اخبار عمومی / گوناگون

دومین روی سیاه بازاریابی : مصرف اعتیادی

دومین روی سیاه بازاریابی : مصرف اعتیادی

دومین روی سیاه بازاریابی : مصرف اعتیادی

گرچه اكثر افراد اعتياد را با مواد مخدر مساوى مى دانند ، ولى مصرف كنندگان تقريباً هرمحصول يا سرويسى را ممكن است براى تسكين ( لااقل موقتى ) يك مشكل و يا تأمين يك نياز استفاده كنند ، تا جايى كه وابستگى به آن محصول به حد افراط برسد.(

مصرف اعتیادی)

به نظر مى رسد كه ما تقريباً به هر چيزى مى توانيم وابسته شويم ، حتى يك گروه حمايتى معتادان كرم لب چپ استيك ( ChapStick ) وجود دارد كه ٢٥٠ عضو فعال نيز دارد ! اعتياد مصرف كننده يك وابستگى فيزيولوژيك يا روانى به محصولات يا خدمات است. البته اين مشكلات شامل الكليسم ، اعتياد به مواد ، و اعتياد به نيكوتين نيز هستند ، و بسيارى از شركت ها از محصولات اعتياد آور يا فروش راه حل آنها سود مى برند.

فناوری و مصرف اعتیادی

مصرف اعتیادی: حتى فناورى مى تواند اعتياد آور باشد ، چيزى كه هر فردى كه يك بلك برى دارد ، مى تواند به آن گواهى بدهد. اعتياد به اينترنت هم اكنون مشكل بزرگى در كره ى جنوبى محسوب مى شود كه بزرگ ترين نفوذ بازار اينترنت پر سرعت را در جهان دارد. بيش از نيمى از تمام خانواده هاى كره اى اتصال اينترنت پرسرعت دارند ، و فرهنگ در حال انفجار وب تعداد عظيمى از افراد جوان را به بازى هاى آنلاين ” گرفتار ” كرده است ( ٨٠ درصد افراد زير ٢٥ سال كره ى جنوبى از اين بازى ها استفاده مى كنند ) .تايلند حتى يك ممنوعيت آمد و شد را برقرار كرده است : نوجوانانى كه بعد از ساعت ١٠:٠٠ شب در خيابان هاى مجازى پرسه بزنند ، از سوى دولت جريمه مى شوند . در كره ، بر اساس گزارش ها ، برخى از بازى كنندگان بر اثر افراط در بازى كردن مرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *