اخبار

نمایش رتبه سایت در الکسا (Alexa Rank Checker) رایگان

نک الکسا عددی است که این سایت برای رتبه سایت شما نشان می‌دهد که بر اساس ترافیک، نمایش سایت شما در نتایج جستجو و سنجش میزان محبوبیت سایت شما توسط این سایت تخمین زده شده‌است. هر چه این عدد کمتر باشد، نشان از پرترافیک بودن و مقبولتر بودن سایت شما در نزد بینندگان دارد.

جهت دیدن رتبه سایت خود روی لینک زیر کلیک کنید :

https://www.analytics.upseo.ir/alexa-rank-checker

توضیحات نرم افزار

رتبه جهانی (Global Rank): رتبه جهانی وب سایت را در میان وب سایت‌های جهان نمایش می‌دهد.
بیشترین محبوبیت: کشوری که در طی ماه گذشته بیشترین بازدید را از سایت داشته‌ است.
رتبه در کشور محبوب: رتبه الکسای کشوری که در طی ماه گذشته بیشترین بازدید را از سایت داشته‌ است.
تعداد بک لینک ها (Total Sites Linking In): تعداد کل سایت‌هاییی که به سایت شما لینک داده‌اند.
سرعت لود (Load Speed): نشان دهنده سرعت بارگیری سایت.
میانگین زمان لود: نشان دهنده میانگین زمان بارگیری شدن سایت.
رتبه ترافیک سایت (Alexa Traffic Ranks): اگر سایت مورد نظر در دارای رتبه الکسا پایین از صد هزار را در الکسا دارا باشد نمودار و جزئیات آن برای سایت در نمودار نمایش داده خواهد شد.
ولی اگر سایت دارای رتبه الکسا بعد (بیشتر) از صد هزار باشد نمودار خالی نمایش داده خواهد شد.
با توجه به نمودار می‌توانید میزان رشد یک سایت را در بازه زمانی سه ماهه بررسی کنید.
بازدید کنندگان سایت بر اساس کشور (Visitors by Country): در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید که بیش‌ترین بازید کنندگان یک سایت از کدام کشور ها هستند. که به صورت درصدی نیز نمایش داده می‌شود. این قسمت زمانی بیش‌ترین کاربرد را دارد که سایت مورد نظر دارای رتبه الکسا پایین در رتبه جهانی و کشوری باشید.
میزان درگیری یا مشارکت کاربران با سایت
این قسمت حیاتی‌ترین اطلاعات درباره سئو یک سایت در اختیار شما قرار می‌دهد و این که کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما به چه صورت با سایت شما ارتباط برقرار نموده‌اند.

  • میانگین زمان ماندن در سایت (Daily Time on Site): به متوسط مدت زمانی که بازدیدکنندگان در سایت شما بوده‌اند گفته می‌شود. و هر مدت این زمان بیشتر باشد برای سئو سایت شما مطلوب است. مدت زمان سپری‌شده کاربران در سایت یکی از عامل های مهم در رنک دهی موتورهای جستجو است.
  • بازدید روزانه صفحات در هر بازدید (Daily Pageviews per Visitor): میانگین آمار مربوط به تعداد صفحاتی از وب سایت را نشان می‌دهد که بازید کننده قبل از خروج از سایت مشاهده می‌کند هر میزان این عدد بالاتر باشد تأثیر بهتری بر سئو سایت خواهد داشت و بدین معنی است که کاربر قبل از خروج از سایت به طور میانگین چند صفحه از سایت را مشاهده کرده است.
  • میزان خروج بازدید کنند‌گان از سایت (Bounce Rate): نرخ خروج از سایت یا نرخ پرش زمانی به کار می‌رود که یک کاربر (بازدیدکننده) وارد یک صفحه از سایت شما شود و بدون وارد شدن به صفحه دیگری پس از مشاهده اولین صفحه از سایت شما خارج شود گفته می‌شود هر چه این میزان پایین تر باشد و بر رنک سایت شما تأثیری مثبتی خواهد داشت. شما سایت را باید به گونه طراحی کنید که کاربران ترغیب شوند که از صفحات دیگر سایت بازدید کنند. اگر درصد بانس ریت سایت شما کمتر باشد سایت شما رتبه بهتری در موتور های جستجو خواهد داشت.

کلمات کلیدی جستجو شده در موتورهای جستجو: در این قسمت ۵ کلمه کلیدی که بیش‌ترین بازدید را از طریق موتور های جستجو داشته‌اند را نمایش می‌دهد.
ترافیک جستجو (Search Traffic): این نمودار درصد بازدیدکنندگانی را نمایش می‌دهد که از طریق موتور های جستجو وارد سایت شما شده‌اند.
چه سایت هایی به سایت لینک دارند؟ این قسمت ۵ عدد از بهترین سایت های که به سایت شما لینک داده‌اند را نمایش می‌دهد. برای مشاهده جزئیات می‌تواند با خرید اکانت پرمیوم به این قسمت دسترسی کامل داشته باشد که اطلاعات فوق‌العاده ارزشمندی در اختیارتان قرار خواهد دارد با کمک این قسمت می‌توانید لینک های دریافتی رقبای خود را آنالیز کنید و استراتژی درستی در مقابل آن انتخاب کنید سبب بهبود الکسا سایت خود شوید.
سایت های مشابه: در این قسمت سایت‌های مرتبط با حوزه کاری شما را نمایش می‌دهد.

جهت دیدن رتبه سایت خود روی لینک زیر کلیک کنید :

https://www.analytics.upseo.ir/alexa-rank-checker

اطلاعاتی در مورد رتبه بندی الکسا

شاید گوشه کنار وب بارها عنوان رتبه الکسا (Alexa) را دیده و مطالبی در این خصوص خوانده باشید؛ سایتها و سرویس های خاصی نیز در این رابطه در گستره وب شکل گرفته اند که در مجموع تحت عنوان بهینه سازی و افزایش رتبه سایت SEO یا (Search Engine Optimization) فعالیت می کنند، اینکه الکسا چیست، چگونه آمار بازدیدهای یک سایت را به دست می آورد و رتبه بندی آن تا چه میزان اهمیت دارد، مطلبی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت تا نهایتا به نتیجه ای منطقی دست پیدا کنیم.

الکسا (Alexa) چیست؟

الکسا (Alexa) عنوان سرویسی است وابسته به سایت amazon.com که در آدرس Alexa.com ارائه می شود، هدف از این سرویس رتبه بندی پایگاه های اینترنتی از نظر تعداد بازدیدکننده (ترافیک بازدیدها) می باشد که با در نظر گرفتن یک سری معیار های محاسباتی و آماری، نهایتا سایت های مختلف را به لحاظ میزان دیده شدن صفحات آنها، رتبه بندی می کند.

اهمیت و دقت رتبه بندی الکسا (Alexa)

اما چرا رتبه الکسا برای مدیران سایت ها اهمیت زیادی دارد و آیا اساسا این رتبه بندی دقیق است؟ واقعیت این است که آمار این سرویس لزوما دقیق و کاملا براساس واقعیت نیست و تا حدودی مبتنی بر محاسباتی فرضی و احتمالی است، چرا که منبع اصلی جمع آوری اطلاعات الکسا و در واقع پشتوانه آن، نوار ابزار یا تولباری (Alexa Toolbar) است که در مرورگر بازدیدکنندگان در سرتاسر دنیا نصب می شود، به فرض ممکن است اکثر کاربران پایگاهی بدون نصب تولبار از آن دیدن کنند و در مقابل سایتی دیگر به دلیل نوع فعالیتش بازدیدکننده های خاصی داشته باشد که تولبار الکسا را، اکثر آنها نصب کرده باشند (معمولا وبسایت هایی که بازدیدکننده هایشان از تجربه کافی در فعالیت های وب برخوردارند، رتبه الکسای بهتری نسبت به سایت های دیگر ولی با بازدید مشابه دارند)؛ اما با وجود همه ی این تفاسیر نباید سایت الکسا و رتبه آن را آنقدرها هم دست کم گرفت! خواسته یا ناخواسته، رتبه الکسا جای خود را بین کاربران باز کرده و اهمیتی نسبی در عرصه وب و مخصوصا تجارت الکترونیک پیدا کرده است؛ به طور مثال تبلیغ دهنده گان بیشتر تمایل دارند که با سایت های مرتبط با اهدافشان با توجه به رتبه الکسای آنها همکاری کنند، از طرفی اطلاعات سایت الکسا بعضا در تجزیه و تحلیل بهتر و هدف گذاری مخاطبان و نیازهایشان، می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد، یا در مقایسه چند سایت مشابه از لحاظ محبوبیت، تعیین کننده باشد؛ متاسفانه برخی با توصل به روش های متقلبانه نیز اقدام به افزایش رتبه سایت خود می کنند، به فرض به تعدادی از دوستان خود می گویند که با تولبار الکسا به طور مرتب از آدرس آنها دیدن کنند و واضح است که این نوع کارها جزء هدر دادن وقت و به اصطلاح گول زدن خود، ارزش دیگری ندارد و معمولا این گونه افراد پس از مدتی از این کار خسته شده و مخاطبان واقعی خود را نیز از دست می دهند.

جهت دیدن رتبه سایت خود روی لینک زیر کلیک کنید :

https://www.analytics.upseo.ir/alexa-rank-checker

مدت زمان لازم برای کسب رتبه الکسا (Alexa)

اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، برای اینکه در قسمت نمایش اطلاعات سایت الکسا جایی داشته باشید، پس از عضویت در آن و ثبت آدرس خود، معمولا باید مدتی بین ۱ تا ۳ ماه از ثبت سایت شما بگذرد و از طرفی هرچه بازدیدکننده سایتتان بیشتر باشد، شانس شما بیشتر خواهد بود؛ لذا می توان گفت بهترین کار برای کسب رتبه بالاتر (البته در سیستم الکسا هرچه عدد شما کم تر باشد یعنی رتبه شما بالاتر است!) تلاش در جهت انتشار مطالب بهتر و مفیدتر و اهمیت قائل شدن برای مخاطبان است؛ به این ترتیب هر چه که فعالیت شما در وب مستمر و با کیفیت باشد، سایت الکسا نیز اهمیت بیشتری برایتان قائل شده و نوع تجزیه تحلیل و آمارهای ارائه شده آن نیز به مرور زمان متفاوت خواهد بود.

 

جهت دیدن رتبه سایت خود روی لینک زیر کلیک کنید :

https://www.analytics.upseo.ir/alexa-rank-checker

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *