اخبار عمومی / گوناگون

ثبت نام یارانه جدید جاماندگان

ثبت نام یارانه جدید
 

مقدمه

ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱ برای ثبت نام جاماندگان و افرادی که مشمول دریافت یارانه نیستند به صورت آنلاین و از طریق سامانه ای که به این منظور معرفی شده است، انجام می گیرد. طرح هدفمندسازی یارانه ها از چند سال قبل کلید خورد تا به صورت ماهانه مبلغی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. این مبلغ در واقع به منظور کمک به مردم در برابر تورم و فشارهای اقتصادی در نظر گرفته شده بود. اما با گذشت زمان و افزایش تورم، یارانه هم چنان ثابت ماند تا کم کم ارزش خود را از دست بدهد. در نهایت بعد از مدت زیادی در سال 1401 تصمیم به افزایش مبلغ یارانه گرفته شد. به همین دلیل، بساری از کسانی که تا کنون یارانه دریافت نمی کردند، تصمیم به ثبت نام یارانه جدید گرفتند. در همین راستا، دولت سامانه ای معرفی کرده تا این افراد بتوانند به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعات حضوری نام نویسی شان را انجام داده و درخواست خود را برای برخورداری از این یارانه ارائه دهند.

به این ترتیب، همه جاماندگان یارانه از دوره های قبل و هم چنین کسانی که به تازگی تقاضای ثبت نام یارانه را دارند، می توانند به سایت تعیین شده جهت این امر مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. پس از این که داوطبان با مراجعه به سایت مذکور درخواست شان را ارائه می دهند، مسولین مربوطه شرایط سرپرست را بررسی خواهند کرد. در واقع، اطلاعات مورد نیاز از طریق سایر سازمان ها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می شود تا امکان بررسی وضعیت مالی افراد جهت ثبت نام یارانه 1401 به خوبی وجود داشته باشد. اگر پس از انجام بررسی های لازم، داوطلب واجد شرایط شناخته شود، یارانه به وی تعلق می گیرد. با توجه به این که افراد زیادی در سراسر کشور متقاضی ثبت نام برای بهره مندی از یارانه معیشتی هستند، در این مطلب به صورت مفصل به زمان نام نویسی پرداخته، روش ورود به سایت ثبت نام یارانه جاماندگان از طریق آن را توضیح می دهیم.

لینک ورود به سایت ثبت نام یارانه جاماندگان :

https://sso.my.gov.ir/login

زمان ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱

طبق اطلاع رسانی های انجام شده، همه کسانی که در مراحل قبل از طرح هدفمندسازی یارانه ها جا مانده اند یا اکنون متقاضی دریافت آن می باشند، امکان نام نویسی به صورت آنلاین را خواهند داشت. نکته مهم درباره ثبت نام یارانه جاماندگان ۱۴۰۱ که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند، زمان در نظر گرفته شده جهت این کار می باشد. زیرا سامانه در نظر گرفته شده برای ثبت نام، ظرفیت لازم برای ورود همه متقاضیان به صورت یک جا را ندارند. به همین دلیل، چند روز مختلف را برای نام نویسی متقاضیان تعیین کرده اند. ملاک تعیین زمان ثبت نام یارانه جدید هم عدد سمت راست کد ملی سرپرستان خانوارها است. بر حسب زمان بندی های انجام شده، آن دسته از سرپرستانی که عدد سمت راست کد ملی شان زوج است، می توانند در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به سایت تعیین شده مراجعه نموده و نام نویسی شان را انجام دهند.

آن دسته از سرپرستانی هم که عدد سمت راست کد ملی شان فرد است، می توانند در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برای ثبت نام یارانه اقدام نمایند. هم چنین، افرادی که در هر کدام از این گروه ها قرار گرفته و موفق به نام نویسی در روز مربوطه نشوند، این امکان را دارند که در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت درخواست استفاده از یارانه به سامانه مربوطه مراجعه نمایند. البته دقت داشته باشید که ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ علاوه بر این موعد مشخص شده، در روزهای آینده هم انجام می گیرد تا جاماندگان هم چنان امکان نام نویسی داشته باشند. تا کنون اطلاعات زیادی در مورد زمان تمدید مجدد ثبت نام منتشر نشده است. اما به احتمال زیاد مجددا خبرهای مربوط به تمدید زمان ثبت نام یارانه جاماندگان هم از طریق کانال های مربوطه اطلاع رسانی می شود تا کسانی که به هر دلیل در این روزها امکان ثبت نام را پیدا نمی کنند، در ادامه فرصت لازم را داشته باشند.

(تیام بورس ،یک سایت بجای تمام سایت های بورسی)

سایت ثبت نام یارانه جدید جاماندگان sso.my.gov.ir

اکنون که اطلاعات لازم را در مورد زمان بندی تعیین شده برای ثبت نام در اختیار دارید، به راحتی می توانید در روز مشخص شده جهت نام نویسی اقدام نمایید. امان همان گونه که اشاره کردیم، ثبت نام یارانه جاماندگان 1401 به صورت آنلاین و از طریق سامانه ای که توسط دولت مشخص شده است، انجام می گیرد. به همین دلیل، متقاضیان باید با این سامانه آشنایی داشته و روش ورود به آن را بدانند. با توجه به این که تعداد زیادی از مردم کشورمان داوطلب نام نویسی برای دریافت یارانه در این مرحله هستند، در این قسمت سایت مربوطه را معرفی کرده و روش ورود به آن را برای تان توضیح می دهیم. در ادامه هم روش ثبت نام یارانه جدید از طریق این سایت را بیان خواهیم کرد. در نتیجه، اگر شما هم متقاضی ارائه درخواست جهت بهره مندی از یارانه هستید، به سادگی می توانید وارد این سایت شده و نام نویسی تان را انجام دهید.

برای ورود به سایت در نظر گرفته شده جهت این امر هم نیاز است یک سری مراحل نسبتا ساده را پشت سر بگذارید که در این بخش به آن ها پرداخته ایم. این مراحل مورد نیاز جهت وارد شدن به سایت ثبت نام یارانه به شرح زیر می باشند:

  1. ۱ابتدا باید نشانی اینترنتی این سامانه یعنی my.gov.ir را در مرورگر خود قرار داده سرچ نمایید. برای این که در حین نام نویسی با خطا یا مشکل رو به ور نشوید، ترجیحا از رایانه یا لپ تاپ استفاده کنید.
  2. ۲بعد از این که آدرس فوق را سرچ کردید، منتظر باشید تا گوگل نتایج جست و جوی تان را نمایش دهد. اولین سامانه ای که با همین نشانی و عنوان «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در لیست نتایج مشاهده می کنید، مربوط به ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ است. پس بر روی آن کلیک کرده و وارد شوید.

    ورود به سایت ثبت نام یارانه جدید

  3. ۳در ادامه به صفحه اول این سایت وارد شده و پنجره ورودی برای تان نمایش داده می شود. برای وارد شدن با این سامانه و ثبت نام یارانه جاماندگان باید از روش ورود با رمز یک بار مصرف استفاده نمایید. به این ترتیب که شماره تلفن همراه تان را در کادر موجود وارد کرده و کد امنیتی را هم در جایگاه خود قرار دهید. سپس بر روی گزینه «ارسال کد فعال سازی» در بخش انتهایی صفحه کلیک کنید.

    سامانه ثبت نام یارانه جاماندگان

  4. ۴در مرحله بعد یک کد احراز هویت ۵ رقمی بر روی گوشی موبایل تان فرستاده می شود. برای ورود به صفحه و ثبت نام یارانه جدید جاماندگان 1401 باید این کد را در جایگاه مشخص شده وارد نموده و گزینه «ورود به سامانه» را بزنید. دقت داشته باشید که این کد تا دو دقیقه اعتبار دارد و بعد از آن باید مجددا کد را دریافت کنید.

    دریافت کد فعالسازی ثبت نام یارانه

  5. ۵پس از این که کد احراز هویت را هم به درستی وارد کردید، به صفحه بعدی ورود به سایت ثبت نام یارانه جدید منتقل می شوید. در این بخش هم باید کد ملی و تاریخ تولدتان را وارد کنید. این اطلاعات را هم در کادر مربوطه قرار داده و گزینه «ثبت اطلاعات» را بزنید.

    احرازهویت سامانه یارانه جاماندگان

  6. ۶نهایتا به حساب کاربری خود در سامانه ثبت نام یارانه وارد شده و  اکنون امکان استفاده از انواع خدمات قابل ارائه در این سایت برای تان فراهم است. کافی است گزینه مربوطه را انتخاب کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

در این قسمت نحوه ورود به سایت در نظر گرفته شده جهت ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ را به صورت کامل توضیح دادیم. در ادامه نحوه ثبت درخواست برای دریافت یارانه از طریق این سامانه را هم بیان خواهیم کرد تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید درخواست تان را ارئه دهید.

 

راهنمای ثبت نام یارانه جاماندگان ۱۴۰۱

در بخش قبل روش ورود به سامانه تعیین شده جهت ثبت نام یارانه جاماندگان را به صورت مفصل بیان کردیم. بنابراین اکنون به راحتی می توانید به این سامانه وارد شده و از خدمات آن استفاده کنید. یکی از مهم ترین خدمات فعلی این سایت هم نام نویسی کسانی است که از دریافت یارانه جا مانده یا جدیدا تقاضای دریافت آن را دارند. با توجه به این که سامانه مذکور به تازگی ایجاد شده، ممکن است بسیاری از مردم شناخت زیادی از آن نداشته باشند. از آن جایی که افراد زیادی در کشور متقاضی نام نویسی در طرح یارانه هستند، در این بخش نحوه ثبت نام جاماندگان یارانه 1401 را هم توضیح می دهیم. به این ترتیب، اگر شما هم به هر دلیل تا کنون از یارانه برخوردار نبوده اید یا این که به تازگی قصد ثبت نام دارید، می توانید اقدامات لازم را از این طریق انجام داده و دیگری نیازی به مراجعات حضوری نخواهید داشت.

برای ثبت نام یارانه جدید از طریق این سایت هم مانند وارد شدن به آن لازم است اقداماتی را به صورت پیوسته انجام دهید. در ادامه این اقدامات لازم را به صورت مرحله به مرحله برای تان آورده ایم. این موارد به شرح زیر می باشند:

  1. ۱در اولین گام باید به حساب کاربری خود در سامانه ثبت نام یارانه جدید وارد شوید که در بخش قبل روش انجام این کار را به صورت کامل برای تان توضیح داده ایم. پس جهت این امر با مشکلی رو به رو نخواهید بود.
  2. ۲در صورتی که شما مشمول دریافت یارانه باشید، بعد از ورود به صفحه اصلی پنل کاربری تان و در قسمت بالای آن پیامی مبنی بر این که شما مشمول هستید و نیازی به ثبت نام مجدد ندارید، مشاهده خواهید کرد. هم چنین گزینه خاصی هم برای ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ در این قسمت برای تان نمایش داده نمی شود. پس از آن جایی که شما در حال حاضر مشمول هستید، نیازی به نام نویسی مجدد ندارید.
  3. ۳اما اگر مشمول دریافت یارانه نباشید، پیامی مبنی بر این که مشمول دریافت یارانه نبوده و در صورت تمایل می توانید ثبت نام را انجام دهید، برای تان نمایش داده می شود. در این گونه موارد گزینه ای با عنوان «ثبت درخواست» هم در قسمت بالای صفحه اصلی حساب کاربری تان وجود دارد. اگر تقاضای ثبت نام یارانه جاماندگان را دارید، بر روی این گزینه کلیک کرده و وارد مراحل نام نویسی شوید.

    ثبت نام یارانه جدید

  4. ۴با انتخاب گزینه قبل، به صفحه دیگری به شکل زیر می رسید که ابتدا باید اطلاعات سرپرست خانوار در آن وارد شود. اطلاعات خواسته شده در این بخش شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، شماره تلفن همراه، کد ملی، جنسیت و وضعیت تاهل هستند. هم چنین برای ثبت نام یارانه جاماندگان 1401 باید وضعیت کد پستی هم مشخص شده و اگر کد پستی دارید، آن را در کادر موجود وارد کنید. سپس نوبت به اطلاعات حساب بانکی می رسد. در این قسمت هم لازم است شماره شبای بانکی که می خواهید یارانه به آن واریز شود را بگذارید. بعد از این که همه این اطلاعات مورد نیاز سرپرست برای ثبت نام یارانه جدید را وارد کردید، تیک مربوط به عبارت «مسولیت صحت تمامی اطلاعات وارد شده بر عهده سرپرست خانوار می باشد» را هم قرار داده و گزینه «ثبت سرپرست» را بزنید.

    ثبت نام یارانه جاماندگان

  5. ۵اگر در فرم اطلاعات سرپرست، وضعیت کد پستی را «ندارم» قرار دهید یعنی کد پستی نداشته باشید، در ادامه کادر دیگری مانند شکل زیر برای تان نمایش داده می شود. در این قسمت به جای کد پستی باید یک سری اطلاعات دیگر را جهت ثبت نام یارانه وارد کنید. این موارد شامل نام استان، شهر، شهرستان و روستا می باشند. هم چنین باید آدرس دقیق منزل را هم در کادر تعیین شده برای آن قرار دهید.

    کد پستی ندارم

  6. ۶به هر حال، پس از این که اطلاعات سرپرست را با کد پستی یا بدون آن وارد کردید، پنجره ای نمایش داده شده و پیامی با عنوان «اطلاعات سرپرست خانوار با موفقیت ثبت شد» را مشاهده خواهید کرد. بر روی گزینه «ادامه جهت ثبت اعضای خانواده» کلیک کنید تا وارد ادامه مراحل ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ شوید.

    ثبت سرپرست خانوار

  7. ۷در ادامه بخش دیگری تحت عنوان «فهرست اعضای خانوار» برای تان نمایش داده می شود. اگر فرد دیگری عضو خانواده شما نیست، در همین قسمت بر روی گزینه «ثبت و ارسال نهایی» کلیک کنید تا اطلاعات تان ثبت شود. اما اگر خانواده شما دارای اعضای دیگری است، برای ثبت نام یارانه جاماندگان باید گزینه آبی رنگ «افزودن عضو جدید» را بزنید و اعضاء را یکی پس از دیگری اضافه کنید.
  8. ۸بعد از این که گزینه مربوط به افزودن عضو را می زنید، پنجره ای به شکل زیر باز می شود که می توانید اطلاعات عضو مورد نظر را در آن وارد کنید. این اطلاعات شامل کد ملی، تاریخ تولد و وضعیت تاهل است. پس همه این موارد را برای عضو مورد نظر وارد کرده و گزینه «ثبت عضو جدید» را بزنید تا اطلاعات این شخص هم در سایت ثبت نام یارانه جاماندگان 1401 ثبت شود. به همین ترتیب، اعضاء را به صورت کامل ثبت کنید.

    ثبت نام یارانه ۱۴۰۱

  9. ۹دقت داشته باشید که شما نمی توانید فردی را که هم اکنون مشول دریافت یارانه است را مجددا به عنوان عضو ثبت کنید. در صورتی که اطلاعات فردی با این شرایط را به عنوان عضو وارد کنید، پنجره ای به شکل زیر باز شده و پیام «کد ملی وارد شده در حال حاضر یارانه دریافت می نماید، نیاز به ثبت نام مجدد نمی باشد» را نمایش می دهد. پس توجه کنید که ثبت نام یارانه جدید برای اعضایی که هم اکنون مشمول هستند، امکان پذیر نیست.

    خطای ثبت عضو جدید ثبت نام یرانه

  10. ۱۰بعد از این که اطلاعات سرپرست و همه اعضاء را به صورت کامل وارد کردید، باید این موارد را به صورت نهایی ذخیره کنید. برای این کار از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه «ثبت و ارسال نهایی» کلیک کنید.

    ثبت درخواست یارانه جدید 1401

  11. ۱۱در مرحله بعدی ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ پنجره دیگری باز شده که حاوی این پیام است: «در صورت ثبت نهایی امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد، آیا از صحت اطلاعات اعضای خانوار خود اطمینان دارید؟». اگر از صحت اطلاعات مطمئن هستید، گزینه «بله» را بزنید. در غیر این صورت بر روی گزینه «خیر» کلیک نموده و ویرایش های لازم را انجام دهید.

    تایید نهایی ثبت نام یارانه

  12. ۱۲اگر همه اطلاعات تان را به درستی وارد کرده و گزینه «بله» را در بخش قبل بزنید، ثبت نام یارانه با موفقیت برای تان انجام می شود و پیام «ثبت نهایی انجام شد» را مشاهده خواهید کرد.
  13. ۱۳در آخرین مرحله هم مجددا پیامی مانند تصویر زیر در پنل کاربری تان نمایش داده می شود که نشان از موفقیت آمیز بودن ثبت نام دارد. همان گونه که در این پیام هم اعلام شده است، درخواست شما مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی آن از طریق پیامک بر روی گوشی موبایل تان ارسال می شود.

    تکمیل فرآیند ثبت نام یارانه

با طی کردن این مراحل، ثبت نام یارانه جاماندگان به راحتی از طریق سایت تعیین شده انجام می گیرد. بنابراین اگر شما هم تمایل به نام نویسی جهت برخورداری از یارانه دارید، به سایت مذکور وارد شده و این مراحل را پشت سر بگذارید.

 

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱

روش ثبت نام برای دریافت یارانه از طریق سایت مربوطه را به صورت کامل در بخش قبل بیان کردیم. افرادی که قصد ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱ جاماندگان را دارند، باید این مراحل را با دقت پشت سر گذاشته و همه اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند. از جمله مهم ترین مراحل لازم برای انجام این کار هم تکمیل فرم های ثبت نام یارانه است. البته همان گونه که مشاهده کردید، این فرم ها ساده بوده و تکمیل آن ها نیاز به تلاش زیادی ندارد. به طور کلی می توان این فرم ثبت نام یارانه جدید را به دو بخش اطلاعات سرپرست و اطلاعات اعضاء تقسیم بندی نمود. در بخش مربوطه به اطلاعات سرپرست باید مواردی هم چون نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، شماره تلفن همراه، کد ملی، جنسیت، وضعیت تاهل، کد پستی و اطلاعات حساب بانکی وارد شود. در قسمت مربوط به اعضاء هم باید کد ملی، تاریخ تولد و وضعیت تاهل هر عضو برای ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ وارد شوند.

 

 

نکات ثبت نام یارانه 1401

تا این جای کار نحوه ورود به سایت در نظر گرفته شده جهت نام نویسی برای دریافت یارانه را بیان کرده و روش ثبت نام از طریق آن را هم توضیح دادیم. بنابراین اکنون داوطلبان به راحتی می توانند وارد این سامانه شده و ثبت نام یارانه را با موفقیت انجام دهند. اما برای این که جهت این امر با مشکل رو به رو نشوید، لازم است به یک سری نکات هم توجه داشته باشید. به همین خاطر، در ادامه تعدادی از مهم ترین نکات نکات ثبت نام یارانه جاماندگان را برای تان آورده ایم. این موارد به شرح زیر می باشند:

  •   ثبت نام برای دریافت یارانه به صورت اینترنتی و از طریق سامانه sso.my.gov.ir انجام می گیرد.
  •   برای نام نویسی در طرح یارانه یک زمان بندی مشخص تعیین شده که داوطلبان باید از آن مطلع بوده و مطابق با همین زمان بندی ثبت نام یارانه جاماندگان 1401 را انجام دهند.
  •   تنها کسانی می توانند در این سایت نام نویسی کنند که در حال حاضر مشمول دریافت یارانه نیستند.
  •   در هنگام ثبت نام، امکان اضافه شدن اعضایی که از طریق دیگر یارانه دریافت می کنند توسط سرپرست وجود ندارد.
  •   متقاضیان باید مراحل لازم برای ثبت نام یارانه جدید را به صورت کامل طی کرده و همه اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد نمایند.
  •   در صورتی که ثبت نام دریافت یارانه با موفقیت انجام گیرد، درخواست توسط کارشناسان بررسی شده و نتیجه نهایی از طریق پیامک بر روی شماره تلفن همراه متقاضی ارسال می گردد.

 

 

نتیجه گیری:تمام کسانی که از ثبت نام یارانه در مراحل قبل جا مانده اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، باید به سایت در نظر گرفته شده جهت این امر به نشانی اینترنتی sso.my.gov.ir  مراجعه کرده و اقدامات لازم را از این طریق انجام دهند. البته این افراد باید به زمان بندی ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ توجه داشته باشند. زیرا برای ثبت نام یک زمان بندی مشخص تعیین شده و افراد باید بر اساس زوج یا فرد بودن رقم سمت راست کد ملی شان در روزهای اعلام شده به سامانه مراجعه نمایند. این زمان بندی ثبت نام یارانه جدید را به صورت کامل برای تان توضیح داده ایم. هم چنین با توجه به این که افراد زیادی در سراسر کشور تمایل به دریافت یارانه دارند، روش ورود به سامنه مربوط و انجام ثبت نام از طریق آن را هم بیان کرده ایم. پس اکنون در صورت نیاز به راحتی می توانید وارد سامانه مذکور شده و ثبت نام یارانه جاماندگان 1401 را با موفقیت انجام دهید.

(تیام بورس ،یک سایت بجای تمام سایت های بورسی)
سوالات متداول

1- ثبت نام یارانه ۱۴۰۱ برای ثبت نام جدید و جاماندگان از طریق چه سایتی انجام می شود؟

ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰۱ از طریق آرس اینترنتی  sso.my.gov.ir انجام می شود و متقاضیان از این طریق می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

2- تاریخ شروع ثبت نام یارانه جدید 1401 چه موقع است؟

تاریخ شروع ثبت نام یارانه 1401برای افرادی که رقم سمت راست کد ملی آن ها زوج است در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و برای افرادی که رقم سمت راست کد ملی آن ها فرد است ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت اعلام شده است.

3- نحوه ثبت نام یارانه جاماندگان ۱۴۰۱ به چه شکلی است؟

سرپرستان خانوار جاماندگان یارانه ۱۴۰۱ باید در زمان تعیین شده به سایت مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات این افراد را به شکلی که در مقاله توضیح داده شد اضافه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *