به /آن است .

9-عدم تحلیل رقبا : از رقبای خود غفلت می کنند و تحلیل مناسبی از رقبای خود  ندارند .

10-اتخاذ استراتژی نادرست بازاریابی : بخاطر اینه دانش بازاریابی ندارند استراتژی نادرست در مقابل بازار اتخاذ می کنند و به همین علت شکست می خورند.

اگر بخواهیم این 10 مورد را در یک جمله خلاصه کنیم :

 

 

 

یک شرکت  با داشتن برنامه بازاریابی می تواند:

1-سنجش نیاز بازار : با تحقیقات بازار شاید متوجه شود ایده او اصلا ارزش نداردو زمان و پول خودرا صرف اجرایی کردن ایده نکند)

2-تهیه اندازه بازار : با برنامه بازاریابی می تواند اندازه بازار محصول و خدمات خود را بفهمدو سهم بازار خودرا قبل از ورود به بازار محاسبه کند .

3-هدفگذاری مناسب : بابرنامه بازاریابی می تواند هدف گذاری مناسب انجام دهد و و در برند سازی و پیدا کردن جایگاه خودرا در بازار کمک کند .

4-استراتژی بازاریابی : برنامه بازاریابی به او می گوید با چه استراتژی بازاریابی فعالیت کند.

5-قیمت گذاری پویا : قیمت گذاری پویا یکی از چیزهایی است که با داشتن برنامه بازاریابی می تواند در رقابت با رقبا اورا موفق کند.

6-بودجه بازاریابی مناسب : برنامه بازاریابی به او در تعیین بودجه بازاریابی  در رقابت با رقبا کمک می کند .

اگه کسب و کارها ندونند به کجا میخواهند بروند  ، چه فرقی میکنه از چه راهی بروند !!!؟ و این دانستن راه کاری است که برنامه بازاریابی انجام می دهد.

چه افرادی نیاز به برنامه بازاریابی دارند:

1-صاحبان ایده  : اگر بفکر راه انداختن یک استارتاپ هستید و قصد دارید با یادگیری برنامه بازاریابی قبل از اجرا (و صرف هزینه سنگین در عمل ) ، با دانش برنامه بازاریابی آن را آزمون و تست کنید .

2-مدیر هستید : اگر مدیر یک شرکت هستید و قصد دارید بهره وری واحد بازاریابی تان را افزایش دهید و بازاریابی اصولی در پیش بگیرید .

3-کارشناسان بازاریابی و فروش : اگر کارشناس بازاریابی و فروش هستید و می خواهید دانش خود را ارتقا دهید و ارتقا شغلی پیدا کنید .

4-صاحبان کسب و کار خانگی : اگر یک کسب و کار خانگی دارید و قصد دارید  فروش خودرا افزایش دهید و کسب و کارخودرا توسعه دهید .

5-علاقمندان به یادگیری : اگر فارغ التحصیل سایر رشته ها  مثل برق،مکانیک ،شیمی ،پرستاری ،برنامه نویسی و..هستید و قصد دارید با یادگیری برنامه بازاریابی پیشرفت شغلی خودرا در سازمان تسریع کنید .

6-قصد تغییر شغل  : اگر قصد تغییر شغل به بازاریابی و فروش دارید با دانستن برنامه بازاریابی و فروش می توانید خودرا به سرعت در رده کارشناسان بازاریابی و فروش سازمان با چدین سال تجربه  قراردهید و پیشرفت شغلی سریعتری داشته باشید .

دوره آموزش برنامه بازاریابی و برنامه فروش

تاریخ برگزاری دوره : پنج شنبه و جمعه هر هفته

ساعت :13:30 تا 16:30

2 روز

روزی 3 ساعت

جمعا 6 ساعت

شهریه دوره :500 هزار تومان

مکان برگزاری : میدان انقلاب تهران

شرایط شرکت در دوره :فقط علاقمند بودن به مبحث فروش و بازاریابی است  ،اگر هر رشته ای هستید مکانیک ،برق ،پرستاری ،شیمی ،فیزیک و…چنانچه علاقمند به مباحث بازاریابی و فروش باشید می توانید شرکت کنید .

اگر رشته شما و شغل شما بازاریابی و فروش هست باز هم این دوره بهدر د شما خواهد خورد و سطح دوره از سطح مبتدی تا پیشرفته است و اولین بازار در ایران برگزار می شود و به پیشرفت شما در مسیر شغلی تان کمک خواهدکرد .

جهت ثبت نام : به شماره واتساپ  09022502595 -09125306539 پیام دهید

به شرکت کنندگان مدرک شرکت در دوره اعطا خواهد شد .

……………………………………………………………………………………

 .

لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

………………………………………………………………………………………………………..

لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

……………………………………………………………………………………

 .

لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

………………………………………………………………………………………………………..

لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *