اخبار عمومی / گوناگون

بهترین ابزارهای تحقیقات بازاریابی

ابزارهای تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی قلب و روح یک کسب و کار موفق است. از آنجایی که بیشتر انسان ها دوست دارند به آنچه که می دانند پایبند باشند؛ لذا واداشتن شخص یا مجموعه ای برای تغییر محصول جدید نیازمند تحقیقات مناسب، آن هم توسط تیم بازاریابی مجرب است.

خوشبختانه امروزه، تحقیقات بازاریابی همانند گذشته، طاقت فرسا نیست. زیرا اکنون ابزارهای متنوعی می توانند ما را در انجام کار به نحو احسن یاری دهند.

ابزارهای مختلفی برای تحقیقات بازاریابی وجود دارد. برخی از این ابزارها آفلاین هستند که در مقاله ی تحقیقات بازاریابی چیست؟ به آنها اشاره کردیم. و برخی از آنها آنلاین هستند که در این مقاله به معرفی بهترین ابزارهای تحقیقات بازاریابی آنلاین می پردازیم. با استفاده ترکیبی و خلاقانه از تمام این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مناسبی از صنعت مورد نظر و مشتریان بالقوه خود بدست آورید.

Google Trends

گوگل ترندز یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که می توانید از آن برای ایجاد محتوای دوستانه تر برای موتورهای جستجو استفاده کنید. این ابزار به سئوکاران و بازاریابان بینش عمیقی در مورد آنچه که مخاطبان در سراسر جهان به دنبال آن هستند ارائه می دهد.

با استفاده از Google Trends، می توانید بینش دقیقی در مورد محبوب ترین موضوعات جستجو دریافت کنید. می توانید نتایج را بر اساس منطقه، زمان و حتی نوع شبکه جستجو تقسیم بندی کنید. این ابزار ایده آل برای بررسی روندهای فصلی کلمات کلیدی است.

می‌توانید از این ابزار برای اندازه‌گیری جهش‌ها یا کاهش‌های حجم جستجو حاصل از رویدادهای خاص، همراه با تحقیقات مقایسه‌ای کلمات کلیدی، استفاده کنید. چنین داده هایی را می توان در طیف گسترده ای از کمپین های بازاریابی، از سئو گرفته تا بازاریابی محتوایی، استفاده کرد.

با گوگل ترندز به ویژگی‌های زیر دسترسی دارید:

  • تحقیق مقایسه ای کلمات کلیدی
  • پوشش در شبکه‌ها و انواع مختلف جستجو، مانند جستجوی تصویر و یا جستجو در YouTube
  • تقسیم بندی داده ها بر اساس پارامترهای زمانی و جغرافیایی
  • تجزیه و تحلیل آسان

قیمت گذاری:

رایگان

Google Trends

ابزارهای تحقیقات بازاریابی

Social Mention

سوشال منشن یک موتور جستجوی اختصاصی برای رسانه‌های اجتماعی است. این ابزار به شما این امکان را می دهد که بینش هایی در مورد آنچه مشتریان فعلی و آینده شما به صورت آنلاین در مورد آن صحبت می کنند به دست آورید.

با استفاده از سوشال منشن، می توانید بینش ارزشمندی در مورد فعالیت های رسانه های اجتماعی جمع آوری کنید. مانند جمع آوری اطلات از یک نام تجاری در چندین سایت رسانه اجتماعی. شما فقط باید یک عبارت جستجو، هشتگ یا آدرس وب سایت را تایپ کنید تا بتوانید تمام اشاره های آن برند یا محصول را در رسانه های اجتماعی مشاهده نمایید.

در اینجا لیستی از ویژگی‌های اصلی سوشال منشن را مشاهده میفرمایید:

  • تجزیه و تحلیل دقیق رقبا
  • پوشش تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب
  • کمک به یافتن اینفلوئنسرهای مناسب
  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و هشتگها

قیمت گذاری:

با اشتراک رایگان Social Mentions می توانید از برخی امکانات آن بدون پرداخت هزینه استفاده کنید. با این حال، نتایجی که به دست می آورید محدود خواهد بود. اگر به دنبال تجزیه و تحلیل دقیق رسانه های اجتماعی هستید، می توانید یک اشتراک پولی برای پلت فرم مادر آن، دریافت کنید.

ابزارهای تحقیقات بازاریابی

 Qualtrics

کوالتریکس بهترین ابزار برای مدیریت تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی است که به بیش از 11000 برند در سراسر جهان در مدیریت تجربیات مشتری کمک می کند. با استفاده از این ابزار، می توانید تحقیقات بازار با کیفیت و سرعت بالا انجام دهید.

Qualtrics به تمام نیازهای مدیریت تجربه مشتری شما از تقسیم‌بندی بازار و معیارهای رقابتی گرفته تا جمع‌آوری بازخورد مشتریان در مورد خدمات و محصولات جدید، پاسخ خواهد داد.

با استفاده از این پلتفرم، می توانید بینش دقیقی در مورد تمام جنبه های تحقیقات بازاریابی کسب کنید. کوالتریکس از روش های آماری پیشرفته، برای کشف جزئیات در مورد مخاطب هدف شما استفاده می کند. و شما همه اینها را در کسری از زمانی که برای انجام همین کار، با استفاده از روش‌های سنتی لازم است را به دست می‌آورید.

در اینجا لیستی از ویژگی های برتر Qualtrics ارائه شده است:

  • تحلیل روند بازار
  • تجزیه و تحلیل تجربه مشتری
  • مدیریت پنل آنلاین
  • بهینه شده برای تمام اندازه های صفحه نمایش
  • ردیابی برند در کانال های آنلاین

قیمت گذاری:

Qualtrics لیست قیمت گذاری خود را به صورت عمومی نشان نمی دهد. با این حال، می توانید یک نسخه آزمایشی را از وب سایت رسمی آن درخواست کنید.

ابزارهای تحقیقات بازاریابی

Statista

یکی از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل داده های آماریست. استاتیستا یک پورتال تجزیه و تحلیل داده های آماری آنلاین است که داده های بازار را در بیش از 600 صنعت گردآوری می کند. این سرویس در بیش از 50 کشور وجود دارد، و به این معنی است که شما چشم انداز داده های جهانی را دریافت می کنید.

در استاتیستا می توانید داده های تحقیقات بازار را برای ایجاد پرسونای خریدار، ساختن پرسشنامه های آنلاین و حتی اهداف بازاریابی محتوا دریافت کنید. به طور خلاصه، اگر شما بازاریابی هستید که به دنبال آمار قابل اعتماد با پشتوانه تحقیقات می باشید؛ Statista پلتفرمی است که می‌توانید با آن همراه شوید.

در ذیل لیستی از برخی از ویژگی های ضروری دیگری که Statista ارائه می دهد آورده شده است:

  • آمار دقیق در صنایع مختلف
  • گزارش های روند دیجیتال برای برندها و مشاغل مهم
  • داده های قابل دانلود در قالب های مختلف
  • داده ها و آمارهای مرتبط
  • ابزارهای چشم انداز بازاریابی
  • اینفوگرافیک
  • نظرسنجی های جهانی

 

قیمت گذاری:

برنامه های قیمت گذاری Statista در سه سطح توزیع شده است که استفاده از اولین آنها کاملاً رایگان است. با طرح رایگان، به آمار اولیه دسترسی دارید و حتی می توانید نمودارها را با فرمت PDF یا PNG دانلود کنید.

برای آمار نامحدود و ویژگی های پیشرفته، بسته به نوع طرح از ماهیانه 39 تا 1950 دلار هزینه خواهد دربرخواهد داشت.

ابزارهای تحقیقات بازاریابی

 Tableau

Tableau یکی از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل داده های بصریست که به استارتاپ ها و کسب و کارهای مستقر کمک می کند تا داده های پیچیده را به روشی ساده درک کنند. با استفاده از این پلتفرم، کسب و کارها می توانند اقلام داده های حیاتی را به راحتی تجزیه و تحلیل کنند و بینش های ضروری را به دست آورند.

شما می توانید از Tableau برای تقسیم بندی و تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس معیارهای بسیاری مانند جغرافیا، جمعیت شناسی و موارد دیگر استفاده کنید.

در زیر لیستی از ویژگی های مهمی که Tableau ارائه می دهد؛ آورده شده است:

  • جمع آوری و تطبیق داده ها بدون نیاز به برنامه نویسی
  • تعبیه آسان داشبوردها در برنامه هایی مانند SharePoint و Salesforce
  • تعداد نامحدود اتصال دهنده داده (هم در محل و هم در فضای ابری)
  • چندین سطح از دانه بندی تجزیه و تحلیل

قیمت گذاری:

قیمت‌گذاری Tableau به نیازهای کاربران بستگی دارد و هر طرح شامل تمام ویژگی‌های ضروری مورد نیاز شما، از ارتقاء محصول تا تعمیر و نگهداری است. اشتراک این پلتفرم، بسته به نوع طرح از ماهیانه 12 تا 3000 دلار هزینه خواهد داشت.

ابزارهای تحقیقات بازاریابی

 Typeform

تایپفرم یکی از بهترین ابزارها برای ساخت فرم های بازخورد و نظرسنجی است. با استفاده از آن، می‌توانید نظرسنجی‌های سریع و آسانی برای جمع‌آوری داده‌های مشتری به روش‌های جذاب، معنادار و هیجان‌انگیز ایجاد کنید.

علاوه بر این تایپفرم ویژگی های مناسبی برای تجزیه و تحلیل، همچنین گزارش دقیق از نظرسنجی در زمان واقعی را ارائه می دهد.

یکی از جنبه های این نرم افزار، سفارشی سازی نظرسنجی ها با توجه به نیاز و تصویر برند شما است. تنوع نظرسنجی هایی که می توانید ایجاد کنید از آزمون های متن کوتاه گرفته تا نظرسنجی های مبتنی بر تصویر و موارد دیگر  نیز بسیار دلرباست.

در اینجا برخی از ویژگی های مهم Typeform قابل مشاهده است:

  • نظرسنجی دسکتاپ و موبایل
  • ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها
  • عملیات مبتنی بر فضای ابری
  • مستندات دقیق
  • آموزش آنلاین زنده
  • توسعه فرم بدون کد

قیمت گذاری:

Typeform یک طرح رایگان ارائه می دهد که به شما امکان می دهد طعم پلت فرم و قابلیت های آن را بچشید. اگر متوجه شدید که نیازهای شما به طور کامل توسط طرح رایگان برآورده نمی شود، می توانید هر یک از طرح های پولی را انتخاب کنید.

طرح های پولی Typeform نیز از 30 تا 59 دلار در ماه می باشد.

ابزارهای تحقیقات بازاریابی

 SurveyMonkey

SurveyMonkey یک نرم افزار قدرتمند است که به شما امکان می دهد تا نظرسنجی های سریعی برای سنجش بازار هدف خود ایجاد کنید.

با استفاده از این ابزار می توانید نظرسنجی های آنلاین را اجرا کنید و تحقیقات بازاریابی دقیقی انجام دهید. حتی بسیاری از الگوهای نظرسنجی از پیش ساخته شدند و ویژگی های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد که به سرعت بخشیدن به کل فرآیند کمک می کند.

در زیر لیستی از ویژگی های ضروری که SurveyMonkey ارائه می دهد آمده است:

  • امکان ایجاد نظرسنجی سریع
  • ادغام آسان با سایر نرم افزارها
  • ویژگی های گزارش گیری پیشرفته
  • بیش از 200 قالب نظرسنجی قابل تنظیم
  • انتخاب سوالات مبتنی بر هوش مصنوعی
  • پشتیبانی از توابع منطقی پیشرفته
  • نمره گذاری و درجه بندی خودکار برای آزمون ها
  • رابط کاربری آسان

قیمت گذاری:

طرح پایه SurveyMonkey  کاملا رایگان است و می توانید با محدودیت های معقول از آن استفاده کنید.

برنامه های پولی که SurveyMonkey ارائه می دهد نیز از 32 تا 99 دلار در ماه هزینه دارد.

ابزارهای تحقیقات بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *