دوره های آموزشی

ارتباط آميخته بازاريابي با عملکرد اقتصادي شرکت هاي گروه قندوشکر در بورس اوراق بهادار تهران

سرمايه گذاري در فعاليت هاي بازاريابي،‏ نه تنها باعث افزايش ارزش نام تجاري يک بنگاه مي شود،‏ بلکه کاهش ريسک سرمايه گذاري براي آن بنگاه را نيز در پي دارد (کنستانتينيدس، ‏2012). البته اين روابط در سطوح مختلف سرمايه گذاري در بازاريابي يکسان نيست و لذا وجود رابطه غيرخطي دور از ذهن نيست. در همين راستا،‏ در مطالعه حاضر تلاش شده است تا با استفاده از داده هاي شرکت هاي گروه قندو شکر بورس اوراق بهادار تهران و با استفاده از مدل آميخته بازاريابي 4p طي دوره زماني 1380 تا 1394 و مدل داده هاي ترکيبي،‏ به بررسي رابطه آميخته بازاريابي و عملکرد اقتصادي پرداخته شود. نتايج بررسي ها نشان داد که ارتباط غيرخطي يوشکل وارون ( C) بين آميخته بازاريابي و عملکرداقتصادي شرکت هاي مذکور برقرار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *