رویکردهای اثبات گرایی و تفسیر گرایی برای رفتار مصرف کننده
پاردایم کنونی رفتار مصرف کننده ،اثبات گرایی است .در این دیدگاه تاکید می شود که استدلال انسانی برتر است و حقیقتی عینی و واحد وجود دارد که علم می تواند آن را کشف کند .ولی رفتار مصرف کننده به سمت پاردایم جدید ،تفسیر گرایی در حال تغییر است .تفسیر گرایان بر اهمیت تجربه ی نمادین وذهنی تاکید می کند و بیان می کند معنا در ذهن شخص است یعنی هرکدام از ما بر اساس تجربیات فرهنگی منحصر به فرد خود و اشتراکی خود ، معانی مخصوص به خود را می سازد و بنابراین پاسخ درست یا غلط وجود ندارد .