اخبار

اخبار عمومی / گوناگون

استارت‌آپی که سلامت را به محیط خانه‌ها می‌‌آورد

تست مای‌هوم:

استارت‌آپی که سلامت را به محیط خانه‌ها می‌‌آورد

«رایان بلیزر»، مدیرعامل و هم‌‌بنیان‌گذار شرکت «تست مای هوم» است. کار آنها، ارائه طیف وسیعی از خدمات برای سنجش و بهبود کیفیت محیط خانه‌ها و شناسایی عوامل استرس‌‌زا و سمی‌‌ای است که در ساختمان‌ها وجود دارد. پس از شناسایی این عوامل، راه‌حل‌‌های عملی برای بهبود محیط‌های داخلی پیشنهاد می‌کنند. این کار بر عهده افرادی است تحت عنوان «زیست‌‌شناسان ساختمان» که هم تخصص دارند و هم مجهز به تکنولوژی‌‌های پیشرفته هستند.
استارت‌آپی که سلامت را به محیط خانه‌ها می‌‌آورد

سنجش محیط با اتکا به ۲۵ اصل زیست‌شناسی ساختمان انجام می‌شود، از جمله استفاده از متریال طبیعی برای ساخت خانه، میزان رطوبت محیط، دما، کیفیت آب، کاهش اشعه‌های بیرونی و درونی، آلودگی صوتی، مواد شیمیایی و کاهش مصرف انرژی. رایان می‌گوید: «در نهایت، ما به مردم کمک می‌کنیم که یک محیط زندگی سالم ایجاد کنند تا سلامت کلی و کیفیت زندگی‌شان بهبود یابد. در بعضی موارد، کار ما نجات‌‌بخش جان مردم است.»

او ۲۵ سال است که در زمینه علوم زیست محیطی و مهندسی الکترونیک مطالعه می‌کند. اما زمانی فهمید یک جای کار ایراد دارد که خودش با مشکلات سلامتی مواجه شد. خوابش کیفیت نداشت. روزها احساس کرختی می‌کرد و نمی‌‌دانست چرا سلامتش افت کرده. قبل از آن، کلی اطلاعات و تحقیقات جالب خوانده بود که همان باعث شد خودش دست به کار شود و تحقیقات گسترده‌‌ای را درباره مواد شیمیایی، هوا، آب و تمامی عوامل و متریال تشکیل‌‌دهنده محیط‌های داخلی آغاز کند. او ابتدا شروع کرد به تست کردن خانه‌های اقوام و دوستان. و مشکلاتی را شناسایی کرد که بر سلامت و بازدهی آنها تاثیر منفی می‌‌گذاشت. ظاهرا همه مردم، از یکی از عوامل اصلی سلامت‌شان غافل بودند: «یک محیط غیرسمی». او می‌گوید: «سلامت، حقی است که همه باید از آن لذت ببرند. به همین خاطر، شرکت تست مای هوم متولد شد و شروع کردیم به بهبود سلامت افراد. خانه به خانه. از آن زمان، اقدامات متعددی در سراسر آمریکا انجام داده‌‌ایم، از جمله ارتقای کیفیت محیط خانه بسیاری از اینفلوئنسرها و سلبریتی‌‌ها.» طی دوران پاندمی، وقتی نخستین‌بار دستور قرنطینه اجباری اعلام شد، آنها شاهد کاهش فعالیت‌‌های کسب‌‌وکارشان بودند اما بلافاصله تصمیم گرفتند از پاندمی به عنوان فرصتی برای آموزش افراد درباره سلامت و محیط خانه‌‌شان استفاده کنند تا با افزایش ایمنی بدن، به مقابله با ویروس کمک کنند. افرادی که در حالت عادی، در محل کار یا مدرسه بودند حالا مجبور بودند کل روز را در خانه بمانند. رایان می‌گوید: «تماس‌‌هایی از مشتریان دریافت کردیم که به دلیل ماندن در خانه، مریض شده بودند. خانه، جایی که باید پناهگاه و محل امن آنها باشد، باعث مریضی‌شان شده بود. ما به خانه‌هایشان می‌‌رفتیم و ریشه مشکل را پیدا می‌کردیم و کمک می‌کردیم رفعش کنند. و حالشان بهتر شد. پس به‌طور کلی، پاندمی برای مردم فرصتی فراهم کرد که نسبت به محیط خانه‌شان آگاه‌‌تر شوند و به اهمیت سلامت خود پی ببرند.» تست مای هوم به واسطه کرونا، رشد چشمگیری کرد. حالا تعداد نیروهایش رو به افزایش است و کارشناسان بیشتری را برای پاسخ به افزایش درخواست‌‌ها آموزش می‌دهد.

رایان به یک اصل کلیدی معتقد است که اگر به دنبال علاقه‌‌مان برویم، پول خودش روانه می‌شود. او می‌گوید: «اگر کاری را که عاشقش هستی انجام دهی، پول و آدم‌‌ها پیدایت می‌کنند. همه عجله دارند که برای کسب‌‌وکارشان سرمایه‌‌گذار پیدا کنند به جای اینکه روی انجام درست کارها تمرکز کنند. وقتی بابت کاری که عاشقش هستی، حقوق می‌‌گیری، آن کار، دیگر یک شغل نیست و پول گرفتن بابت آن، بسیار رضایت‌‌بخش خواهد بود.» او سپس جمله‌‌ای از تئودور روزولت را نقل می‌کند که گفته بود: «هر کاری که می‌توانید انجام دهید، با هر آنچه در دست دارید و هر آنچه هستید.»

رایان یک کارآفرین موفق است. او می‌گوید: «مالکان کسب‌‌وکارهای جاه‌‌طلب، فکر می‌کنند برای شروع کار به کلی پول نیاز دارند در حالی که این‌طور نیست. فقط با آنچه در دست دارید، شروع کنید. زندگی افراد موفق تاریخ را بخوانید و خواهید دید که بیشتر آنها، محصولات فوق‌العاده خود را در زیرزمین یا گاراژ خانه‌‌شان ساخته‌‌اند، با استفاده بهینه از منابع بسیار محدود. استیو جابز اپل را با دوستش در گاراژشان، خلق کرد. ایلان ماسک روز و شب با برادرش در یک دفتر کار کوچک کار می‌کردند و همان‌جا می‌‌خوابیدند و در باشگاه جوانان دوش می‌گرفتند.» او با اتکا به همین اصل، شرکتی راه‌‌اندازی کرده که حالا در سه ایالت، خدمات‌‌رسانی می‌کند. افراد سایر ایالات نیز می‌توانند برای دریافت خدمات این شرکت، درخواست دهند. شرکت در اسرع وقت کارشناسانش را به آن شهر می‌‌فرستد. علاوه بر این، شرکت برای کسانی که چنین امکانی ندارند، مشاوره مجازی ارائه می‌دهد. زیست‌‌شناسان ساختمان از طریق تلفن یا تماس تصویری به مشتریان مشاوره و راه‌حل ارائه می‌کنند. کارشناسان برای ارزیابی محیط خانه مشتری، ابتدا یک پرسشنامه در اختیارش می‌‌گذارند تا محیط خانه و نحوه زندگی او را درک کنند. سپس خانه را کاملا وارسی  و مشاهدات را ثبت می‌کنند. نمونه‌ها را به آزمایشگاه می‌فرستند. داده‌های به دست آمده از ارزیابی‌‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و راه‌حل‌‌های خود را پیشنهاد می‌کنند.پس از آن، پیگیری‌‌های لازم انجام می‌شود تا به سوالات مشتری پاسخ داده شود و هر گونه مشکل احتمالی، رفع شود.

منابع: Entrepreneur, TestMyHome.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
نوار کناری