بازاریابی به سبک کریم سگ پز،فروش به سبک فری کثیف
داستان از کجا شروع شد ؟
کریم سگ پز که بود؟ کریم سگ پز ساندویچی کثیفی در غرب تهران بود که از بس کثیف بود همه به آن کریم سگ پز می گفتند .
قاعدتا اون بخاطر کثفییش نباید مشتری داشته باشد پس چه شد مردم برای خریدن ساندویچ هایش صف می کشیدند .
فری کثیف مغازه ساندویچی در مرکز تهران خیابان سهروردی نیز داستان اینگونه داشت ،شبها مملو از جمعیت مشتری هست .
اصلا نمونه خارجی برایتان مثال می زنم ؟کیف همسر یحیی سنوار در تونل جنجال شد که آی کیف همسر یحیی سنوار طبق عکس برند هرمس و 32 هزار دلار معادل 2 میلیارد تومان است که طبق بررسی هرمس تکذیب شد و کیف ایشان فیک و تقلبی است و ارزش آن تنها 10 دلار است
آیا می دانستیدبرای خرید کیف اصلی هرمس همسر یحیی سنوار باید ثبت نام کنید و قرعه کشی می شود و تنها به برندگان فروخته می شود ؟
آیا کیف از طلا هست ؟خیر
آیا کیف از پوست حیوانات هست ؟خیر
دلیل صف ایستادن برای این کیف هرمس چیست ؟
و…
حلقه مفقوده کجاست ؟
چرا برنامه نویس متخصص است ولی پروژه ای واسه انجام ندارد ولی برنامه نویس با دانش ابتدایی سرش شلوغ است ؟
چرا برخی برنامهنویسان می گویند مجبوریم دروغ بگیم تا بما کار بدهند ؟
چرا 2 مغازه فلافلی در میدان صادقیه تهران یکی میشه دولپی با 8 متر مغازه و شبها صف است ولی 50 متر پایین تر ساندویچ فروشی با 80 متر مغازه بیکار است و مشتری ندارد ؟
و…
علت در داشتن تفکر برنامه بازاریابی استراتژیک در ذهن صاحبان بیسواد این کسب و کارهاست ؟دانشی که حتی مدیران کسب و کارهای تحصیلکرده ندارند و کسب و کارشان با خطر تعطیلی مواجه است ؟
سال 1390 جشنواره کارآفرینی شریف ،برندگان اول تا سوم بهترین ایده استارتاپی داشتند ولی چرا سال 1393 همگی ورشکسته شدند ؟
چرا 90 %استارتاپ ها شکست میخورند ؟
NLP
Neuro Linguistic Programming مهارت تغییر و برنامهریزی ذهن میباشد.
کارآفرینان موفق چگونه فکر می کنند .ما در یک تیم فروش دیدیم یکفرد بیشتر از کل تیم می فروشد با بررسی تفکرات این فرد و تزریق این تفکر به کل اعضای تیم ،فروش شرکت 10 برابر شد .
ما با بررسی تفکرات فری کثیف ،کریم سگ پز و..کارآفرینان موفق دوره برنامه بازاریابی تهیه کرده ایم و سعی در تزریق این تفکرات به صاحبان کسب و کار ایرانی داریم .
برنامه بازاریابی یک روش سیستماتیک برای شناسایی ،انتخاب ،زمانبندی فعالیت هابرای دستیابی به اهداف است .
مراحل تهیه برنامه بازاریابی :
1-نوشتن وضعیت اجرایی شرکت
2-نوشتن چشم انداز
3-نوشتن بیانیه ماموریت
4-نوشتن عوامل کلیدی موفقیت هر صنعت
5-تهیه جدول swot
6-تهیه ماتریس ife
7-تهیه ماتریس efe
8-تهیه ماتریس تدوین استراتژی
9-7p
10-تهیه ماتریس آنسوف
11-تهیه ماتریس BCG
12-تهیه ماتریس رقابت CPM
13-نوشتن اهداف کمی و کیفی کلان
14-نوشتن اهداف کمی و کیفی کوتاه مدت
15-تهیه ACTION PLAN
16-تهیه بودجه بازاریابی
17-کنترل و نظارت
اما قبل از تهیه برنامه بازاریابی شما باید 4 گزارش زیر را تهیه کرده باشید و سپس اقدام به تهیه برنامه بازاریابی کنید :
الف-گزارش تهیه اندازه بازار محصولات و خدمات در سطح ایران و جهان
ب-تهیه سهم بازار فعلی محصولات و خدمات تان
ج-تهیه تقسیم بازار مصرف کنندگان داخلی و بین المللی و هدف گذاری و جایگاه یابی
د-تحلیل رفتار مشتریان بر اساس گوگل آنالتیکس
علت ورشکسته شدن اکثر شرکت های ایرانی :
1- انجام ندادن تحقیقات بازار : ایرانیان تا ایده به ذهنشون برسه میخواهند بدون تحقیقات بازار،آن ایده را اجرایی می کنند .
2- هدفگذاری نامناسب : مدیران شرکت های ایرانی نمی دانند اندازه بازار محصولات و خدماتشان در کشور چقدر است و اکنون کجای بازارند و چه سهمی را می خواهند کسب کنند (تارگت )
3- بودجه بازاریابی غیر علمی : با روش های علمی تهیه بودجه بازاریابی آشنایی ندارند و بدون داشتن مبنای علمی، مبلغی پول به بودجه بازاریابی اختصاص می دهند.
4-قیمت گذاری نامناسب : با روش های قیمت گذاری پویا آشنایی ندارند و قیمت گذاری آنها نامناسب است .
5-زمانبندی نامناسب تولید محصول :بخاطر نداشتن آشَنایی با چرخه عمر محصول ،در زمان مناسب تولید مناسب ندارند
6- بازاریابی اتفاقی : وقتی فروش خوب است اهمیتی به بازاریابی نمی دهند وقتی فروش نامناسب است یاد فعالیت های بازاریابی می افتند .
7-جذب مشتری : سیستم منظم و اصولی جهت جذب مشتری و نگهداری مشتری ندارند.
8-بی نیازی بازار : دچار نزدیک بینی شده اند و محصولی و خدماتی عرضه می کنند که بازار بی نیاز به /آن است .
9-عدم تحلیل رقبا : از رقبای خود غفلت می کنند و تحلیل مناسبی از رقبای خود ندارند .
10-اتخاذ استراتژی نادرست بازاریابی : بخاطر اینه دانش بازاریابی ندارند استراتژی نادرست در مقابل بازار اتخاذ می کنند و به همین علت شکست می خورند.
اگر بخواهیم این 10 مورد را در یک جمله خلاصه کنیم :
یک شرکت با داشتن برنامه بازاریابی می تواند:
1-سنجش نیاز بازار : با تحقیقات بازار شاید متوجه شود ایده او اصلا ارزش نداردو زمان و پول خودرا صرف اجرایی کردن ایده نکند)
2-تهیه اندازه بازار : با برنامه بازاریابی می تواند اندازه بازار محصول و خدمات خود را بفهمدو سهم بازار خودرا قبل از ورود به بازار محاسبه کند .
3-هدفگذاری مناسب : بابرنامه بازاریابی می تواند هدف گذاری مناسب انجام دهد و و در برند سازی و پیدا کردن جایگاه خودرا در بازار کمک کند .
4-استراتژی بازاریابی : برنامه بازاریابی به او می گوید با چه استراتژی بازاریابی فعالیت کند.
5-قیمت گذاری پویا : قیمت گذاری پویا یکی از چیزهایی است که با داشتن برنامه بازاریابی می تواند در رقابت با رقبا اورا موفق کند.
6-بودجه بازاریابی مناسب : برنامه بازاریابی به او در تعیین بودجه بازاریابی در رقابت با رقبا کمک می کند .
اگه کسب و کارها ندونند به کجا میخواهند بروند ، چه فرقی میکنه ازچه راهیبروند !!!؟ و این دانستن راه کاری است که برنامه بازاریابی انجام می دهد.
چه افرادی نیاز به برنامه بازاریابی دارند:
1-صاحبان ایده : اگر بفکر راه انداختن یک استارتاپ هستید و قصد دارید با یادگیری برنامه بازاریابی قبل از اجرا (و صرف هزینه سنگین در عمل ) ، با دانش برنامه بازاریابی آن را آزمون و تست کنید .
2-مدیر هستید : اگر مدیر یک شرکت هستید و قصد دارید بهره وری واحد بازاریابی تان را افزایش دهید و بازاریابی اصولی در پیش بگیرید .
3-کارشناسان بازاریابی و فروش : اگر کارشناس بازاریابی و فروش هستید و می خواهید دانش خود را ارتقا دهید و ارتقا شغلی پیدا کنید .
4-صاحبان کسب و کار خانگی : اگر یک کسب و کار خانگی دارید و قصد دارید فروش خودرا افزایش دهید و کسب و کارخودرا توسعه دهید .
5-علاقمندان به یادگیری : اگر فارغ التحصیل سایر رشته ها مثل برق،مکانیک ،شیمی ،پرستاری ،برنامه نویسی و..هستید و قصد دارید با یادگیری برنامه بازاریابی پیشرفت شغلی خودرا در سازمان تسریع کنید .
6-قصد تغییر شغل : اگر قصد تغییر شغل به بازاریابی و فروش دارید با دانستن برنامه بازاریابی و فروش می توانید خودرا به سرعت در رده کارشناسان بازاریابی و فروش سازمان با چدین سال تجربه قراردهید و پیشرفت شغلی سریعتری داشته باشید .
دوره آموزش برنامه بازاریابی و برنامه فروش
تاریخ برگزاری دوره : پنج شنبه و جمعه هر هفته
ساعت :13:30 تا 16:30
2 روز
روزی 3 ساعت
جمعا 6 ساعت
شهریه دوره :500 هزار تومان
مکان برگزاری : میدان انقلاب تهران
شرایط شرکت در دوره :فقط علاقمند بودن به مبحث فروش و بازاریابی است ،اگر هر رشته ای هستید مکانیک ،برق ،پرستاری ،شیمی ،فیزیک و…چنانچه علاقمند به مباحث بازاریابی و فروش باشید می توانید شرکت کنید .
اگر رشته شما و شغل شما بازاریابی و فروش هست باز هم این دوره بهدر د شما خواهد خورد و سطح دوره از سطح مبتدی تا پیشرفته است و اولین بازار در ایران برگزار می شود و به پیشرفت شما در مسیر شغلی تان کمک خواهدکرد .
جهت ثبت نام : به شماره واتساپ 09022502595 -09125306539 پیام دهید
به شرکت کنندگان مدرک شرکت در دوره اعطا خواهد شد .
……………………………………………………………………………………
.
لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :
https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786
………………………………………………………………………………………………………..
لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :
https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786
……………………………………………………………………………………
.
لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :
https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786
………………………………………………………………………………………………………..