CRM مشتریان شما را کم می کند ؟
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اغلب به عنوان یک راه حل کلیدی برای مشاغلی که به دنبال تقویت روابط با مشتری و افزایش سودآوری هستند، شناخته می شود. با این حال، حقیقت این است که پیاده سازی بد می تواند دقیقاً برعکس عمل کند. در اینجا این است که چگونه CRM می تواند به طور بالقوه مشتریان شما را کم می کند :
1-شخصی سازی بیش از حد خودکار
در حالی که CRM می تواند اطلاعات زیادی در مورد مشتریان به شما ارائه دهد، تکیه بیش از حد به ایمیل های خودکار می تواند ناخوشایند و ناخوشایند به نظر برسد. مشتریان می توانند پیام های “شخصی” را در حجم زیاد تشخیص دهند، و این ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.
2-یکپارچگی داده های ضعیف
سیستم های CRM تنها به اندازه داده های آنها خوب هستند. اگر اطلاعات مشتری ناقص، نادرست یا پراکنده در سیستم های مختلف باشد، می تواند منجر به ناامیدی شود. مشتریان از برخورد با نمایندگان فروش که از تاریخچه یا نیازهای خود بی اطلاع هستند خسته می شوند.
3-کاربران از آن متنفرند
مقاومت در برابر CRM، حتی زمانی که پیاده سازی خوب انجام شود، یک پدیده رایج است. اگر کارکنان شما از استفاده از آن امتناع کنند، سیستم هرگز به طور کامل با پتانسیل خود هماهنگ نخواهد شد.
4-آموزش ضعیف
اگر تیم شما نحوه استفاده صحیح از CRM را نداند، می تواند مشکلاتی ایجاد کند.
5-تعاملات غیر شخصی
CRM می تواند به مشاغل کمک کند تا تعاملات خود را با مشتریان ساده کنند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که مشتریان هنوز می خواهند با افراد تعامل داشته باشند.
6-هزینه
هزینه پیاده سازی و نگهداری یک سیستم CRM می تواند قابل توجه باشد. برای مشاغلی که نیاز به حفظ سودآوری و افزایش سودآوری خود دارند، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنند که مزایای CRM از هزینه ها بیشتر است.
در نتیجه، CRM می تواند یک ابزار ارزشمند برای مشاغلی باشد که به دنبال بهبود روابط با مشتری خود هستند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که CRM یک درمان نیست. مشاغل باید به طور دقیق در نظر بگیرند که چگونه از CRM برای برآوردن نیازهای خاص مشتریان خود استفاده خواهند کرد. با انجام این کار، کسب و کارها می توانند از اینکه CRM به جای کمک به آنها در از دست دادن مشتری به آنها کمک می کند، جلوگیری کنند.
این سیستم نه تنها ناکارآمد است، بلکه هزینههای پنهان آن، کمر شرکت را خم میکند. آموزشهای بیپایان، بهروزرسانیهای اجباری و پشتیبانی فنی، پولی را هدر میدهد که میتوانستید برای بهبود کیفیت محصولات و خدمات خود هزینه کنید.
همین حالا CRM خود را حذف کنید! به تیم خود اجازه دهید دوباره با مشتریان ارتباط انسانی برقرار کنند. بگذارید صدای مشتریان را بشنوند و به نیازهای آنها پاسخ دهند. قبل از اینکه دیر شود، این سم را از سازمان خود پاک کنید!
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
نرم افزار بازاریابی گسترشگر بهترین جایگزین CRM شما
گسترشگر اولین و تنها نرم افزار بازاریابی ایران با قابلیت های زیر :
1-تهیه برنامه بازاریابیMarketing Plan
2-تهیه اندازه بازار محصولات و خدمات
3-تهیه بودجه بازاریابی
4-تهیه پیش بینی فروش
5-تهیه گزارشات Market Segmentation
جهت تهیه به سایت www.gostareshgar.com و یا شماره واتساپ 09022502595 پیام دهید