بازاریابی و فروش

بازاریابی به سبک مستر املت

بازاریابی به سبک مستر املت  

 

مستر املت کیست ؟

مفازه کوچیک املت فروشی در غرب تهران که صبح ها حداقل 5000 نفر توی صف می ایستند تا املت بخورند

آیا املتش کیفیتش عالی است ؟خیر

در همین شهر تهران املت فروشی هست که کیفیتش چند برابراینه ولی مشتری نداره

آیا املتش قیمتش ارزان است ؟ خیر

آیا خدمات و ..اضافی می دهد ؟ خیر

آیا فضای زیاد برای نشستن داره ؟خیر ،باید سرپا بایستی بالای سر فردی که املت میخوره تا اون بخوره بعد توبری بنشینی(حداقل 2 ساعت سرپا می ایستند توی سرما)

اصلا نمونه خارجی برایتان مثال می زنم ؟کیف همسر یحیی سنوار در تونل های غزه جنجالی شد که آی کیف همسر یحیی سنوار طبق عکس برند هرمس و 32 هزار دلار معادل 2 میلیارد تومان است که طبق بررسی هرمس تکذیب شد و کیف ایشان فیک است؟

آیا می دانستیدبرای خرید کیف اصلی هرمس همسر یحیی سنوار باید ثبت نام کنید  و قرعه کشی می شود و تنها به برندگان فروخته می شود ؟

آیا کیف از طلا هست ؟خیر

آیا کیف از پوست حیوانات هست ؟خیر

دلیل صف ایستادن برای این کیف هرمس چیست ؟

حلقه مفقوده کجاست ؟

بعضیا که تحصیلات و دانش بازاریابی ندارند الان با خوندن مطلب بالا سریع میگن گرفتیم مطلب رو ،برند سازی است

نه اشتباه فکر می کنید ،بازاریابی و شناخت رفتار مشتری یک علم است و به این سادگی ها نیست وگرنه هزاران نفر از تو باهوشتر همین برداشت تورا می کردند و مستر املت می شدند پس چرا نشدند و نخواهند شد .

ما در تحقیقاتمون از افرادی پرسیدیم یک مغازه املت هست با این ویژگی،3 ساعت باید توی صف بایستید ؟آیا حاضرید ؟

گفتند نه ،مگر دیوانه ام

همین افراد در ماه بعد به همین مستر املت رفتند و دقیقا بالای 4 ساعت در صف ایستادند و املت خوردند .پس داستان به این سادگی ها و برداشت سطحی نیست وگرنه همه مستر املت می شدند.

چرا برنامه نویس متخصص است ولی پروژه ای واسه انجام ندارد ولی برنامه نویس با دانش ابتدایی سرش شلوغ است ؟

چرا برخی برنامه نویسان می گویند مجبوریم دروغ بگیم تا بما کار بدهند ؟

چرا 2 مغازه فلافلی در میدان صادقیه تهران یکی میشه دولپی با 8 متر مغازه و شبها صف است ولی 50 متر پایین تر ساندویچ فروشی با 80 متر مغازه بیکار است و مشتری ندارد ؟

چرا یک شرکت خوب می فروشد ولی شرکت دیگر مشتریانش را از دست می دهد

علت در داشتن تفکر برنامه بازاریابی استراتژیک در ذهن صاحبان بیسواد این کسب و کارهاست ؟دانشی که حتی مدیران کسب و کارهای تحصیلکرده ندارند و کسب و کارشان با خطر تعطیلی مواجه است ؟

سال 1390 جشنواره کارآفرینی شریف ،برندگان اول تا سوم بهترین ایده استارتاپی داشتند ولی چرا سال 1393 همگی ورشکسته شدند ؟

چرا 90 %استارتاپ ها شکست میخورند ؟

NLP  

Neuro Linguistic Programming مهارت تغییر و برنامه‌ریزی ذهن می‌باشد.

کارآفرینان موفق چگونه فکر می کنند .ما در یک تیم فروش دیدیم یکفرد بیشتر از کل تیم می فروشد با بررسی تفکرات این فرد و تزریق این تفکر به کل اعضای تیم ،فروش شرکت 10 برابر شد .

ما با بررسی تفکرات فری کثیف ،کریم سگ پز و..کارآفرینان موفق دوره برنامه بازاریابی تهیه کرده ایم و سعی در تزریق این تفکرات به صاحبان کسب و کار ایرانی داریم .

 

برنامه بازاریابی یک روش سیستماتیک برای شناسایی ،انتخاب ،زمانبندی فعالیت هابرای دستیابی به اهداف است .

 

مراحل تهیه برنامه بازاریابی :

1-نوشتن وضعیت اجرایی شرکت
2-نوشتن چشم انداز
3-نوشتن بیانیه ماموریت
4-نوشتن عوامل کلیدی موفقیت هر صنعت
5-تهیه جدول swot
6-تهیه ماتریس ife
7-تهیه ماتریس efe
8-تهیه ماتریس تدوین استراتژی
9-7p
10-تهیه ماتریس آنسوف
11-تهیه ماتریس BCG
12-تهیه ماتریس رقابت CPM
13-نوشتن اهداف کمی و کیفی کلان
14-نوشتن اهداف کمی و کیفی کوتاه مدت
15-تهیه ACTION PLAN
16-تهیه بودجه بازاریابی

17-کنترل و نظارت

اما قبل از تهیه برنامه بازاریابی شما باید 4 گزارش زیر را تهیه کرده باشید و سپس اقدام به تهیه برنامه بازاریابی کنید :

الف-گزارش تهیه اندازه بازار محصولات و خدمات در سطح ایران و جهان

ب-تهیه سهم بازار فعلی محصولات و خدمات تان

ج-تهیه تقسیم بازار مصرف کنندگان داخلی و بین المللی و هدف گذاری و جایگاه یابی

د-تحلیل رفتار مشتریان بر اساس گوگل آنالتیکس

 علت ورشکسته شدن اکثر شرکت های ایرانی :

1- انجام ندادن تحقیقات بازار : ایرانیان تا ایده به ذهنشون برسه میخواهند بدون تحقیقات بازار،آن ایده را  اجرایی می کنند .

2- هدفگذاری نامناسب : مدیران شرکت های ایرانی  نمی دانند اندازه بازار محصولات و خدماتشان در کشور چقدر است و اکنون کجای بازارند  و چه سهمی را می خواهند کسب کنند (تارگت )

3- بودجه بازاریابی غیر علمی  : با روش های علمی تهیه بودجه بازاریابی آشنایی ندارند و بدون داشتن مبنای علمی، مبلغی پول به بودجه بازاریابی اختصاص می دهند.

4-قیمت گذاری نامناسب : با روش های قیمت گذاری پویا آشنایی ندارند و قیمت گذاری آنها نامناسب است .

5-زمانبندی نامناسب تولید محصول :بخاطر نداشتن آشَنایی با چرخه عمر محصول ،در زمان مناسب تولید مناسب ندارند

6- بازاریابی اتفاقی : وقتی فروش خوب است اهمیتی به بازاریابی نمی دهند وقتی فروش نامناسب است یاد فعالیت های بازاریابی می افتند .

7-جذب مشتری : سیستم منظم و اصولی جهت جذب مشتری و نگهداری مشتری ندارند.

8-بی نیازی بازار : دچار نزدیک بینی شده اند و محصولی و خدماتی عرضه می کنند که بازار بی نیاز به /آن است .

9-عدم تحلیل رقبا : از رقبای خود غفلت می کنند و تحلیل مناسبی از رقبای خود  ندارند .

10-اتخاذ استراتژی نادرست بازاریابی : بخاطر اینه دانش بازاریابی ندارند استراتژی نادرست در مقابل بازار اتخاذ می کنند و به همین علت شکست می خورند.

اگر بخواهیم این 10 مورد را در یک جمله خلاصه کنیم :

 

 

یک شرکت  با داشتن برنامه بازاریابی می تواند:

1-سنجش نیاز بازار : با تحقیقات بازار شاید متوجه شود ایده او اصلا ارزش نداردو زمان و پول خودرا صرف اجرایی کردن ایده نکند)

2-تهیه اندازه بازار : با برنامه بازاریابی می تواند اندازه بازار محصول و خدمات خود را بفهمدو سهم بازار خودرا قبل از ورود به بازار محاسبه کند .

3-هدفگذاری مناسب : بابرنامه بازاریابی می تواند هدف گذاری مناسب انجام دهد و و در برند سازی و پیدا کردن جایگاه خودرا در بازار کمک کند .

4-استراتژی بازاریابی : برنامه بازاریابی به او می گوید با چه استراتژی بازاریابی فعالیت کند.

5-قیمت گذاری پویا : قیمت گذاری پویا یکی از چیزهایی است که با داشتن برنامه بازاریابی می تواند در رقابت با رقبا اورا موفق کند.

6-بودجه بازاریابی مناسب : برنامه بازاریابی به او در تعیین بودجه بازاریابی  در رقابت با رقبا کمک می کند .

اگه کسب و کارها ندونند به کجا میخواهند بروند  ، چه فرقی میکنه از چه راهی بروند !!!؟ و این دانستن راه کاری است که برنامه بازاریابی انجام می دهد.

چه افرادی نیاز به برنامه بازاریابی دارند:

1-صاحبان ایده  : اگر بفکر راه انداختن یک استارتاپ هستید و قصد دارید با یادگیری برنامه بازاریابی قبل از اجرا (و صرف هزینه سنگین در عمل ) ، با دانش برنامه بازاریابی آن را آزمون و تست کنید .

2-مدیر هستید : اگر مدیر یک شرکت هستید و قصد دارید بهره وری واحد بازاریابی تان را افزایش دهید و بازاریابی اصولی در پیش بگیرید .

3-کارشناسان بازاریابی و فروش : اگر کارشناس بازاریابی و فروش هستید و می خواهید دانش خود را ارتقا دهید و ارتقا شغلی پیدا کنید .

4-صاحبان کسب و کار خانگی : اگر یک کسب و کار خانگی دارید و قصد دارید  فروش خودرا افزایش دهید و کسب و کارخودرا توسعه دهید .

5-علاقمندان به یادگیری : اگر فارغ التحصیل سایر رشته ها  مثل برق،مکانیک ،شیمی ،پرستاری ،برنامه نویسی و..هستید و قصد دارید با یادگیری برنامه بازاریابی پیشرفت شغلی خودرا در سازمان تسریع کنید .

6-قصد تغییر شغل  : اگر قصد تغییر شغل به بازاریابی و فروش دارید با دانستن برنامه بازاریابی و فروش می توانید خودرا به سرعت در رده کارشناسان بازاریابی و فروش سازمان با چدین سال تجربه  قراردهید و پیشرفت شغلی سریعتری داشته باشید .

 

دوره آموزش برنامه بازاریابی و برنامه فروش

تاریخ برگزاری دوره : پنج شنبه و جمعه 29 و 30آذر 1403

ساعت :13:30 تا 16:30

2 روز

روزی 3 ساعت

جمعا 6 ساعت

شهریه دوره :500 هزار تومان

مکان برگزاری : میدان انقلاب تهران

شرایط شرکت در دوره :فقط علاقمند بودن به مبحث فروش و بازاریابی است  ،اگر هر رشته ای هستید مکانیک ،برق ،پرستاری ،شیمی ،فیزیک و…چنانچه علاقمند به مباحث بازاریابی و فروش باشید می توانید شرکت کنید .

اگر رشته شما و شغل شما بازاریابی و فروش هست باز هم این دوره بهدر د شما خواهد خورد و سطح دوره از سطح مبتدی تا پیشرفته است و اولین بازار در ایران برگزار می شود و به پیشرفت شما در مسیر شغلی تان کمک خواهدکرد .

جهت ثبت نام : به شماره واتساپ  09022502595 -09125306539 پیام دهید

به شرکت کنندگان مدرک شرکت در دوره اعطا خواهد شد .

……………………………………………………………………………………

 .

لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

………………………………………………………………………………………………………..

لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

……………………………………………………………………………………

 .

لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

………………………………………………………………………………………………………..

لینک خرید بیت کوین با 50 هزار تومان :

https://nobitex.ir/signup/?refcode=6654786

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *