اخبار

اخبار عمومی / گوناگون

بازاریابی چرا و در کدام حوزه‌ها نیازمند آموزش نظام‌‌مند و سازمان‌‌یافته است؟

مترجم: فاطمه تل‏‌زردمنبع: LinkedIn Learningروزهایی که متخصصان بازاریابی با یادگیری چهار P بازاریابی در دانشگاه، حرفه بلندمدتی را آغاز می‌کردند، به پایان رسیده و تحصیلات تکمیلی در تقلایند که بتوانند همگام با تغییرات صنعت بازاریابی حرکت کنند و کسب‌‌وکارهای کوچک و بزرگ فعال در صنایع مختلف نیز این مساله را درک کرده‌‌اند. اما کارشناسان توسعه استعدادها و مدیران بازاریابی با سرمایه‌‌گذاری بر دوره‌های آموزشی بازاریابی دیجیتال رایج و دوره‌های بازاریابی آنلاین معتبر می‌توانند بر این چالش غلبه کنند.

 ایجاد بازاریاب‌‌های چندوظیفه با دوره‌های بازاریابی آنلاین

شیوه سنتی تحصیلات بازاریابی، دانشجویان را به سمت مهارت‌‌های عمومی هدایت می‌کرد. مجموعه خاصی از مهارت‌‌ها و اعمال وجود داشت که در شرکت‌‌ها به کار گرفته می‌شد. اما با انفجار بازاریابی دیجیتال، آموزش تخصصی به امری عادی تبدیل شد. حالا بازاریاب‌‌ها مسوول همه‌چیز هستند از برندینگ، روابط عمومی و تجربه مشتری تا سئو، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، تبلیغات کلیکی و بسیاری امور دیگر. بهتر است به جای اینکه به دنبال نوابغ خاص این حوزه که در همه این امور متخصص هستند باشید، به استخدام افرادی با توانایی یادگیری چندرشته‌‌ای روی بیاورید. کلید ایجاد بازاریاب‌‌های چندرشته‌‌ای این است که گروه را به مجموعه‌‌ای از مهارت‌‌ها و دانش و در کنار آن درک عمیق و تجربه در تنها یک یا دو رشته بیشتر مورد نیاز برسانید. مثلا شما می‌توانید یک متخصص سئو تولید محتوا داشته باشید که در مواردی مانند ویدئو و UX صرفا اطلاعاتی عمومی داشته باشد. فراهم کردن دسترسی به دوره‌های آموزشی بازاریابی آنلاین باکیفیت به شما کمک می‌کند گروه بازاریابی‌‌تان از متخصصان جزیره‌‌ای به متخصصانی مشارکتی و چندرشته‌‌ای تبدیل شوند.

انگیزه درونی: دادن فضایی به بازاریاب‌‌ها برای پیشرفت – مثلا تسلط بر بازاریابی دیجیتال از طریق آموزش – نیاز درونی به کار معنادار را برآورده می‌کند.

تفکر انتقادی: حضور بازاریاب‌‌های جزیره‌‌ای منجر به حل مساله ضعیف و ناکارآمد خواهد شد. ایجاد طیف وسیعی از دانش و حضور هم‌‌گروهی‌‌هایی با درجات مختلف تخصص تفکر انتقادی را بهبود می‌‌بخشد و به واحد بازاریابی کمک می‌کند برای مسائل کسب‌‌وکار پاسخ‌‌های بهتری پیدا کند.

چابکی گروه: یافتن یک شخص چندرشته‌‌ای برای استخدام لزوما مشکل شکاف مهارتی را حل نمی‌کند. اگر برای توسعه عملکردهای چندگانه بازاریابی بیش از حد بر یک فرد تکیه کنید، کسب‌‌وکارتان در اختیار یک فرد واحد قرار خواهد گرفت. با حمایت از توسعه چندرشته‌‌ای بازاریابی به صورت سازمان‌‌یافته و با استفاده از دوره‌های بازاریابی آنلاین به موقعیتی دست خواهید یافت که حتی اگر شخصی در تعطیلات باشد یا گروه را ترک کند هم کسب‌‌وکارتان با موفقیت روند عملیات را ادامه خواهد داد.

  اهمیت آموزش بازاریابی

اگر بازاریاب‌‌ها می‌‌دانند که تغییر به یک مجموعه مهارت چندرشته‌‌ای بسیار مهم است، چرا هنوز این شکاف مهارتی در صنعت وجود دارد؟ افراد به راحتی درک می‌کنند که دوره‌های آموزشی بازاریابی می‌تواند به آنها در درک مفاهیم جدیدی مانند بازاریابی محتوایی کمک کند اما تکمیل دوره‌ها و استفاده از آن مفاهیم در عمل بحث دیگری است.

به همین دلیل است که رهبران کسب‌‌وکار باید بر ایجاد یک برنامه رسمی برای یادگیری مستمر – با تمرکز بر دوره‌های بازاریابی آنلاینی که می‌توانند بلافاصله در عمل به کار گرفته شوند – تمرکز کنند. هنگامی که کارکنان بتوانند آنچه در دوره‌های آموزشی فرا می‌گیرند را به سرعت عملی کنند به شکل مداوم در فرآیند یادگیری مشارکت خواهند کرد.

همچنین هنگامی که کل گروه چنین برنامه‌‌ای را دنبال می‌کنند و کلاس‌‌های مربوطه را می‌‌گذرانند، همه افراد سطح قابل قبولی از اطلاعات نسبت به نقش‌‌های خارج از تخصص خود را توسعه می‌دهند. این سطح از دانش باعث می‌شود خاصیت‌‌ جزیره‌‌ای را – که بسیاری از گروه‌های بازاریابی را از انطباق سریع با تغییرات سریع بازارشان باز می‌‌دارد – از بین ببرد.

 دوره‌های آموزشی بازاریابی

برای ایجاد یک برنامه بازاریابی که از افراد چندرشته‌‌ای – که آماده جلب مشتریان هستند – پشتیبانی می‌کند، لازم است متخصصان و رهبران بازاریابی بر این چند مهارت اصلی تمرکز کنند.

بازاریابی محتوایی: در بازاریابی هنوز هم محتوا سلطنت می‌کند و زمانی که گروه بازاریابی شما بداند چطور محتوایی باکیفیت تهیه کند، می‌تواند بهتر با مشتریان ارتباط برقرار کند. توجه به محتوا به معنای توجه مخاطب به کسب‌‌وکار شماست. فارغ از اینکه چه تغییراتی در صنعت رخ می‌دهد برخی از اشکال محتوا همیشه سودمند است.

تجزیه و تحلیل داده‌ها: بازاریابی به‌طور فزاینده‌‌ای یک فعالیت داده‌‌محور است. با وجود اینکه بسیاری از بازاریاب‌‌های سنتی زمینه‌‌ای از خلاقیت دارند اما مسلح کردن آنها به سطحی از قابلیت‌‌های تحلیلی به پیشبرد اهداف کمک می‌کند.

استراتژی: نرخ ترک خدمت کارکنان در حوزه بازاریابی بالاست؛ اما متخصصان توسعه استعداد و رهبران بازاریابی می‌توانند با ارائه پایه‌‌ای از دانش در استراتژی به هر بازاریاب با این موضوع مقابله کنند. نکته کلیدی اینکه به جای تمرکز بر تاکتیک‌‌های خاص، توانایی سازگاری سریع را تقویت کنید.

شبکه‌های اجتماعی:  گفت‌وگوهای مصرف‌‌کنندگان به شبکه‌های اجتماعی منتقل شده و مشارکت برندها در آن ضروری است. اما برای این کار راه صحیح و غلط وجود دارد. با استفاده از دوره‌های بازاریابی آنلاین، متخصصان توسعه استعداد و رهبران بازاریابی می‌توانند به کل گروه کمک کنند که با مخاطبان برند در شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته باشند.

برند: برندینگ به معنای اندیشیدن درباره هر آنچه کسب‌‌وکار شما را از سایرین متمایز می‌کند و گنجاندن آن در هر نقطه از تماس تجاری -طراحی، پیام‌‌رسانی، بازاریابی و روابط عمومی و چشم‌‌انداز شرکت – است. درباره برندینگ، نحوه کارکرد آن و اینکه چگونه می‌توانید یک برند رقابتی‌‌تر بسازید و آن را حفظ کنید، بیاموزید.

رسانه پولی: به نقل از استاد برجسته ارتباطات، مارشال مک لوهان، «‌رسانه، خودِ پیام است». این نظریه به ویژه در چشم‌‌انداز پیچیده رسانه‌‌ای امروزی صادق است. برای افزایش دامنه انتقال پیام خود، باید از تبلیغات پولی استفاده کنید. تعداد زیادی کانال پولی در دسترسند تا بتوانید با پیام اثرگذار، در زمان و مکان مناسب به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

بازاریابی آنلاین: مدیران بازاریابی آنلاین نقش مهمی در توسعه و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال سازمان دارند. آنها با مهارت‌‌های حیاتی و دانش تاکتیکی خود، استراتژی‌‌هایی را توسعه و پیاده‌‌سازی می‌کنند که می‌تواند به ارتقای سازمان‌ها به سطوح بعدی کمک کند.

یادگیری و توسعه در ایجاد بازاریاب‌‌های چندرشته‌‌ای چه اهمیتی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
نوار کناری