دکتر خدایار عبداللهی
مشاور بازاریابی و فروش
khodayarabdollahi7@gmail.com
دستکاری دیدگاه مصرف کنندگان ؟
یکی از شایعترین انتقادات به بازاریابی این است که شرکتها ،مصرف کنندگان را متقاعد می کنند آنها به چیزهای مادی زیادی نیاز دارند و اگر این ضرورتها را نداشته باشند آدم های بدبخت و فرو دستی خواهند بود .(دستکاری دیدگاه مصرف کنندگان )
آیا براستی بازاریابان آنچه را که مردم می خواهند می دهند یا یا اینکه به مردم می گویند که چه چیزی را بخواهند .
واقعیت چیست ؟
واقعیت چیست :آیا بازاریابان دیدگاه های مصرف کنندگان را دستکاری می کنند ؟
واقعیت این است که نیاز از قبل در مصرف کنندان و مردم است ولی بازاریابان روش هایی برای برطرف کردن آن توصیه می کنند .یک هدف اساسی بازاریابی ایجاد آگاهی از اینکه نیازها وجود دارند و به عبارت دیگر نیازها فطری هستند و قابل خلق یا ایجاد کردن نیستند .