اخبار عمومی / گوناگون

«سیر» و «گندم» در برابر «مسکن»؛ راه‌حل بسازبفروش‌های مایوس چینی برای جلب خریدار

یک شرکت توسعه دهنده ساختمان و املاک چینی با توجه به کسادی بازار مسکن در آن کشور، تبلیغات جدیدی را برای جذب خریداران ارائه کرده که براساس آن این شرکت حاضر شده‌است گندم و سیر را به عنوان پیش‌پرداخت فروش مسکن دریافت کند.

به گزارش رویترز، در یکی از آگهی‌های شرکت «املاک چین مرکزی» مستقر در شهر هنان، با تیتر «گندم را با خانه مبادله می‌کنیم»، آمده است که خریداران می توانند از محصول گندم با قیمت کاته‌‌ای ۲ یوآن، در ازای ۱۶۰ هزار یوآن (معادل نزدیک به ۲۴ هزار دلار)، به عنوان پیش‌پرداخت استفاده کنند. واحد اندازه‌گیری وزن «کاته» در چین معادل ۵۰۰ گرم است.

یکی از نمایندگان فروش املاک و مستغلات چین مرکزی که به شماره تلفن درج شده در این آگهی پاسخ داد، گفت که این تبلیغات، عمدتاً با در نظر‌گیری کشاورزان در منطقه، از روز دوشنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) آغاز شده و در ۱۰ ژوئیه (۱۷ ژوئیه) پایان خواهد یافت. این فرد که از ذکر نامش خودداری کرد گفت که شرکت املاک آنها این خانه‌ها را به قیمت ۶۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار یوآن می‌فروشد.

شرکت املاک مرکزی چین به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در اواخر ماه گذشته نیز، در یکی دیگر از آگهی‌های تبلیغاتی املاک مرکزی چین آمده بود که خریداران خانه‌های یک مجموعه مسکونی دیگر می توانند با مبادله «سیر» با قیمت ۵ یوآن برای هر کاته، پیش‌پرداخت خود را اداره دهند.

این تبلیغ که به مدت ۱۶ روز به طول انجامید، ۸۵۲ بازدید و ۳۰ قرار داد با مبادله ۸۶۰ هزار کاته سیر را به دنبال داشت.

توسعه‌دهندگان املاک و مستغلات چین، پس از نزول تعداد معاملات از ماه ژانویه تا مه، که عمدتاً ناشی از محدودیت‌های سختگیرانه همه‌گیری کووید-۱۹ در آن کشور و همینطور نگرانی از رکود عمیق تر بازار مسکن بود، اکنون سخت در تلاش برای افزایش فروش خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *